Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc crash Win8,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn computer, namelijk mijn pc die crasht bijna dagelijks. Hij geeft geen foutmelding gewoon pats boem uit. Zonder blauw scherm niks.

Mijn hardware:
700watt voeding
SSD and Western digital harddrive
Nvidia 560 ti
AMD fx 9370
Asrock 990fx extreme 9
En de voeding is ATX v2.3 ms-n750-val en dus 750 watt

Sorry voor precies dezelfde post, maar hier word ik een beetje mad van. Omdat ik genoeg heb gedaan. Ik heb windows 8 opnieuw geinstalleerd en win 8.1 ik dacht misschien werkt dat (omdat ik het ook al op een ander forum heb gepost). Ook heb ik alle temperaturen gecheckt en alles was goed. Ook heb ik op internet gezocht maar vrij weinig gevonden. Maarja ik wist niet dat ik dat er allemaal bij moest zetten. En zelf weet ik niet al te veel van pc' s af dus voor de rest zelf dingen proberen wordt hem niet. Met hulp natuurlijk wel xD. Zelf dacht ik dat er misschien iets verkeerds aangesloten zat op het moederbord, want het gebeurd sinds ik het nieuwe moederbord en cpu in heb gezet.

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 23:38
weet je zeker dat de temperaturen goed zijn? Heb je een overzicht voor ons?
Het lijkt me temperatuur of hardware.
Drivers of corrupte installaties geven volgens mij in 99% van de gevallen een bluescreen of mem dump.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit weet ik 100% zeker, maar wat vind jij dan eigenlijk de max temperatuur. Voor gpu en cpu. Ik geef je zo wel screenshots. Wil je deze screenshots tijdens een stresstest?
GPU: http://prntscr.com/2dcbb3

CPU: http://prntscr.com/2dcchw

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 13:03 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Als die temperatuur van je coirsair ssd klopt dan is dat de boosdoener.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De voeding is ..... euhm hoofdverdachte gok ik zo te lezen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Hippocampus schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:31:
De voeding is ..... euhm hoofdverdachte gok ik zo te lezen
Los van de reviews, als een desktop ineens helemaal uit begint te knallen zonder BSOD zou de voeding volgens mij altijd bovenaan het lijstje moeten staan ;)

Desktop | Server | Laptop

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 08:59

roboreaper

Collecting your robots

je kan natuurlijk ook je SSD loskoppelen en even als test Windows op een andere schrijf te installeren en kijken of je dan nog steeds problemen ondervind

maar als het kan zou ik ook als eerst je voeding nalopen, even aan een vriend vragen of je zijn voeding mag lenen om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die temperatuur van die corsair klopt niet. Had een vriend ook.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 18:07 ]

• Rupie
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:56:
Huh, waar zie je de temp van mijn corsair?
Op deze afbeelding:
http://prntscr.com/2dcchw
aan de rechter kant

Verwijderd

Topicstarter
@hippocampus ja dat zal het denk ik wel zijn dan.... Maar uhmm waarom doet die het dan soms wel en soms niet en als ik game doet die het altijd.... gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de SUPERslechte reviews over mijn voeding gelezen is het misschien beter een nieuwe aan te schaffen ( ook al zal het in dit geval heel misschien niet het probleem zijn). Omdat het nog grotere problemen kan veroorzaken?

• Rupie
Kan je niet even van iemand / een ander systeem een voeding lenen om het te testen? Als het toch niet de voeding blijkt te zijn is het een beetje zonde geld ;)

de temperatuur van de SSD kan ook een uitlees foutje zijn hoor, dat soort software is niet altijd even betrouwbaar. Als hij een dusdanige temperatuur heeft zou je dat moeten kunnen voelen aan de SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar nog even een detail. Nadat mijn pc is uitgevallen gaat hij pas waar aan nadat ik mijn voeding aan en uit het gezet. (De O en I)

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
Ik ga een nieuwe voeding kopen, is deze goed met mobo GPU, CPU enzo.
Corsair Voeding CSM Series 750W
En de labels zeggen die echt iets over de voeding of is het maar gewoon iets doms?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee niet alles, wel iets overigens. Maar je hebt geen 750W voeding nodig, zonder overklok zal een goede 550W ook voldoen. Je huidige is namelijk maar een hele slechte 300W voeding met een stickertje van 750W.

Voor de prijs van die Corsair vind je ook wel beteren van minder vermogen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ow haha, maar met 500W zou ik dan ook bijv. nog 1 videokaart erbij kunnen doen, want dit ga ik misschien doen in de toekomst. En mijn processor ik weet niet of je dat door had gebruikt 250W.

• -The_Mask-
  • Niet online
CPU TDP is 220W, iets minder. Weet je zeker dat je nog een tweede erbij wil doen? GTX 560 Ti is nu al oud over een tijdje is die helemaal oud.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Nee, haha maar in de toekomst misschien eens een dubble videokaart.
Stel ik zou deze setup houden maar een dubbele gtx 670. Dan heb ik toch wel een 750 watt nodig?

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee PC zal dan max zo'n 550W nemen, dus goede 650W met 4 PCI-e stekkers moet prima zijn. Overigens zou ik geen twee GTX 670's in SLi zetten door de kleine geheugenbus.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Het was trouwens de voeding iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1