Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een upgrade gaan oefenen van een Server 2008R2 naar een Server 2012 versie.
Echter krijg ik nadat ik forest prep en domain prep gedaan heb, dan de dvd erin doe, een foutmelding dat ik de 2008R2 server niet kan upgraden naar een Server 2012.

Het gaat beide om evaluatie versies, de 2008R2 is een enterprise versie en de 2012 een standard. Kan het hiermee te maken hebben? Want in de foutmelding staat dat ik een verse installatie van 2012 moet gaan doen.Maar ik wil juist een migratie gaan oefenen aangezien ik dit nog nooit gedaan heb.

Heeft iemand verder nog tips hoe ik dit kan gaan oefenen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Alles omzetten naar virtuele versies en dan gaan testen in VMWare? Zo heb ik dit gedaan vanaf de 2003 versie. Wel wat moeten prutsen met de licentie (tips via Google), want hij gaf natuurlijk problemen met de veranderde hardware.

https://my.vmware.com/web/vmware/evalcenter?p=converter

[ Voor 11% gewijzigd door Dennahz op 22-12-2013 21:37 ]

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Server 2008R2 enterprise in Vmware Workstation, deze wil ik middels de evaluatie dvd van Server 2012 rechtstreeks upgraden. Ik heb apdrep /forestprepr en domain prep gedaan.

Maar hij zegt dan dat ik alleen een verse installatie kan doen, geen upgrade. Dus ik vroeg mij af of dat komt omdat ik van een enterprise versie naar een standard ga dan, of omdat het evaluatie versies zijn.

Verder zou ik niet weten waar het dan aan kan liggen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is nu je vraag hoe te testen (lijkt me vrij evident in geval van een virt.server), of hoe te upgraden met welke installer?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik er al achter ben waarom ik niet kan upgraden. Waarschijnlijk omdat het van een Enterprise versie naar een Standard versie gaat. Dat is mijn vraag, of dat je naar verschillende versies kunt upgraden

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Je kunt enkel een gelijke uitvoering upgraden naar de equivalent na de upgrade. Daarnaast vraag me af waarom je forest prep en domain prep wilt uitvoeren bij het upgraden van een server. Ga je een DC upgraden soms?

Waarom plaats je in dat geval niet gewoon een nieuwe (virtuele) 2012 R2 DC?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
om te testen hoe een upgrade gaat.

wat bedoel jij dan dat ik een nieuwe domein controller ernaast installeer en dan de FSMO roles migreer naar die andere server, en de oude Domein Controller offline haal?

• redfoxert
  • Niet online
Exactly ... een inplace upgrade van een DC zou ik zelf in een productie omgeving sowieso nooit doen. Heb laatst een paar van mijn eigen test servers van 2008R2 naar 2012R2 geupgrade maar dat ging zo automatisch dat het eigenlijk niet eens leuk is om naar te kijken :) Dat waren overigens geen DC's. Die heb ik gewoon nieuw geinstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 22-12-2013 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik dan wanneer alles compleet replicated is? Zoals ik al aangaf heb ik hier nooit mee van doen gehad. Ik zit na 10 jaar afwezig zijn, weer in de IT. En ik wil mij goed voorbereiden op dergelijke situaties en zoveel mogelijk oefenen.

Dus de werkwijze die ik in mijn vorige post zei, is de correcte? En is het dan nog van belang om dezelfde versies te hebben( De standard dus)

• redfoxert
  • Niet online
Via AD Sites and Services kan je replicatie forceren tussen DC's. Zolang je geen verschillende sites gaat gebruiken zal replicatie vrijwel instant zijn. FSMO rollen omgooien is inderdaad the way to go. Versie van je DC's maakt dan niks uit.

De oude DC netjes via dcpromo.exe (ja echt) demoten. Dan hou je ook geen troep over in je domain.

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:14:
ik denk dat ik er al achter ben waarom ik niet kan upgraden. Waarschijnlijk omdat het van een Enterprise versie naar een Standard versie gaat. Dat is mijn vraag, of dat je naar verschillende versies kunt upgraden
Dat is het in dit geval niet. Van 2008 R2 Enterprise kun je upgraden naar 2012 Standard. Dat is gewoon een geldige upgrade path.

Wat zegt de Event Log?
Pagina: 1