GTX 660 Ti only in SLI crash

Pagina: 1
Acties:

• chatico
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-01 21:43
Hallo iedereen,
Heb een hele tijd op een single 660 ti gewerkt zonder problemen.
Toen had ik besloten om een 2de 660 ti te kopen deze in SLI te hangen voor mijn surround setup + 3D vision.
Maar toen begonnen de problemen te komen... enkel in games als je een game wilt opzetten even later of direct crash, zelfs als ik 3D vision wil instellen in het nvidia control center crash.
In het begin had ik een P6T Deluxe V2 waar het probleem ook op was.
Nu werk ik op een ga x58a-ud3r met een i7 950, still the same.
Heb de kaarten apart allemaal getest in zelfs elk slotje op het mobo, niks op aan te merken. (12 uren run furmark per kaart/slot.) Heb al zitten googlen (niet dat er veel duidelijke dingen naar boven kwamen), sommige zeggen dat het de PSU is, maar dat zou me sterk verwonderen heb een Be Quiet! Dark Power Pro 10 850W.
Mij lijkt het iets van driver problemen, heb de laatste 331.82 van Nvidia draaien.
Elke crash is trouwens het zelfde, alle schermen gaan naar zwart (no signal), numlock blijft branden en het geluid doet even raar en is ook weg.
System specs:
gallery: chatico

Kom er niet uit ;), iemand een idee?
Alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Ondanks dat het een goede voeding is, kán het daar wel aan liggen. Ook goede merken hebben soms 'maandag-morgen' modellen, heb het zelf ook wel gehad bij a-merken die toch niet deden wat ze horen te doen.

Nu is het in dit geval een beetje moeilijk om 'even' een andere voeding te testen (zo'n SLI set is toch aardig wat wattage nodig en dat kun je niet overal even snel uitwisselen/lenen).

Wat je misschien ook nog kan proberen is even kijken hoe de kabels zijn aangesloten. Wat ik kan vinden is de voeding modulair, misschien kun je dan proberen de load van de 12V lijnen wat te spreiden (dit kan niet altijd).

• chatico
Kabels zijn normaal allemaal mooi aangesloten daar zal het niet aan liggen.
Voeding heeft zo'n functie dacht dat dit overclock modus noemde?, kan het proberen.
Zal het na de feestdagen eens uitbundig testen..
Want soms duurt het even vooraleer hij crasht, game afhankelijk, heb het daarstraks zelfs opeens in windows gekregen: nvidia opengl driver error code 3 windows.
Schermen vielen weg en even erna herpakte hij zich terug en kwam alles terug.
Fijne kerst- en feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar ! ;)

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
als ik het zo zie op internet kan je met deze voeding switchen van multirail naar single rail
probeer dat eens

het kan wel eens zo zijn dat er op de verschillende rails te weinig amperage doorgevoerd wordt voor je videokaarten en misschien net te weinig is

Overclocking key allows switchover between quadruple independent +12V rail mode and high-performance single-rail operation

verder zou de voeding gewoon goed moeten zijn

• chatico
Hoihoi,
Heb even wat zitten testen. Wel als ik de 12V rails aan mekaar hang dan crasht hij niet/ zeer weinig, dat hij echt geen beeld meer geeft en niet meer hersteld.

Nu kan ik even spelen voor hij crasht bij elke game. Dan crasht hij geluid doet raar gaat naar windows en alle 3D accelerated apps crashen, en dan zegt NVIDIA dat het stuurprogramma niet meer reageerde en is hersteld.

Maar wat ik zonet heb gevonden. Als ik in SLI modus (surround) op het middenscherm speel dus 1920x1080 dan crasht hij niet!
Enkel als ik op de 3 schermen wil spelen. Dus dat is al een stap verder!

Ik denk toch dat ik het moet gaan zoeken met de grafische kaarten.

Bedankt voor de tip van de 12V rails, zou ik zelf niet zijn op gekomen!

• henwy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 08:35

henwy

Meh

Kijk ook eens wat de temperaturen doen in je setup. Bijvoorbeeld met Afterburner de grafiekjes pakken en om de X tijd even alt-tab en kijken welke kaart wat doet. In mijn SLI setup met 2x een 660 had ik een probleem met de fanspeed van, in eerste instantie, de onderste kaart. Deze draaide langzamer (in rpm, in percentages gelijk) en werd warmer dan de kaart daar boven. Meestal is de onderste kaart koeler dan de bovenste (warmte stijgt etc).
Pagina: 1