Ik heb sinds een aantal weken een Synology DS214 staan met daarin voorlopig 1 WD RED 3TB.
Nou lees ik overal dat dit een van de stilste HD's zou moeten zijn en reviewers die hun oor praktisch op de HD moeten leggen om te controleren of deze aan staat. Nou staat mijn Synology in mijn woonkamer en zit ik er +/- 3 meter vandaan maar als het stil is kan ik de HD duidelijk horen draaien. Ik dacht eerst dat het de fan van de synology was maar na deze even tegen te hebben gehouden bleek het van de HD te komen.
Nou lees ik overal dat dit een van de stilste HD's zou moeten zijn en reviewers die hun oor praktisch op de HD moeten leggen om te controleren of deze aan staat. Nou staat mijn Synology in mijn woonkamer en zit ik er +/- 3 meter vandaan maar als het stil is kan ik de HD duidelijk horen draaien. Ik dacht eerst dat het de fan van de synology was maar na deze even tegen te hebben gehouden bleek het van de HD te komen.
Smart waarde zijn allemaal in orde. En kan eigenlijk voor de rest niets geks ontdekken. Nou ben ik vrij gevoelig voor geluidjes dus voor ik die HD terug stuur met de mededeling "hij maakt lawaai" hoe is jullie ervaring met de RED HD's van WD?Both Red drives were incredibly quiet with the 1TB Red producing 12~13 dBA@1m and the 3TB model emitting about 1 dB more. Furthermore, the seek noise of both drives was indiscernible from one meter or even one foot away — we had to place our ear inches from the drives to confirm there was any additional noise at all. The two Red drives produced a slight tone at ~90 Hz, confirming that their motrs spin at about 5,400 RPM.
[ Voor 23% gewijzigd door haakjesluiten op 23-12-2013 00:55 ]