Sennheiser 820S anders aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:01

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Het betreft hier eigenlijk tussen wal en schip, danwel in Audio en HIFI of bij tv e.d.

Het volgende setup is aan de gang, een sennheiser 820S aangeslotenop een Samsung TV. Van orgineel is dit aangesloten op de scart aansluiten middels de meegeleverde converter van sennheiser van scart naar tulp.
Waarom hiervoor is gekozen is mij geheel onduidelijk, het is aangelegd door mijn oom.

Nu heb ik vanavond een nieuwe blue-ray speler geinstalleerd (ook van samsung) dmv een HDMI kabel. De TV zelf is voorzien van CI+ module, en ben bang dat daar het probleem in zit.

Wat is er nu aan de hand? Wanneer ik de sennheiser aansluit dmv het scart signaal, heb ik bij kijken van dvd dubbele stemmen die worden door gegeven, kon op dat moment niet meeluisteren ivm gebrek aan een koptelefoon om te testen. Dubbele stemmen? Ja van de DVD en op de achtergrond de stemmen van het tv programma van de zender die op dat moment ingesteld stond.

Is dit nu anders aan te sluiten? Jazeker, door (eigenlijk wat sennheiser al aangeeft in het boekje) de sennheiser aan te sluiten op de koptelefoon uitgang van de tv. Maar dan valt het geluid van de TV helemaal weg. Heb al zitten stoeien in de instellingen maar mag niet baten.

Kan ik op een of andere manier het zo aansluiten, dan wel scart of een instelling veranderen zodat de stemmen weg zijn en toch het volume van de tv kan behouden. Zonder dat die uitgeschakeld wordt en 1 op 1 wordt door gegeven.

Koptelefoon aansluiten op Samsung 32" Led TV UE32B7000

In de search kwam ik bovenstaand topic tegen. Ik denk dat dit beter in het tv fora kan staan..Want het is denk een instelling (hoop ik). Om via scart toch het signaal te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Meneer aard op 22-12-2013 19:47 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+