Strepen over beeldscherm. Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• NyanCat
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Ik heb een EVGA FTW GTX 670 in mijn systeem. Ik gebruik een Samsung SyncMaster 206BW.
Deze presteert goed. Echter wanneer ik grafisch zwaardere spellen speel, zoals Far Cry 3, begint het scherm enorm te fluctueren. Als in: horizontale strepen die over het scherm bewegen. Het is niet 'een beetje', het is vrij hinderlijk.
Gewoon bij normaal desktop gebruik, zoals Word en browser, heb ik hier geen last van. Bij Black Ops II zijn de strepen weer zichtbaarder, maar zeker niet zo sterk als bij Far Cry 3.

Herkent iemand misschien dit probleem? Of weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik zat zelf te denken; misschien komt het door de temperatuur. De temperatuur stijgt bij Far Cry tot zo'n 83 graden. Dit zou in principe geen probleem moeten zijn. De kaart is hier immers op gebouwd. Het kan misschien ook zijn dat de fans of de kabel storingen geven. Het verplaatsen van mijn speakersset (die normaliter naast mijn monitor staan heb ik al geprobeerd. Echter zonder resultaat.
Ik heb Google ook al even afgespeurd, maar ik heb niets kunnen vinden.

Hopelijk weet iemand de oorzaak van dit toch wel interessante probleem. :')
Alvast bedankt!

• WizzyThaMan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-12-2024
Misschien artifacts? Heb dit al eens gehoord van een vriend van me. Deze heeft toen zijn kaart terug gestuurd en deze hebben ze getest. Hij kreeg toen een nieuwe kaart opgestuurd omdat dit inderdaad het geval was.

Daarnaast, zou ik voordat je dat zou concluderen, eens proberen op een ander scherm te spelen en kijken of dat hetzelfde hinderlijke resultaat oplevert. Is dit het geval, zou het inderdaad aan de videokaart kunnen liggen waarschijnlijk, anders is je scherm misschien kapot bij snel/veel veranderingen op het scherm.

Verwijderd

Misschien screen tearing? Er zijn hier topics over en als je googlet op jouw kaart met screen tearing zie je er ook veel.
Kun je een foto van je scherm laten zien?
Hoe heb je je monitor aangesloten?
Welke drivers gebruik je?
Welke windows heb je?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 02:26 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Maak eerst een screenshot. Wat voor strepen zijn het? Bewegen ze echt, alsin; van boven naar beneden?
Als je toevallig je beeldscherm hebt aangesloten via d-sub ipv DVI; sluit het scherm eens aan via DVI en kijk of dit wat scheelt. Ooit eens gezien dat er wat interferentie op de kabel was.

Heb je er last van als je snel heen en weer beweegt in-game? Zet dan V-Sync eens aan om te kijken of het dan verdwijnt; zoja; dan is het tearing en hier is niks aan te doen behalve V-Sync aanzetten of binnekort een G-Sync beeldscherm te kopen.

Als het gekleurde strepen zijn; artifacts.

www.ping-win.nl

• NyanCat
  • Niet online
Bedankt voor jullie hulp en tips. Ik denk dat het niets met screen tearing of artifacts te maken heeft. Ik ga een andere monitor proberen die ik hier heb staan. Mocht het te maken hebben met de refresh rate van de monitor zal het niet veel verschil maken. Ik koop misschien even een DVI kabeltje om te kijken of dat verschil zal maken. Het beeldscherm is vrij oud dus ik denk dat het probleem hier ligt... Ik heb namelijk op aanraden van Rye V-Sync in Farcry 3 uitgezet. De strepen werden hier zichtbaar minder van, maar ze zijn nog steeds aanwezig.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 13:28

D4NG3R

kiwi

:)

Je denkt dat het er niets mee te maken heeft. Maar maak even een screenshot en post deze hier. Weten we het snel genoeg ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NyanCat
  • Niet online
Ik heb geprobeert een screenshot te maken. Echter is hierop niets te zien. Ik heb ook een foto van het scherm gemaakt. Ook hier op is niets te zien doordat het beeld stil staat. Het kleur verschil is zo minimaal dat het met fotos niet zichtbaar is. Daar komt ook nog eens bij dat ze heel snel over het scherm gaan.

Om nog wat uitleg te geven over de strepen, als ik het spel minimaliseer, blijven ze doorgaan zelfs op mijn bureablad terwijl de strepen niet zichtbaar zijn op het bureablad wanneer ik geen spel draai.
Pagina: 1