Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb vorige week een Acer V5-573G laptop gekocht, en die blijkt geen losse microfoon-port te hebben. Hij heeft wel een port met een headset icoontje, en toen zeiden ze bij Paradigit (daar heb ik de laptop gekocht) dat je met een splitter op zo'n port zowel een koptelefoon als een microfoon aan kunt sluiten. Op hun aanraden heb ik dus een splitter gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1193206-0/jack-splitter-naar-microfoon-en-audio-niet-geschikt-voor-apple-iphone.jpg
http://www.allekabels.nl/...r-microfoon-en-audio.html

Echter, ik krijg hiermee geen microfooninput. Als ik mijn koptelefoon op groen aansluit krijg ik geluid, maar als ik mijn microfoon op roze aansluit, krijg ik geen microfooninput.

Het betreft Windows 8. In de lijst met Recording Devices zie ik wel de onboard mic van de laptop staan (en die kan ook gewoon opnemen in Audacity), maar mijn externe microfoon zie ik niet in de lijst met Recording Devices verschijnen, ook niet als ik Show Disabled/Disconnected Devices aanvink.

Wat doe ik fout? Hoe kan ik mijn externe microfoon aan de praat krijgen op deze laptop?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-04 15:13
Ik heb dit probleem ook wel gehad met laptops, maar ik heb nog nooit zo'n splitter lekker aan de gang gekregen.

Wat voor geluidskaart zit er op die laptop? Zitten daar drivers of een of ander stukje software voor beheer van de geluidskaart bij? Ik weet dat op mij Eee PC er software van de fabrikant bij zit (Realtek geloof ik).

Misschien moet je daarin wat instellen, dat werkt bij mij in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Er zit inderdaad een Realtek in, maar ik kan geen tooltje op de laptop vinden om daar dingen aan in te stellen of zo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Niemand verder enig idee hoe zo'n headset port werkt en hoe die aan de praat te krijgen met een losse mic en koptelefoon?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307266

Ik heb een externe usb audio met diverse poorten en vanuit Audacity kon ik daar niet gelijk bij de juiste opnamebron komen. Dat moest ik in de driver-interface doen. Wellicht is het bij jou ook zoiets. Je zou evengoed wel een soort van jack-sensing verwachten. Misschien een driverupdate bij Acer vandaan halen of bij Realtek de oem driver ophalen. Heb je daarnaast toevallig een headsetje van een mobiele telefoon liggen om te proberen?
Zie je in windows bij recording devices helemaal geen andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra8811
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Heeft de input wel 4 ringen zoals de plug dat heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14
Let op. Als je met nieuwere RealTek drivers aan de slag gaat op je Aspire V5 - 573G, verlies je de Dolby functionaliteit. Google er maar eens op. Ik kan je niet helpen met je probleem maar wilde je hier toch graag voor waarschuwen.

Edit: Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat als er bij de port uitlsuitend een headphone symbooltje staat, er ook microphone op zit. Daarnaast lijkt het mij niet waarschijnlijk dat headphone out en micro in op een zelfde connector zitten, daar micro en hp verschillende signaalniveau's zijn. Terug naar Paradigit misschien?

[ Voor 41% gewijzigd door RetroMan op 01-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 14:15
http://www.everbatim.net/...ophone-jack-splitter.html

Lees uitleg er onder. Ik heb op mijn werklaptop (Lenovo T530) hetzelfde issue (blijft interne mic uit laptop gebruiken en herkent headset niet) dus volgens mij is het een kwestie van het omgeschreven verhaal, zowel voor jou (ook al is dat dan geen Lenovo, het concept geldt alsnog natuurljik) als voor mij.

[ Voor 57% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-01-2014 23:50 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
(Sorrie voor de late reactie: mijn verhuizing kostte meer tijd dan ik had verwacht...)

Ik heb net een headset geprobeerd, en ook daarvan wordt de microfoon niet herkend. Probleem lijkt hem dus niet in die verdeelstekker te zitten, maar in de port of de drivers of zo.

Ik heb geprobeerd de nieuwste Realtek drivers van de Acer site te installeren, maar nu doet heel die laptop niks meer: Windows reboot telkens met dat hij ergens op crashed. Ben nu dus Windows opnieuw aan het installeren. Audio drivers opnieuw installeren ga ik dus niet meer proberen... :'(

Ik schijn dit ook op te kunnen lossen met een eenvoudige USB geluidskaart. Wat is het simpelste/goedkoopste/kleinste dat ik daarvoor kan kopen en dat dit goed gaat doen?
Cobra8811 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 03:02:
Heeft de input wel 4 ringen zoals de plug dat heeft ?
De stekker heeft drie zwarte ringen, net als de stekker van die headset. Dat hoort toch ook? Twee voor stereo koptelefoon, eentje voor mono microfoon.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721521

iemand al een oplossing gevonden hiervoor? Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde laptopserie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 15:41
Je kan toch gewoon de interne microfoon uitzetten? simpel antwoord, simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Gebruik een echte headset en niet een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLichtendahl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 11:40
Wellicht is deze post een oplossing voor die mensen die echt iets op willen nemen en/of zelf muziek willen maken:

https://www.bol.com/nl/p/...e-audio/9200000008275709/

Dit is een usb geluidskaart die je in staat stelt channel mapping (met Audacity of Adobe audition) te doen omdat er aan de zijkant twee microfoon ingangen zitten. Ik gebruik de ene ingang (linker kanaal) voor de microfoon en de andere (rechter kanaal) :) voor mijn gitaarelement.

Ik gebruik onderstaande microfoon:

https://www.buzz-shop.nl/...00-hs-headset-microphone/

Eenvoudig, goedkoop en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:06
deze thread is 5 tot 7 jaar oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RLichtendahl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 11:40
Dat wel, maar het is wel een actueel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:37

br00ky

Moderator Harde Waren
@RLichtendahl desalniettemin laten we oude koeien gewoon in de sloot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.