Omdat ik laatst mijn verjaardag heb gevierd, en dus een redelijk zakcentje heb, begon ik te kijken naar een upgrade van mijn ps3. Intresse in een ps4, en ik heb ook nog een pc nodig voor school.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Schoolwerk, en voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 700 en de 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een 500 gb HDD (uit mijn vorige pc, 7200 TPM) een full hd monitor van Acer, een toetsenbord en mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle interne hardware op de HDD na
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek omdat dit mijn eerste build is, maar voor processoren gaat mijn voorkeur uit naar Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grote maakt niet veel uit, hij komt onder een redelijk hoog bureau te staan, het moet verder natuurlijk ook geen straalmotor zijn maar er mag best wat geluid vanaf komen
Ga je overklokken?
nee, mischien de videokaart, maar bij voorbaat niet
Dit is waar ik zelf mee gekomen ben:
Naar mijn mening is dit een redelijke PC.
Wat wel belangrijk is is dat ik deze PC in twee delen koop, eerst: Moederboord, kast, processor, werkgeheugen, ssd en voeding en daarna pas de videokaart( en eventueel een CPU cooler). Mijn huidige budget is 600 euro, en daar komt over 2 maanden 350 bij voor de videokaart.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven over wat ik wil en alle hulp is welkom!
Jelle
*edit: Gelijk een typfout gezien, ik leer het ook nooit
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Schoolwerk, en voornamelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 700 en de 900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog een 500 gb HDD (uit mijn vorige pc, 7200 TPM) een full hd monitor van Acer, een toetsenbord en mijn muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle interne hardware op de HDD na
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek omdat dit mijn eerste build is, maar voor processoren gaat mijn voorkeur uit naar Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grote maakt niet veel uit, hij komt onder een redelijk hoog bureau te staan, het moet verder natuurlijk ook geen straalmotor zijn maar er mag best wat geluid vanaf komen
Ga je overklokken?
nee, mischien de videokaart, maar bij voorbaat niet
Dit is waar ik zelf mee gekomen ben:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 184,90 | € 184,90 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 79,80 | € 79,80 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 278,89 | € 278,89 |
| 1 | Corsair Graphite 230T Windowed Black | € 68,18 | € 68,18 |
| 1 | Sharkoon HDMI to DVI-D 2m | € 5,79 | € 5,79 |
| 1 | Adata XPG Gaming V2.0 AX3U2400W4G11 (grijs) | € 82,40 | € 82,40 |
| 1 | Corsair CX600M | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 60GB | € 46,85 | € 46,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 806,80 | |
Naar mijn mening is dit een redelijke PC.
Wat wel belangrijk is is dat ik deze PC in twee delen koop, eerst: Moederboord, kast, processor, werkgeheugen, ssd en voeding en daarna pas de videokaart( en eventueel een CPU cooler). Mijn huidige budget is 600 euro, en daar komt over 2 maanden 350 bij voor de videokaart.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven over wat ik wil en alle hulp is welkom!
Jelle
*edit: Gelijk een typfout gezien, ik leer het ook nooit