[W8] Windows Store alleen met Microsoft account?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathode 5
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-03-2024
Heel lang geleden toen appjes nog programma's werden genoemd kon je deze programma's downloaden en installeren, sommigen gratis, anderen betaald. Je was vrij om te kiezen welke programma's of appjes je wilde gebruiken.

Sinds Windows 8.1 lijkt het erop dat je alleen met een Microsoft-account van de Appstore gebruik kunt maken. Het is niet meer mogelijk om bijvoorbeeld de Netflix app te installeren zonder Microsoft-account.

Nu moeten al mijn apparaten door Microsoft gesyncroniseerd worden, voor mensen met een gespleten persoonlijkheid is dat er verwarrend en ook ik wil dat niet. Windows is voor mij alleen een besturingssysteem geen way-of-life. Ik vertrouw die boys en girls niet. Ik wil dus ook geen Microsoft account.

Kortom is het mogelijk om de Netflix app te draaien op mijn PC zonder deze account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er is geen "Play" store, maar nee, je hebt een MS account nodig. Als je het niet wilt maak je toch gewoon een nieuw email adres aan speciaal daarvoor?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:29
Als eerste; ook met Windows 8 MOET je helemaal niets. Je kan prima Windows 8 op dezelfde manier gebruiken als Windows 7. De Windows Store (want zo heet 'ie, en niet "Windows Play Store") is een extra boven alles wat in Windows 7 al mogelijk is en ook het synchroniseren is uit te schakelen.

Als Netflix een Windows 7 applicatie heeft gemaakt dan kan je die in Windows 8 ook draaien. Als Netflix ervoor kiest om alleen een Windows 8-app te maken dan heb je geen keuze, maar dat is niet MS's schuld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

En als je een app hebt "gekocht" (ook al is hij gratis) dan kun je hem op 81 devices installeren.
Ook andere gebruikers op hetzelfde device kunnen van de app gebruik maken door met de MS account in de store in te loggen die de app gekocht heeft.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kathode 5 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:20:

Sinds Windows 8.1 lijkt het erop dat je alleen met een Microsoft-account van de Appstore gebruik kunt maken. Het is niet meer mogelijk om bijvoorbeeld de Netflix app te installeren zonder Microsoft-account.
Wat voor een smartfoon en/of tablet heb je (als je er 1 hebt), android en apple heb je beide (verplicht) een account nodig om iets uit hun store te halen.
Maar als dat bij Microsoft het geval is, is het raar en niet gewaardeerd.. apart. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kathode 5 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:20:

Kortom is het mogelijk om de Netflix app te draaien op mijn PC zonder deze account?
Ja. via je webbrowser.

De rest van je betoog komt neer op overdreven gedoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:30:
[...]

Wat voor een smartfoon en/of tablet heb je (als je er 1 hebt), android en apple heb je beide (verplicht) een account nodig om iets uit hun store te halen.
Maar als dat bij Microsoft het geval is, is het raar en niet gewaardeerd.. apart. :/
Dit was inderdaad ook gelijk de gedachte die ik had. Hoe doet de TS dat dan met z'n Android/Apple of Windows Phone? Of heeft hij nog gewoon een Nokia 3210 ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:30:
[...]

Ik snap dit bezwaar ook niet idd. Sterker nog, om de reden van het verplicht een MS account aanmaken komen er geen Windows Phones als "bedrijfs-smartphones" maar Android toestellen. Alsof je daar wat kunt in de Play Store zonder Google+ account 8)7
Nou ja behalve dan als ze alle toestellen gaan rooten en alles (?) gaan sideloaden. Maar goed daar gaat dan meteen je security.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kathode 5
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-03-2024
Mensen dank je wel voor je correcties. Het is inderdaad misschien een wat sjacherijnige reactie maar dat komt ten dele omdat ik voor veel zaken als ik ze prettig wil laten werken vast zit aan Microsoft (of Apple), bijvoorbeeld Photoshop of Netflix, Ik vind het jammer dat ik gewoon niet vrij ben om te kiezen voor in mijn geval een mediaplayer met Kubuntu. Sommige bedrijven als Netflix kiezen dus voor een app met Silverlight en dan is er nauwelijks een alternatief. Helemaal flauw vind ik het dan dat ik mij eerst in de winkel moet aanmelden in plaats van bij Netflix te downloaden. Dat was de achterliggende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Kathode 5 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 05:39:
[...] Ik vind het jammer dat ik gewoon niet vrij ben om te kiezen voor in mijn geval een mediaplayer met Kubuntu. Sommige bedrijven als Netflix kiezen dus voor een app met Silverlight en dan is er nauwelijks een alternatief. Helemaal flauw vind ik het dan dat ik mij eerst in de winkel moet aanmelden in plaats van bij Netflix te downloaden. Dat was de achterliggende gedachte.
Netflix heeft gewoon een internet site waar je video's kan bekijken en schotelt een niet-silverlight HTML5 variant voor speciaal voor IE11. Dan hoef je je dus ook niet aan te melden voor de store ;) (moet je alleen IE11 gebruiken voor netflix :P)
Er is ook meteen hoop voor je op (K)ubuntu, want Netflix zal op den duur wel helemaal overstappen op HTML5 via de browser (naast de apps uiteraard), want als zelfs MS silverlight laat vallen zullen zij dat uiteindelijk ook wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:13 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, dat klopt, maar zo log je standaard gezien eigenlijk ook in met account bij je Windows account. Ik denk dat het er steeds meer naar toe gaat dat we inloggen op een soort cloud, en dan via je account verder software gaan downloaden. Zo hebben we nu een bijgeleverde DVD meer voor Windows en zit de key in de bios gebakken. Tegenwoordig wordt steeds meer vastgeplakt aan acocounts.

...

Pagina: 1