Toon posts:

Probleem Kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een zelfbouw pc gehaald.
Desktop Best Buy Guide: november (basis-game systeem)
Heb hem na een lange dag in elkaar weten te zetten en heb er meteen draadloos internet 'opgezet'.
Nu speel ik er BF4 op, maar draadloos internet en een multiplayer spel gaan niet echt samen.

Vandaag heb ik een kabel van de router beneden in de woonkamer naar mijn pc in mijn kamer geinstalleerd.
Maar hij doet het niet?

Info:

Moederbord: Asus B85M-E (misschien een draadje die ik er zelf nog op moet zetten?)
Het LED-lampje brandt niet.
Heb de kop van de kabel zelf erop gezet. (gecheckt en het zit goed)
Routerlampje van de LAN-kabel brandt wel.

Iemand die weet waarom hij alsnog niet werkt?

Bij voorbaat dank

ps: ik weet niet precies waar ik deze vraag moest stellen, sorry als het in de verkeerde subforum geplaatst is.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-12 15:54

TommieW

Numa numa.

Heb je al een andere PC geprobeerd op die kabel? Zijn de drivers van je netwerkkaart geïnstalleerd?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op zondag 22 december 2013 @ 20:48:
Heb je al een andere PC geprobeerd op die kabel? Zijn de drivers van je netwerkkaart geïnstalleerd?
Heb de moederborddrivers erop geinstalleerd. (bijbehorende CD)
Dacht dat daar ook de netwerkkaartdrivers op stonden?

Heb net de netwerkkaart driver ge-update:
.
Description Realtek Ethernet Utility V2.0.2.6 for Windows Win7 32bit & Win7 64bit & Win8 32bit & Win8 64bit & Win8.1 32bit & Win8.1 64bit.
File Size
10,9 (MBytes) 2013.09.25 update
Download from
Global (DLM) Global P2P

Het werkt nog steeds niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2013 21:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog maar een keer de vraag: heb je ook een andere PC (/laptop/wat dan ook) op diezelfde kabel geprobeerd? Wat gebeurde er toen?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:57:
Nog maar een keer de vraag: heb je ook een andere PC (/laptop/wat dan ook) op diezelfde kabel geprobeerd? Wat gebeurde er toen?
Net geprobeerd op een laptop en krijg daar ook geen internet op d.m.v. LAN.

Het ligt dus aan de kabel.

Bedankt beiden, zal even weer een nieuwe kabel halen en kijken of het dan opgelost is.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je kan beginnen met het stekkertje er ff opnieuw opzetten, voordat je nieuwe kabel gaat kopen. Dat wil nog wel eens misgaan :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

WhizzCat schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:26:
Je kan beginnen met het stekkertje er ff opnieuw opzetten, voordat je nieuwe kabel gaat kopen. Dat wil nog wel eens misgaan :)
En zorg er dan gelijk voor dat ze in de goede volgorde in je stekker zitten:
Meestal word de T-568B gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://www.practicallynetworked.com/img/568b.jpg

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik was met een bericht met deels dezelfde strekking bezig toen dit binnenrolde.
Inderdaad, zomaar willekeurig als het maar beide uiteinden eender is werkt maar op zéér korte afstand. Zeg eigenlijk maar dat het helemaal niet werkt, want vlak naast elkaar met maar een metertje kabel komt, behalve met een router of switch, zelden voor. En daarvoor is nou juist het fenomeen twisted pair bedacht. Nieuwe kabel kopen zou ik inderdaad niet meteen toe overgaan. Want bij niet topkwaliteit kabel zou het toch wel moeten werken, ook al bereikt het misschien niet je beoogde snelheid. Wat is de afstand die je moet overbruggen? En wat is je gewenste snelheid? Bij een gigabitverbinding heb je natuurlijk wel alle 8 aders nodig.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:20:
[...]

En zorg er dan gelijk voor dat ze in de goede volgorde in je stekker zitten:
Meestal word de T-568B gekozen:

[afbeelding]
Deze volgorde heb ik ook gehanteerd.
Techneut schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:26:
Ik was met een bericht met deels dezelfde strekking bezig toen dit binnenrolde.
Inderdaad, zomaar willekeurig als het maar beide uiteinden eender is werkt maar op zéér korte afstand. Zeg eigenlijk maar dat het helemaal niet werkt, want vlak naast elkaar met maar een metertje kabel komt, behalve met een router of switch, zelden voor. En daarvoor is nou juist het fenomeen twisted pair bedacht. Nieuwe kabel kopen zou ik inderdaad niet meteen toe overgaan. Want bij niet topkwaliteit kabel zou het toch wel moeten werken, ook al bereikt het misschien niet je beoogde snelheid. Wat is de afstand die je moet overbruggen? En wat is je gewenste snelheid? Bij een gigabitverbinding heb je natuurlijk wel alle 8 aders nodig.
Afstand: Zo een 20 meter. (kan iets minder zijn,moet ook eerst door de meterkast)
Snelheid: Zo snel mogelijk (weet hier niet zoveel vanaf)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oké, aan de adervolgorde zal het dus niet liggen. En bij maar 20 meter volgens mij ook niet aan de kabelkwaliteit. Tenzij alle aders van ijzerdraad zijn (CCS), maar dat acht ik heel onwaarschijnlijk. Voor zover ik weet zijn dat hooguit 4 van de 8 aders, omdat die heel vroeger toch niet nodig waren. Tot pakweg iets meer dan 10 jaar geleden konden die dan ook gerust van inferieur en aanmerkelijk goedkoper materiaal worden gemaakt, zoals ijzerdraad. De gemiddelde klant merkte het toch niet.
Blijven over het toch niet zorgvuldig genoeg monteren van de stekkertjes, of de instelling van de netwerkkaart. Daar zag ik nog niets over vermeld. Is dat dat dezelfde kaart en aansluiting als die voor je draadloze apparatuur, die als ik het goed begrijp als zodanig wel werkt? Ook al is het dan niet naar tevredenheid.

Dan je opmerking over de snelheid:
Zo snel mogelijk (weet hier niet zoveel vanaf
Heel kort door de bocht, tot 100 megabits per seconde gebruik je maar 4 van de 8 aders, met snelheden in de orde van gigabits per seconde red je het niet met 4 aders, maar heb je alle 8 nodig.
Pagina: 1