Geluid WD RED 3TB

Pagina: 1
Acties:

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
Ik heb sinds een aantal weken een Synology DS214 staan met daarin voorlopig 1 WD RED 3TB.

Nou lees ik overal dat dit een van de stilste HD's zou moeten zijn en reviewers die hun oor praktisch op de HD moeten leggen om te controleren of deze aan staat. Nou staat mijn Synology in mijn woonkamer en zit ik er +/- 3 meter vandaan maar als het stil is kan ik de HD duidelijk horen draaien. Ik dacht eerst dat het de fan van de synology was maar na deze even tegen te hebben gehouden bleek het van de HD te komen.
Both Red drives were incredibly quiet with the 1TB Red producing 12~13 dBA@1m and the 3TB model emitting about 1 dB more. Furthermore, the seek noise of both drives was indiscernible from one meter or even one foot away — we had to place our ear inches from the drives to confirm there was any additional noise at all. The two Red drives produced a slight tone at ~90 Hz, confirming that their motrs spin at about 5,400 RPM.
Smart waarde zijn allemaal in orde. En kan eigenlijk voor de rest niets geks ontdekken. Nou ben ik vrij gevoelig voor geluidjes dus voor ik die HD terug stuur met de mededeling "hij maakt lawaai" hoe is jullie ervaring met de RED HD's van WD?

[ Voor 23% gewijzigd door haakjesluiten op 23-12-2013 00:55 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Kan nog zijn dat je kast vibreert, door de hd, kijk of je daar iets tussen kunt zetten.

Sommige mensen horen beter dan anderen, kan een probleem zijn.

Kijk of je de aam (acoustic management) van de hd langzamer kunt zetten, dan gaat de head langzamer op en neer, dan heb je minder tikken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar is de NAS op geplaatst? Misschien een houten kast of TV meubel, dergelijke meubelen kunnen namelijk als klankkast functioneren. Je zou de NAS eens kunnen verplaatsen, luisteren of dat verschil maakt. Of leg een dempend materiaal onder de NAS.

Daarnaast zou je kunnen controleren of de WD RED-serie ook AAM ondersteund en zo ja of deze is ingeschakeld. Enige info. over AAM: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=western+digital+aam

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
AAM is no longer available for Seagate and Western Digital drives. In 2008, Seagate removed AAM capabilities from all its drives because Convolve alleged that one of its patents
Plaatsing van de nas heb ik inderdaad al mee gespeeld, dit scheelde iets. Het scheelt iets omdat ik de NAS nu echt helemaal ergens in een hoek heb weg gezet achter een speaker, vibreren doet de NAS een beetje maar niets noemenswaardigs. Ik kijk het even aan zo. Ik ben ondanks oorsuizen sowieso vrij gevoelig voor geluidjes ik kan me soms al ergeren aan het tikken van een horloge :+

[ Voor 39% gewijzigd door haakjesluiten op 23-12-2013 12:36 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-01 16:34

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ik heb ze gebruikt in een aantal servers en daar heb ik geen hard geluid gehoort. Misschien is het echt vibratie in de nas zelf.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Crazyanz schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:29:
[...]

Plaatsing van de nas heb ik inderdaad al mee gespeeld, dit scheelde iets. Het scheelt iets omdat ik de NAS nu echt helemaal ergens in een hoek heb weg gezet achter een speaker, vibreren doet de NAS een beetje maar niets noemenswaardigs. Ik kijk het even aan zo. Ik ben ondanks oorsuizen sowieso vrij gevoelig voor geluidjes ik kan me soms al ergeren aan het tikken van een horloge :+
Misschien ben je te gevoelig voor geluidjes :)
Probeer eens een andere disk in je NAS, er zit veel verschil in HDDs en geluid. Dan weet je ook beter of het van je NAS of je disk komt.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51

_Arthur

blub

Crazyanz schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:29:
Plaatsing van de nas heb ik inderdaad al mee gespeeld, dit scheelde iets.
Zorg er in elk geval voor dat het apparaat niet op oor-hoogte staat.

Mocht dat nog steeds niet helpen; kijk of je de synology niet in een andere kamer kan plaatsen.

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 22:16
TVH7 schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:24:
Ik heb ze gebruikt in een aantal servers en daar heb ik geen hard geluid gehoort. Misschien is het echt vibratie in de nas zelf.
Ik denk ook dat het de kast is. Je kan ook in windows energie beheer instellen dat de schijven na een aantal minuten of uren worden uitgeschakeld.
Pagina: 1