Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-02 18:31
Hallo,

Ik ben op zoek naar een videokaart, maar ik heb wel eisen

-1x VGA + 2x DVI
- Niet te duur ( €80 MAX)

Ik hoef/wil niet gamen, dus hij hoeft niet super snel te zijn. ben regelmatig met tekst bestanden bezig, waar ik toch een scherm tekort voor kom... zoveel heb ik losstaan :P

Het kaartje moet op een MSI K9N SLI Platinum bordje geprikt gaan worden...

hij kan SLI dus, evt mogen het ook 2 kaarten zijn, die in sli kunnen samenwerken.

Ik heb ook nog geen plannen om mn pc uit te breiden, aangezien hij alles aan kan wat ik wil doen, dus hoeft niet perse toekomstgericht te zijn :P

Edit: Kan ook een hdmi - dvi converter nemen, dan ben ik weer goedkoper uit.
is dit iets dan?
pricewatch: MSI N210-MD1GD3H/LP

[ Voor 14% gewijzigd door MrMilco op 22-12-2013 19:28 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:39
Een tweedehands HD5770 of GTX460 wellicht? Dan ben je al klaar voor 50 euro.

Maare... "Medewerker Beheer ICT"? Wellicht gewoon eens de PW doorkijken, staan genoeg voorbeelden in. Het lijkt me dat je met jouw achtergrond toch wel wat moet kunnen vinden zonder een topic te openen? ;)

• MrMilco
marcel87 schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:30:

Maare... "Medewerker Beheer ICT"? Wellicht gewoon eens de PW doorkijken, staan genoeg voorbeelden in. Het lijkt me dat je met jouw achtergrond toch wel wat moet kunnen vinden zonder een topic te openen? ;)
Klopt, maar hoe goedkoper hoe beter voor me, ben nog een student dusja :P

Medewerker beheer ict, is de opleiding, net mee begonnen :P vandaar...

Die 210 leek me wel wat, zit ik al wat langer naar te kijken, en mocht ik er een 2e van bij willen hebben in mn systeempje, dan kost het ook nie tzo veel extra

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
jahh lekker makkelijk, de 210 is gewoon de goedkoopste graka die op dit moment te koop is, maar die heeft 1 dvi....(toch?)

en je eis was 2 dvi.

• MrMilco
Reepje schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:38:
jahh lekker makkelijk, de 210 is gewoon de goedkoopste graka die op dit moment te koop is, maar die heeft 1 dvi....(toch?)

en je eis was 2 dvi.
Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar zoals ik ook al in de startpost had gezegd, kan ik ook een hdmi -> dvi adapter erbij halen, dan heb ik ook 2 dvi poorten in totaal, en kan ik er een 3e scherm op aansluiten

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

marcel87 schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:30:

Een GTX460 is behoorlijk onzuinig.

Ik zou kijken naar een HD7750 of iets in die richting. Een tweedehands HD6850 is bijv. ook leuk.

People as things, that’s where it starts.

• MrMilco
Thnx voor de tips ondertussen, budget is niet supergroot, en zou toch graag bij nieuwe producten willen blijfen.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:11
Zoek eens tweedehans hier.
Dit is nog steeds een leuk kaartje zeker voor 40,-: V&A aangeboden: Gigabyte GV-R577UD-1GD

• MrMilco
!mark schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:09:
Zoek eens tweedehans hier.
Dit is nog steeds een leuk kaartje zeker voor 40,-: V&A aangeboden: Gigabyte GV-R577UD-1GD
Bekijk mijn vorige reactie... Uiteraard toch bedankt voor de tip, alleen wil toch liever nieuw. ivm garanties e.d.

• Reepje
  • Niet online
Het handige van de 210 dan,
stil
zuinig
goedkoopste optie en nieuw
minste stroomverbruik (en dus ook minste warmte ontwikkeling)
toereikend

no brainer

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

en totaal geen prestaties, vergeet dat niet. Een flinke aardappel is sneller :+

Ik bedoel, je surft vast wel eens, ik zou toch echt voor een heel klein beetje kracht gaan. En ja, dan kom je tweedehands uit, maar gezien die kaartjes amper iets verbruiken, wordt niks echt heet en gaan die dingen dus behoorlijk lang mee.

People as things, that’s where it starts.

• MrMilco
Op dit moment heb ik nog een XFX Geforce 8400GS 256mb in gebruik, die het nog goed trekt, dan neem ik aan dat die 210 toch ook net zo goed/beter gaat presteren?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hou er even rekening mee dat hoewel er veel kaarten 3 poorten hebben, dat ze maar 2 schermen tegelijk ondersteunen en geen 3.

• MrMilco
PilatuS schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:18:
Hou er even rekening mee dat hoewel er veel kaarten 3 poorten hebben, dat ze maar 2 schermen tegelijk ondersteunen en geen 3.
Oh, daar heb ik geen rekening mee gehouden :( Is dat ook zo met deze kaart dan? ( dan heb ik het over de gt210)

Edit: Even nagekeken op internet en ondersteund inderdaad maar 2 monitoren :(

[ Voor 10% gewijzigd door MrMilco op 22-12-2013 21:22 ]

• Reepje
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:15:
en totaal geen prestaties, vergeet dat niet. Een flinke aardappel is sneller :+
Valt wel mee. Ik zit hier nu op een intel 945m. Internet geeft geen problemen, youtube ook niet, met de gomplayer kijk ik gewoon bijna hd filmpjes etc.

Vergelijk ik de 210 met de mijn graka, dan is de 210 tientallen vele malen zwaarder.

• MrMilco
En 2x een GT210 dan? Zou dat kunnen? zou dat samen kunnen werken op mijn MSI K9N SLI Platinum moederbord?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MrMilco schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:29:
En 2x een GT210 dan? Zou dat kunnen? zou dat samen kunnen werken op mijn MSI K9N SLI Platinum moederbord?
Dat kan prima.

• MrMilco
Okee dan! Ben volgende maand jarig, dus dan maar 2 van deze kaarten bestellen. Deze maand alweer genoeg uitgegeven helaas... mn harde schijf raakte naar jaren trouwe dienst defect (oude IDE Schijf)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16
Vraagje? Dat derde scherm, heb je dat al?

Zo niet, denk dan eens aan een monitor met displayport en een AMD kaart met displayport en andere aansluitingen. AMD kaarten hebben al sinds de 5000 serie ondersteuning voor meer dan 2 beeldschermen via Eyefinity.

Wikipedia: Radeon HD 5000 Series

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MrMilco
NitroX infinity schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:43:
Vraagje? Dat derde scherm, heb je dat al?

Zo niet, denk dan eens aan een monitor met displayport en een AMD kaart met displayport en andere aansluitingen. AMD kaarten hebben al sinds de 5000 serie ondersteuning voor meer dan 2 beeldschermen via Eyefinity.

Wikipedia: Radeon HD 5000 Series
Ja, heb al een 3e scherm, en evt een 4e en 5e, maar zo ver ga ik niet :P ik ga het houden bij 3 schermen de komende jaar(en)

Heb hier namelijk 1x 21" en 2x 17" Alleen die 2e 17" kan (nog) niet aangesloten worden helaas :(

Pagina: 1