USB stick (Sandisk Extreme) als fixed disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik werk op windows 7/8
Ik heb een 2ehands USB stick gekocht:
pricewatch: Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 16GB Zwart

Deze was nieuw in de verpakking.
Als ik deze in mijn computer steek geeft windows aan dat ie als harde schijf wordt gezien in plaats van removable device.
Op zich is dit niet heel erg, alleen nu doet de stick het met MP3 niet in de Golf6.
Ook probeer ik via Microsoft USB tool een ISO van windows 7 erop te zetten, alleen ziet ie de USB drive niet als removable device.
Afbeeldingslocatie: http://kb.sandisk.com/euf/assets/images/faqs/12830/id12830-fix.gif
Voorbeeld van internet.

Afbeeldingslocatie: http://www.askdavetaylor.com/4-blog-pics/windows-7-download-install-18.png
Voorbeeld van internet.

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
- Alle USB 2.0 sticks die ik heb liggen werken prima
- Format FAT32
- Format NTFS
- http://forums.sandisk.com...-drive/td-p/290138/page/3 <-- heeft het over de omgekeerde variant. dus van removable naar fixed
- Mail naar Sandisk (wacht nog op antwoord)
- http://www.911cd.net/foru...=20&p=173653&#entry173653 <--- ik ken dit programma niet en ben eigenlijk nog te onervaren om dit zomaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
lol niemand?

iig mail van sandisk:
Komt er op neer dat dit de nieuwe standaard is van windows 8
en zodoende is het in de firmware gecodeerd.
momenteel zijn er volgens hun geen mogelijkheden om de stick removable te maken.
ik ga nog wel aan de slag met diskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Duinkonijn

Huh?

Het beste kan je gebruik maken van diskpart
http://www.danielclasson....ows-8-usb-using-diskpart/

het komt er op neer dat je met diskpart de volledige stick leeg trekt, vervolgens een primaire partitie aanmaakt.

Daarna pak je de iso uit en kopieer je deze naar de stick en dan moet hij het doen

[ Voor 3% gewijzigd door Duinkonijn op 24-12-2013 21:32 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
Duinkonijn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:32:
Het beste kan je gebruik maken van diskpart
http://www.danielclasson....ows-8-usb-using-diskpart/

het komt er op neer dat je met diskpart de volledige stick leeg trekt, vervolgens een primaire partitie aanmaakt.

Daarna pak je de iso uit en kopieer je deze naar de stick en dan moet hij het doen
thanx voor je reactie ik ga er mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 07:29
Is dit een specifiek probleem met Sandisk / Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
Voor alsnog wel.
Sandisk heeft de usb sticks die gemaakt zijn na februari aangepast aan de wensen van microsoft.
Zodoende kan in windows 8 de usb stick als hdd worden gezien. daarom kunnen de apps er ook op geinstalleerd worden en kan je je installatie meenemen naar andere pc's.
Misschien zijn er ook andere merken die dit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hm, goed te weten... ik draai dan weliswaar (nog) geen Windows 8, maar wellicht wel in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:24

Laguna

Connaisseur

Ter info Sandisk heeft dit sinds eind december vorig jaar weer teruggedraaid, de huidige sticks die verkocht worden zijn dan ook weer van de removable variant. Mogelijk omdat Windows 7 veel populairder is dan Windows 8.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Win 7 populairder dan Win 8? Dat lijkt me een scheve vergelijking, omdat Windows 7 langer op de markt is dan Windows 8. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jolke schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:33:
Win 7 populairder dan Win 8? Dat lijkt me een scheve vergelijking, omdat Windows 7 langer op de markt is dan Windows 8. :?
Populairder als in meer gebruikers, vermoedelijk hebben ze daarom de support voor Windows To Go laten vallen voor de mogelijkheid om Windows 7 vanaf een USB stick te kunnen installeren. Het gaat nou eenmaal om zoveel mogelijk afzet realiseren.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Vandaag zo'n stick gekocht bij MyCom (serienummer SDCZ80-032G-G46) echter die van mij is ook een fixed disk. Misschien betreft het een oude batch, want volgens een medewerker van Sandisk zou het toch echt onlangs zijn teruggedraaid:
Posted on Feb 4, 2014 1:43:15 PM PST

Hi <insert username>,

My name is Allen from SanDisk support. For a limited period in 2013, SanDisk USB Flash drives were produced with Fixed Disk configuration. At the end of 2013 SanDisk reverted to producing USB Flash Drives with Removable Disk configuration". For details information on it, please contact SanDisk support at 1-866-SANDISK or submit a support request at www.sandisk.com/support.

Thank you for choosing SanDisk Support,
Allen,
SanDisk Support.
Permalink
Als ze nu gewoon een tooltje uitbrengen waarmee je zelf kan bepalen of je de USB stick als fixed disk of als removable disk wil gebruiken (net als Lexar heeft gedaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 21-02-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryppy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 14:46
http://agnipulse.com/2012...media-fixed-disk-windows/
Deze tool die werkt. En dan heb ik het over het stuk "Karyonix – diskmod.sys"

Dan kun je wisselen tussen fixed disk en removebale disk!!

[ Voor 48% gewijzigd door cryppy op 12-11-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
cryppy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:20:
http://agnipulse.com/2012...media-fixed-disk-windows/
Deze tool die werkt. En dan heb ik het over het stuk "Karyonix – diskmod.sys"

Dan kun je wisselen tussen fixed disk en removebale disk!!
thanx hier kan ik wat mee.
Ik kon met een force disk wel een image erop krijgen uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:22
Mis ik iets, je zegt een stick van 16GB maar in je screenshot staat iets meer dan 7GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ApC_IcE schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:38:
Voor alsnog wel.
Sandisk heeft de usb sticks die gemaakt zijn na februari aangepast aan de wensen van microsoft.
Zodoende kan in windows 8 de usb stick als hdd worden gezien. daarom kunnen de apps er ook op geinstalleerd worden
Wat een raar verhaal. Als Microsoft graag wil dat apps op een stick kunnen worden geinstalleerd, moeten ze gewoon het uitsluiten van sticks opheffen.
Dit klinkt meer als een hack van de stick-fabrikant om de (kunstmatige) beperking van Microsoft te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Van de sandisk cruzer is ook een hele partij nep in de handel, dozenvol. Zitten mooi in een net echte blister verpakking en al. Worden oa via marktplaats en dergelijke verkocht voor een spotprijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Topicstarter
SlowDown schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:52:
Mis ik iets, je zegt een stick van 16GB maar in je screenshot staat iets meer dan 7GB.
Ja je mist zeker wat:

Onder de foto:
"Voorbeeld van internet." ;)

Wat mij betreft werkt alles nu naar behoren.
Dit was wel een echte (serienummer klopt en uit nederlandse winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:22
ships,verrek 8)7
Pagina: 1