Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV setup uitbreiden met 5.1 geluid

Pagina: 1
Acties:

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 09:49
Hallo,

Op dit moment ben ik in het bezit van deze tv: pricewatch: Samsung UE46ES6100
Graag zou ik het geheel willen uitbreiden met een 5.1 surround set, echter heb ik hier geen verstand van.
Ik heb zo'n 300 a 400 euro te besteden, maar minder mag natuurlijk altijd :P

Ik heb al een beetje gezocht, en kom bijvoorbeeld uit op : pricewatch: Samsung HT-F5500 of pricewatch: Samsung HT-E5500

Het lastige is echter dat :
- Ik eigenlijk geen Blurays of DVDs kijk (Ik stream netflix of vanaf PC)
- De Smart Functionaiteit al in mijn TV zit.
- Mijn vriendin nog veel naar CD's danwel radio luistert. (daar staat nu een stereotorentje voor in de woonkamer)
- Ik heb een PS3, zou deze hiervan dan ook gebruik kunnen maken?
- Ik zou het liefst met 1 afstandsbediening blijven werken (vandaar keuze voor samsung icm anynet)

Is er een soort oplossing waarbij ik een speakerset direct op de tv aan kan sluiten? Of bied een ander product dan een homecinemaset uitkomst? (En als ik er niet omheen kan, zijn er dan nog oude "domme" sets die wel goed geluid geven maar bijvoorbeeld geen bluray spelen?)

Ik hoor heel graag jullie advies.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is een "domme" set? Persoonlijk vind ik alle "smart"-functionaliteit dom want het werk vaker niet dan wel en is imho een overbodige feature waarvoor ik liever een ander device gebruik die er wel goed in is.

Volgens mij kun je beter een instap-surround receiver-kopen en daar een speaker setje aan hangen.

• theRich
S1NN3D schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:39:
Wat is een "domme" set? Persoonlijk vind ik alle "smart"-functionaliteit dom want het werk vaker niet dan wel en is imho een overbodige feature waarvoor ik liever een ander device gebruik die er wel goed in is.

Volgens mij kun je beter een instap-surround receiver-kopen en daar een speaker setje aan hangen.
Dom als in "niet smart" en dus geen webtoepassingen en dergelijke. Ik moet zeggen dat ik echt niet te klagen heb over de plex en Netflix apps op mijn tv, verder gebruik ik eigenlijk alleen nog YouTube en uitzending gemist.
Ontopic: ik ben helemaal niet thuis in de receivers, wat zou je me aanraden en waar kan ik er meer over te weten komen?
Thanks voor je reactie.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speel eens wat met de Pricewatch om tot bijvoorbeeld dit lijstje te komen. De Denon AVR-X500 is al een leuk instapmodel.

Verder zou ik je aanraden om gewoon eens wat rond te kijken in de diverse topics hier en natuurlijk Google te gebruiken.

Qua speakers is het lastig iets te adviseren. Geluid is persoonlijk en daarnaast heb je te maken met smaak en budget.

• theRich
Thanks