nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-02 20:32
Goede dag,

Ik zit met het volgend, mijn oude moederbord heeft de geest gegeven. Is een oude amd met socket am2.
Nu raak ik dus aan een nieuwe en aangezien socket am2 niet zo gangbaar meer is wordt het dus waarschijnlijk ook een nieuwe processor.

Nu ben ik vandaag de dag volledig uit de huidige componente.
Wil graag mijn 8800 gtx kunnen behouden. Mijn voeding is ook nog goed een coolermaster 620 watt.

Hebben jullie tips in welke richting ik zou kunnen zoeken.

Koen,

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Gezien jouw videokaart verwacht ik niet dat je de allernieuwste spellen op de hoogste instellingen speelt. Maar wat doe je dan wel? Videobewerking? 3D rendering? Andere cpu intensieve dingen?

Als je geen veeleisende dingen doet met jouw systeem (bovengenoemde bijvoorbeeld) dan hoef je ook niet aan high-end processoren te denken.

Dus ik zou zeggen, stel vast wat je met jouw systeem doet/wilt doen en ga daarna reviews/benchmarks bekijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• akaQ
Voorheen gamede ik nog wel maar dat is nu niet meer aan de orde, sowieso niet meer high end.
Hij moet gewoon werken, en het liefst een beetje vlot.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Ja maar 'vlot' hangt af van wat je met de computer doet. Simpel internet/office gebeuren, muziek beluisteren en videos bekijken kan al met een Celeron of Pentium. Een i3 is in de meeste gevallen al overkill daarvoor.

Ik zou zeggen lees de laatste Best Buy Guide van Tweakers eens, misschien kun je dan een beeld vormen van wat jij nodig hebt; reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja, precies, en van die best buy guide kan je gewoon het budget systeempje doen van 225 euro.
verder heb je de kast niet nodig, voeding kan je ook meenemen, kom je op 175 euro. Klaar is kees. Lekker vlot want je hebt dan een ssd.

• akaQ
Oke laat ik het anders zeggen. Ik ben niet van plan te overclocken. Wil wel van dual naar quadcore.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Waarom wil je perse quadcore? Waarschijnlijk zijn de meeste van jouw taken singlethreaded.
Een quadcore (of meer) ben je pas nodig bij rendering/editting, extreem multitasken of high-end gamen.
Pagina: 1