Toon posts:

Bottleneck voor R9 290??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

In het aankoop advies gedeelte heb ik al een vraag gesteld wat betreft mijn moederbord.
Maar hier even een korte vraag in het algemeen...

Zou mijn huidige hardware een bottleneck gaan vormen voor mijn sapphire R9 290?(die is onderweg naar mij as we speak)

AMD 1090t Phenom II x6
Asrock 890x xtreme 3 (ben bezig voor een 970 of 990fx)
12 GB Kingston hyper X @ 1333
OZC Vertex 3 128 gb
OCZ 850 watt Voeding

Graag jullie mening!

Mvg,

Daniel

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Persoonlijk denk ik van wel. De proc is nooit de snelste geweest en begint ook weer wat ouder te worden.
Maar wat speel je allemaal? tis ook afhankelijk van de game die je speelt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Natuurlijk, er zijn altijd bottlenecks en die R9 290 is ruim het nieuwste/snelste in de pc straks. Een ouder moederbord is niet echt een issue, de cpu is inderdaad wat trager, collega is jaar terug overgestapt naar een nieuwe quad core (i5) en dat gaf veel performance winst bij een 7950.
Het geheugen is ook wat trager dan de huidige generatie, maar of dat een merkbare bottleneck oplevert in games.. waarschijnlijk niet echt.

Dat gezegd hebbende: zal inderdaad aan de games liggen of je erg veel last van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voornamelijk bf4 cod ghost en lol

• ChojinZ
BF4 gebruikt ontzettend veel CPU kracht dus ja, in dat spel vomt je CPU zeker een bottleneck!
http://www.bf4blog.com/ba...etail-gpu-cpu-benchmarks/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
De 1090T niet de "snelste" cpu? (op de 1100T na)

Correct me if i'm wrong maar volgens mij was de 1090T (toen der tijd) simpelweg de snelste Phenom 2 X6 processor die er te verkrijgen was?
Zou deze daadwerkelijk een bottleneck vormen voor mijn nieuwe r9 290 joh?Ik ben er al weer even uit moet ik zeggen.....En het is ook niet dat ik je niet geloof hoor....Zit alleen even met open mond te lezen van verbazing! :P

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:40:
De 1090T niet de "snelste" cpu?

Correct me if i'm wrong maar volgens mij was de 1090T (toen der tijd) simpelweg de snelste Phenom 2 X6 processor die er te verkrijgen was?
Wel de snelste AMD, niet de snelste proc (die van Intel waren toen een stuk sneller )

Zou deze daadwerkelijk een bottleneck vormen voor mijn nieuwe r9 290 joh?
Kijk nog even naar de link die ik heb gepost. Daar zie je flinke performance verschillen tussen de diverse processoren. En dit zijn de processoren die op dit moment verkocht worden. Met processoren van 3 jaar geleden zijn de verschillen nog groter.
De 1090T niet de "snelste" cpu?

.Zit alleen even met open mond te lezen van verbazing! :P
In pc land gaan de ontwikkelingen ontzettend hard. Wat nu snel is, is over 3 jaar oud en achterhaald. :o

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 23-12-2013 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de link bekeken,maar of ik het gevoelsmatig wil geloven is wat anders. :P Damn wat gaat dat hard,ik had eigenlijk gehoopt dat de "hype" er wel een beetje uit was maar dat is blijkbaar niet zo.

En ik had ook al begrepen dat AMD zich in de toekomst meer wil gaan richten op APU's ipc CPU's en deze lijken mij toch minder geschikt om te gamen.Is het dan na al die jaren onvermijdelijk om de overstap naar intel te maken?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:05:
Heb de link bekeken,maar of ik het gevoelsmatig wil geloven is wat anders. :P Damn wat gaat dat hard,ik had eigenlijk gehoopt dat de "hype" er wel een beetje uit was maar dat is blijkbaar niet zo.

En ik had ook al begrepen dat AMD zich in de toekomst meer wil gaan richten op APU's ipc CPU's en deze lijken mij toch minder geschikt om te gamen.Is het dan na al die jaren onvermijdelijk om de overstap naar intel te maken?
Nee inderdaad, maar dat blijft wel hoor, of je nu AMD of Intel pakt. De x6 is een oude generatie, wel een six core, maar minder snelle cores en er is nooit echt voor geoptimized (door windows of games). De nieuwe modules van AMD doen het bijvoorbeeld een stuk beter in win 8 dan in win 7, terwijl de intels dat niet zo duidelijk hebben.

Over APU stap van AMD: tja, als je kijkt naar de Intel's die ook hier aangeraden worden: die hebben bijna allemaal ook een gpu aan boord. Het enige wat ik hoop is dat ze wel zoveel modules/cores als de huidige beste FX's krijgen, dan maakt het verder niet zoveel uit.
Pagina: 1