Vorige week kreeg ik bij het opstarten van mijn laptop (HP dv7-6080ed, windows 7 64 bit, service pack 1) een blue screen. Na enige moeite lukte het om met systeemherstel terug te keren naar de systeemtoestand zoals die was op 12 december voor ik de toen aangeboden windows updates heb geïnstalleerd. Hierna werkte de laptop weer prima. Totdat ik alsnog de windows updates installeerde. Hierna kreeg ik de melding "Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd". Wanneer ik naar apparaatbeheer ga staat bij zowel IDT HD Audio CODEC als bij Intel(R) Display Audio: "De digitale handtekening die voor de stuurprogramma's van dit apparaat vereist is, kan niet worden gecontroleerd. Mogelijk is na een recente hardware- of softwarewijziging een bestand geïnstalleerd dat onjuist is ondertekend of is beschadigd, of is er schadelijke software van een onbekende bron geïnstalleerd. (Code 52)". Ook heb ik het idee dat de laptop een stuk trager is geworden na het installeren van de updates.
Opnieuw systeemherstel naar het punt voor het installeren van de updates verhelpt dit probleem. Zodra ik de updates dan alsnog installeer verschijnt de foutmelding weer. Ik heb ook geprobeerd om de nieuwste versies van de drivers te installeren maar dit lost de foutmelding niet op. De probleemoplosser van windows kan het probleem overigens ook niet verhelpen.
Bij het zoeken naar een oplossing kwam ik de optie tegen om driver signing checking uit te schakelen. Dit zou het probleem waarschijnlijk verhelpen, maar welke veiligheidsrisico's levert het op?
Heeft iemand nog andere tips om deze foutmelding te verhelpen? Sowieso ben ik ook wel nieuwsgierig hoe het kan dat een paar windows updates ervoor zorgen dat de signature van mijn audio drivers plotseling niet meer blijken te zijn, helemaal omdat bij de eerste installatie van de updates bijna een week lang alles prima gefunctioneerd heeft.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!
Opnieuw systeemherstel naar het punt voor het installeren van de updates verhelpt dit probleem. Zodra ik de updates dan alsnog installeer verschijnt de foutmelding weer. Ik heb ook geprobeerd om de nieuwste versies van de drivers te installeren maar dit lost de foutmelding niet op. De probleemoplosser van windows kan het probleem overigens ook niet verhelpen.
Bij het zoeken naar een oplossing kwam ik de optie tegen om driver signing checking uit te schakelen. Dit zou het probleem waarschijnlijk verhelpen, maar welke veiligheidsrisico's levert het op?
Heeft iemand nog andere tips om deze foutmelding te verhelpen? Sowieso ben ik ook wel nieuwsgierig hoe het kan dat een paar windows updates ervoor zorgen dat de signature van mijn audio drivers plotseling niet meer blijken te zijn, helemaal omdat bij de eerste installatie van de updates bijna een week lang alles prima gefunctioneerd heeft.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!