Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:57
Beste Tweakers,

Enige tijd gelden heb ik via marktplaats een iomegatv met boxee over genomen van iemand.
Nu vertoont de mediaplayer problemen met de software hij start niet meer op, hij blijft hangen in het beginscherm.
nu heb ik contact op genomen met iomega en het probleem voor gelegd.
Nu vroegen ze mij om het garantiebewijs naar hun toe te mailen.
Dat heb ik toen ook gedaan,maar ik kreeg een email terug van hun met de mededeling dat ze niks voor me konden doen omdat het garantiebewijs niet op mijn naam stond.

Nu is mijn vraag of ik nu wel of geen recht heb op garantie.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Heb je al geprobeerd contact op te nemen met winkel waar het product is aangeschaft? Wettelijk gezien moet je daar namelijk heen om aanspraak te maken op garantie. Als je direct contact opneemt met iOmega en dat zij vervolgens het product in behandeling nemen is puur coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoteldebotel schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:52:
Heb je al geprobeerd contact op te nemen met winkel waar het product is aangeschaft? Wettelijk gezien moet je daar namelijk heen om aanspraak te maken op garantie. Als je direct contact opneemt met iOmega en dat zij vervolgens het product in behandeling nemen is puur coulance.
TS heeft geen enkele overeenkomst gesloten met de winkel, waarom zou de winkel verplicht zijn om hem dan te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Wolly schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:55:
[...]

TS heeft geen enkele overeenkomst gesloten met de winkel, waarom zou de winkel verplicht zijn om hem dan te helpen?
Is dat niet hetzelfde als de fabrikant? Die heeft ook geen overeenkomst met de gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misha schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:56:
[...]

Is dat niet hetzelfde als de fabrikant? Die heeft ook geen overeenkomst met de gebruiker
De fabrikant stopt vaak een flyer in de doos met de regels voor een eventuele fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Of vraag aan diegene waarvan jij de iOmega gekocht hebt, de garantie voor je in te dienen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Iomega (lenovo) is erg kritisch met hun garantie, of eigenlijk hulp door helpdesk.

Waarschijnlijk is de garantieaanvraag (op naam zetten i.c.m. e-mail adres) nooit gedaan.
Of het is wel gedaan maar staat het op naam/mail adres van ander.

Dan moet je:
1. De aankoop bon hebben.
2. Daarvan screenshot/scan maken
3. mailen

en voila; je wordt geholpen.

*knip* doe maar niet

Het gaat in dit geval denk ik om een nieuwe software erop te krijgen. Iomega is erg closed source, maar via de helpdesk kan je nieuwe krijgen + instructies.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 23-12-2013 14:05 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:57
Kreeg vandaag een mail van hun terug met deze link.https://lenovo-eu-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14679

Oh en ik Had laatst bijna een lenovo tab gekocht via marktplaats waar ook nog garantie op zat...pfff maar goed dat ik dat niet heb gedaan.
In iedergeval bedankt voor jullie reactie's.
Pagina: 1