HD6850 Overclocked Edition overclocken met AMD Overdrive?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoi,

Ik heb net voor het eerst Unigine Heaven gedownload en laten draaien, en hierbij op max settings op 1080p werd mijn videokaart al snel rond de 85 graden celsius.

Daardoor ging ik even kijken in catalyst control center om te kijken of ik iets aan de fan speed kon doen en ik opende voor het eerst AMD overdrive.

Nu is mijn vraag of het slim/verstandig/veilig is om hier de settings hoger/max te zetten zonder risico o.i.d. te lopen. Dit gewoon voor het spelen van BF4 en AC Black Flag

Hieronder een screenshot van de opties en mijn huidige specs

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock H87 Pro4€ 67,95€ 67,95
1Club3D HD 6850 Overclock 1024MB PCI-E€ 0,-€ 0,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 86,45€ 86,45
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 74,95€ 74,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,95€ 59,95
1Seasonic M12II 620W€ 62,-€ 62,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,20

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/hrwso9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:44

two

En die temp krijg je als je m op manual zet, en op 100% draait?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
Met de manual fan control op 100% blijft de temperatuur rond de 80 graden.

Zou het kwaad kunnen om de GPU en memory clock settings helemaal max te zetten? Hierbij zal ik dan ook de fan manual op 100% zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder dat te testen, ja. :)

Als je oc'ed moet je dat net zoals bij een CPU uitvoerig testen. Spellen kunnen namelijk vastlopen, rare artifacts in beeld en onverklaarbaar gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

Ik zou furmark tien minuutjes draaien en als je niets verkeerd ziet is het oke, daarnaast als je temp boven de 80 komt je OC iets terugschroeven. Ik heb hier ook een 6850 en die blijft op 925/1100 onder de 60 graden stock. Misschien koelers eens doorblazen met perslucht en koelpasta verversen? Het gaat in mijn geval dan wel om een Sapphire kaart.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
Kijk het gaat mij erom dat ik niet mijn GPU opblaas of oververhit oid.
Ik neem aan dat als spellen inderdaad vastlopen etc dat ik gewoon te settings weer op default kan zetten en dat er dan niks aan de hand is?

@mimang dus je bedoelt overclock aan, furmark draaien en als hij dan onder 80 blijft zou er niets aan de hand moeten zijn? Daarnaast is de kaart wel redelijk oud, wel eens schoongemaakt maar nog nooit koelpasta vervangen, nu game ik ook niet al te vaak dus ga ik ervan uit dat dat wel goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

DfreakD schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:14:
Kijk het gaat mij erom dat ik niet mijn GPU opblaas of oververhit oid.
Ik neem aan dat als spellen inderdaad vastlopen etc dat ik gewoon te settings weer op default kan zetten en dat er dan niks aan de hand is?

@mimang dus je bedoelt overclock aan, furmark draaien en als hij dan onder 80 blijft zou er niets aan de hand moeten zijn? Daarnaast is de kaart wel redelijk oud, wel eens schoongemaakt maar nog nooit koelpasta vervangen, nu game ik ook niet al te vaak dus ga ik ervan uit dat dat wel goed zit
Wat je ook kan doen is gewoon zodra de temperatuur te hoog wordt de overklok een stapje lichter zetten. En als je er vanaf wilt klik je gewoon op default. Daarnaast raad ik je aan MSI Afterburner te gebruiken. Maar dat moet je zelf weten. Die vind ik zelf namelijk fijner :) Dus als je je overklok weg wilt klik je gewoon op Default.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 16:00

Esumontere

Floep, banaan.

Koelpasta kan uitdrogen, ongeacht of je veel gamet of niet. Gezien je aangeeft dat de kaart redelijk oud is zou dat best wel eens aan de hand kunnen zijn. Wellicht loont het dus de moeite om er toch even naar te kijken.

Verder ga ik er even vanuit dat je gamet op 1080p. Ik betwijfel ten zeerste of een overclock van je GPU nog nut heeft, gezien ik eigenlijk denk dat de hoeveelheid videogeheugen van je GPU je bottleneckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DfreakD
Klopt ik game inderdaad op 1080p, en wat je zegt over het videogeheugen dat kan inderdaad wel kloppen. Watvoor FPS winst kan je gemiddeld op rekenen met een hoge OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 16:00

Esumontere

Floep, banaan.

Ik zou het niet weten, maar ik verwacht eerlijk gezegd niet zoveel. Meer dan 10 fps zou ik niet verwachten.
Pagina: 1