Verwijderd

Topicstarter
Hallo Batlefield 3 crasht iedere paar minuten, zelf ik vermoed dat het aan de Gigabyte GTX 780 OC Windforce 3x ligt.

De reden waarom ik dit denk is omdat ik tijdens een van de crashes een groede vierkant op mijn scherm zag. BF3 crasht minder snel als ik de video settings wat lager zet. Het lijkt wel alsof de GPU niet gepusht kan worden en inplaats van haperen als het zwaar wordt simpelweg emee kapt.

Bij een ander spel, Company of heroes 2, functioneerde alles prima. Geen enkele hapering en het spel liep vloeiend op High settings. Ik zet m’n spellen niet snel op ultra want ik wil een zo goed mogelijke FPS behouden.

Verder crasht de game op een zodanige manier dat ik de PC moet uitzetten.

Wat heb ik gedaan:

Ik gestest heb hoe warm de CPU wordt als ik het spel speel, in campagne als ik in een intensief stuk zit is er maar een maximum temperatuur gemeten van 45 gr. C. Dat is volgens mij prima.

Verder heb ik de grafische kaart getest in met Valley Benchmark en daar kom ik op 65-70 FPS met 45 graden in het begin en naar een paar minuten 70 graden op ultra met een resolutie 2560x1600 en 8xAA. Blijkbaar kan de grafische kaart toch wel wat, al vraag ik me af of 70 graden wel oké is.

De PC heb ik zelf gebouwt en omdat ik de PC niet met GPU kon starten heb ik hem een paar keer erin en eruit gedaan (testen met één stick RAM, kijken of de kaart goed zat, etc.) maar uiteindelijk bleek het dat ik de PC wel zonder GPU kon starten. Wat ik daarna deed is via de BIOS de iGPU als main instellen en daarna de drivers van de GPU geinstaleerd. Voordat ik componenten aanraakte of zelf de behuizing raakte ik altijd het randaardpinnetje in een stopcontact aan.

Met commands BF meer dedicated RAM gegeven, account bestandjes gewist, graphics lager gezet.

Alle drivers upgedate.

Specs:

Win7
Coolermaster G750M voeding
Gigabyte Z87X-D3H moederbord.
Intel Core i5 4670K

Wat denken jullie? Ligt het aan de videokaart of iets anders? Kan ik nog iets doen?

Verwijderd

Probeer dit eens met andere games, het kan ook wel aan battlefield zelf liggen.
2games zijn te weinig om te weten of het de videokaart is of dat het aan battlefield ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:17:
Probeer dit eens met andere games, het kan ook wel aan battlefield zelf liggen.
2games zijn te weinig om te weten of het de videokaart is of dat het aan battlefield ligt.
Oké ik zal nog wat spellen in mijn Steam library downloaden en spelen en dan kom ik later wel terug met de resultaten.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarschijnlijk een voltage probleem.
http://www.tomshardware.c...river-issues-crashes.html

Die cpu en gpu temparaturen van je zijn prima, ter vergelijking mijn AMD R9 290 laten ze standaard naar 95 graden lopen. (Toegegeven dat vind ik debiel en er zit nu ook een waterkoeling op.)
Let er wel op dat je niet te enthousiast word met dat voltage verhogen, want dat kan je zo je videokaart kosten.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:29:
Waarschijnlijk een voltage probleem.
http://www.tomshardware.c...river-issues-crashes.html

Die cpu en gpu temparaturen van je zijn prima, ter vergelijking mijn AMD R9 290 laten ze standaard naar 95 graden lopen. (Toegegeven dat vind ik debiel en er zit nu ook een waterkoeling op.)
Let er wel op dat je niet te enthousiast word met dat voltage verhogen, want dat kan je zo je videokaart kosten.
Wow, volgens mij werkt het. Ik heb als een debiel lopen spelen (continu geflipt rondkijken, continu schieten om te testen) en hij is nog steeds niet vastgelopen. Het is tenminste een nieuw record. De tijd zal uitwijzen of het blijft werken en ik zal nog wat andere spellen testen maar tot dusver hartstikke bedankt en ook Thiemo voor het meedenken. Hopelijk is deze thread nu over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:00:
[...]

Wow, volgens mij werkt het. Ik heb als een debiel lopen spelen (continu geflipt rondkijken, continu schieten om te testen) en hij is nog steeds niet vastgelopen. Het is tenminste een nieuw record. De tijd zal uitwijzen of het blijft werken en ik zal nog wat andere spellen testen maar tot dusver hartstikke bedankt en ook Thiemo voor het meedenken. Hopelijk is deze thread nu over.
Pff... helaas. Ik had blijkbaar gewoon geluk hij crashte alsnog na een verloop van tijd. Op naar het testen van andere spellen dan.

• arbraxas
Het word al beter dus, heb je ook al een oudere revisie drivers geprobeerd?
Ik had last met AvP en constant crashen. Andere driverversie heeft dat verholpen.
Soms is de ene bugfix de doodsteek voor een ander spel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Snel retour doen binnen Wet Koop op Afstand en ergens anders een nieuwe kopen?

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-01 13:41
Waarschijnlijk heb je er alleen last van bij DX11 games.

Als je niet de volt omhoog wel doen om stabiliteit te krijgen, kan je ook de coreclock iets verlagen (naar bijvoorbeeld de default nVidia settings, en kijken of dat het probleem oplost.

Heb hetzelfde probleem bij alle DX11 games/benchmarks met mijn GTX 580 TF.

Volt omhoog of core clock omlaag doet de trick in veel gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:21:
[...]

Oké ik zal nog wat spellen in mijn Steam library downloaden en spelen en dan kom ik later wel terug met de resultaten.
Oké ik heb Dead Space 2 getest en die loopt prima. Wel heb ik een paar keer wat screen tearing gezien, of het aan het spel ligt weet ik niet zeker. Ik had nog een spel World in Conflict maar toen ik die wou spelen moest hij nog flink geupdate worden.

Al in al loopt de kaart volgens mij niet helemaal lekker.

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:43:
Het word al beter dus, heb je ook al een oudere revisie drivers geprobeerd?
Ik had last met AvP en constant crashen. Andere driverversie heeft dat verholpen.
Soms is de ene bugfix de doodsteek voor een ander spel.
Ik heb mijn nieuwe driver helemaal gewist inclusief de HD audio opties en 3D drivers die ik niet gebruik en ik heb daarna de Nvidia Display Driver 327.23 (staat goed bekend) geinstaleerd. Ook heb ik de voltage op niet OC gezet en mijn grafische kaart met 105 Mhz minder hard geclockt. Ik had het spel nu een uur in MP en SP gespeeld zonder één crash. Ook bij stottermoments tussen gamezones (dan laadt de game ff) crashte hij niet en dat is al heel wat. Jouw tips en die van Zenith werkte wel maar ik vind het niet echt normaal dat ik dit moet doen voor één game, vooral gezien het feit dat de oude driver prestaties van andere games kan verminderen en ik heb geen zin om mijn drivers continu te switchen.

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:46:
Snel retour doen binnen Wet Koop op Afstand en ergens anders een nieuwe kopen?
Dit lijkt me het meest wijs, ik ga Azerty contacteren en mijn situatie uitleggen en vragen of ik kan switchen of mijn geld terug krijg. Dan kunnen ze niet zeggen dat ik er laat mee kom. De grafische kaart heb ik namelijk zaterdag geinstaleerd dus oud is hij niet. Zo'n kaart zou toch gewoon BF3 gewoon moeten kunnen spelen en geen lichte tearing moeten vertonen, ik kan het wel accepteren dat ik misschien iets aan instellingen moet tweaken maar dit is niet normaal.

• arbraxas
Tearing heeft te maken met vsync. Alle kaarten hebben daar last van als je die optie uit hebt staan.
Daar gaat geen kaartwissel tegen helpen. Maar als ik zo op internet kijk hebben veel kaarten hier last van.
Lijkt erop dat de fabrikanten iets te gretig met de OC zijn en iets te zuinig met voltage.

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:16:
Tearing heeft te maken met vsync. Alle kaarten hebben daar last van als je die optie uit hebt staan.
Daar gaat geen kaartwissel tegen helpen. Maar als ik zo op internet kijk hebben veel kaarten hier last van.
Lijkt erop dat de fabrikanten iets te gretig met de OC zijn en iets te zuinig met voltage.
V sync stond toch aan in de game en in de Nvidia settings. Tja, ik kan het eerlijk gezegd ook niet met zekerheid zeggen of het nou persé aan de kaart ligt of niet maar ik ga mijn situatie tenminste melden bij Azerty.
Pagina: 1