Hulp nodig bij keuzes om wifi netwerk te verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 16:49
Hoi,

Ik heb nu een simpele router van Ziggo (Cisco) en heb daarmee onvoldoende wifi snelheid/consistente verbinding op mijn slaapkamer boven waar mijn desktop pc staat. Een lan kabel trekken is geen optie.

Hoe kan ik het beste de snelheid en consistentie van het wifi signaal versterken?

De opties zijn mijn inziens:

1) een betere router kopen (hebben jullie tips?)

2) netwerkversterkers kopen die je in het stopcontact stopt en het signaal repeaten

3) wifi via stopcontact

Wat zijn jullie ervaringen/tips met bovengenoemde oplossingen? Leveren deze voldoende sterke verbinding op om online shooters te spelen zoals Battlefield en Call of Duty?

Veel dank!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Beste tip is om eens op GoT te zoeken, je bent niet de eerste met deze problemen...

offtopic:
Shooters: bekabeld, punt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12 12:29
Als het je gaat om een zo laag mogelijke ping, dan valt 2 af. Een repeater doet altijd een tussenstap (router --> repeater en repeater --> client).
Dat gezegd hebbende, ik speel World of Tanks via een repeater en heb eigenlijk nooit last van een hoge ping.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Een vrij basic probleem waar legio oplossing voor te vinden zijn met een eenvoudige zoekopdracht hier op GoT of via google...

Overigens zit er denk ik een goede oplossing voor je in het gebruik van een homeplug, oftewel netwerk via de stopcontacten... dat is in huis de beste methode als je geen kabel wil/kan trekken.

• Caelyn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 14:18
Ik zelf heb de beste ervaringen met een stopcontact systeem. Je kan hierbij kiezen van de versie die geheel bekabeld is, of de variant waarbij je met de kabel vanaf je modem gaat met aan de andere kant een wifi accesspoint. (Sitecom heeft deze bijvoorbeeld). Beide oplossingen zijn goed bruikbaar voor online gaming.

Zie hier: https://www.sitecom.com/n...starter-kit/ln-555/p/1545

If it ain't broken, fix it until it is!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Een tip voor een betere router kan ik je deze aanraden. De V2 staat bij mij thuis naar volle 100% tevredenheid.
pricewatch: Netgear WNDR3700

En ook nog voor een leuke prijs,

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

lier schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:37:
Beste tip is om eens op GoT te zoeken, je bent niet de eerste met deze problemen...
offtopic:
Shooters: bekabeld, punt.
Ja maar daar wordt zoveel onzin beweerd; wat dat betreft is het misschien tijd voor een groot "wireless network @home" topic. Voorzetje:

Een andere router aanschaffen is een "shot in the dark". Het feit dat een bepaalde router naar iemands tevredenheid functioneert, wil nog niet zeggen dat 't bij jou thuis ook het geval zal zijn.
E.e.a. zal afhangen van waar er in je huis gewapend beton is geplaatst, hoeveel kanalen er bezet zijn door buren en/of andere apparaten (babyfoon) en - in geval van 5GHz apparatuur - waar de muren in je huis staan (gipswandjes zijn berucht).

Een stopcontact systeem kan goed werken maar is afhankelijk van hoe de groepen verdeeld zijn in je huis. Idealiter zitten ze op dezelfde groep. Als dat niet kan, dan moet je ze in ieder geval op twee groepen zetten die onder dezelfde aardlekschakelaar vallen. Als de stopcontacten over twee fases verdeeld zijn, ben je toasted.

[flame] Repeaters zouden verboden moeten worden. Per saldo hou je in het gunstigste geval een kwart van je bandbreedte over. Bovendien gebruik je minimaal 6 kanalen (802.11n) en dat is onmogelijk zonder interferentie[/flame]

Blijft over: bekabelen tot daar waar mogelijk. In m'n vorige huis liepen een aantal loze (alarm)leidingen. Eéntje daarvan kwam uit op de overloop op de eerste verdieping (20cm onder het plafond, dat dan wel weer). Daar een accesspoint ( = router - DHCP) opgehangen; dan heb je over de hele verdieping WiFi.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 06:52:
Ja maar daar wordt zoveel onzin beweerd; wat dat betreft is het misschien tijd voor een groot "wireless network @home" topic.
Goed voorstel, je weet trouwens wat GoT is!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 06:52:
[...]

Ja maar daar wordt zoveel onzin beweerd; wat dat betreft is het misschien tijd voor een groot "wireless network @home" topic. Voorzetje:

Een andere router aanschaffen is een "shot in the dark". Het feit dat een bepaalde router naar iemands tevredenheid functioneert, wil nog niet zeggen dat 't bij jou thuis ook het geval zal zijn.
E.e.a. zal afhangen van waar er in je huis gewapend beton is geplaatst, hoeveel kanalen er bezet zijn door buren en/of andere apparaten (babyfoon) en - in geval van 5GHz apparatuur - waar de muren in je huis staan (gipswandjes zijn berucht).
Klopt. Het kan zo zijn dat de router die ik voorstelde niet goed werkt bij iemand anders. Maar ik heb deze router ook bij andere vrienden geinstalleerd die voorheen een Linksys router hadden. Gek genoeg was het type van de Linksys dezelfde als die van mijn ouders. En die werkt bij hun prima.

MIjn idee van de Netgear router was dan ook een voorzetje. Ik kan aan de TS aanraden, mocht hij een nieuwe router nemen, om zich goed in te lezen in welke je wilt hebben en met welke specs. :)

[ Voor 0% gewijzigd door LnC op 24-12-2013 12:13 . Reden: Typo. ]

Pagina: 1