Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:10
Beste tweakers,
onderdelen tot een geheel te brengen en aan te sluiten. Inclusief het aanbrengen van koelpasta zo
als beginnende tweaker heb ik eea aan advies gekregen en heb ik op jullie advies besloten de BBG HTPC zelf in elkaar te zetten. Het systeem zal als streamer fungeren voor voornamelijk muziek maar ook voor films en series. Ik ben erg blij met het resultaat, de pc is nagenoeg niet hoorbaar en supersnel, wow een SSD is echt snel!
Een goede dac is mijn volgende geplande aankoop.

Het was een uitdagende en leuke klus om alle groot als een erwtje tussen de cpu koeler en cpu :)
Inmiddels draait het systeem op windows 8. Ik loop echter nu tegen het probleem aan dat mijn panasonic 37PX80 HD ready plasma niet volledig schermvullend is terwijl ik wel de HD resolutie 1280*720 selecteer. Ik heb al geprobeerd om aspect ratio's te wijzigen van mijn tv echter zondere positief resultaat. Het 'vreemde' is dat wanneer ik mijn HP windows 7 laptop middels hdmi aansluit en de plasma als tweede scherm volgens windows fungeert is er niets aan de hand.

Op verschillende fora lees ik dat win8 bepaalde apps niet ondersteunt met een lage resolutie, daar heb ik ook helemaal geen problemen mee, gebruik enkel MPC HC voor video's en J river voor audio.

Weet een van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?

Cheers,

Mrgab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je TV ondersteund geen HD-720 resolutie volgens de specificaties? Hij kan het wel verwerken maar in een opgegeven TV resolutie van 1024x768 1024x720 past een 1280x720 (720p) scherm natuurlijk niet echt lekker.

pricewatch: Panasonic Viera TH-37PX80

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 23-12-2013 13:53 . Reden: Tweakers specificatie komt niet overeen met Panasonic info ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:19
Zo kan je duidelijk het verschil zien tussen de resolutie van je tv (xga) en 720p

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Standard_video_res.svg/500px-Standard_video_res.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
Bedankt voor jullie reacties maar zoals ik al reeds zei, de laptop zorgde voor een compleet schermvullend beeld, de tv is niet het probleem zou ik zeggen....MIjn ps3 levert namelijk ook gewoon 720P hd beelden op de plasma, het gaat echt echter om de hrpc met win 8 die niet wil meewerken.....

[ Voor 0% gewijzigd door MrGab op 23-12-2013 07:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt geen 720p resolutie één op één weergegeven krijgen in een 1024x720 scherm. Mogelijk herkent je laptop de TV 100% correct als 2e scherm en dan zou de native resolutie van het scherm ook weergeven moeten worden als 1024x720. Je kunt handmatig wel van alles aanpassen om het goed passend te krijgen maar door de meer vierkante resolutie van je TV zal je desktop er nooit echt geweldig uit gaan zien. Overigens ziet het afgespeelde video-materiaal er meestal wel heel aardig uit met dit soort resoluties, maar ideaal? Nee, verre van. Ik heb het zelf jaren geleden met een HD ready Panasonic Plasma gedaan met een identieke resolutie.

Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat Windows 8 minimaal met een 720p resolutie lekker zou werken maar waar heb ik dat ook alweer gelezen? Er was ook een of andere oplossing voor meen ik me te herinneren.

Je TV schijnt overigens een 720p beeld, met een breedte van 1280-1368 pixels, horizontaal samen te drukken zodat deze in de horizontale resolutie van de TV past (1024).

PC signalen:
VGA, SVGA, XGA,
SXGA (samengedrukt)

Je TV kan dus bijna alles aan gangbare resoluties en refresh-rates op het scherm laten zien maar dat gaat dan steeds in de maximale resolutie die het scherm zelf heeft, 1024x720 (voor de TV die jij hebt).
Zie pagina 48 van de online handleiding.

Kun je wat met onderstaande video?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
Beste Hardware lover,

bedankt voor je uitvoerig reactie....balen dus....ik snap niet dat met mijn laptop dit probleem niet ontstond. Heeft het nog zin om te downgraden naar windows 7 om zo het probleem te omzeilen?
Ik ben bang dat ik anders naar een full-hd scherm moet overstappen en 37px80 zal verkopen.
Cheers,

Gabor

PS leuke video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

volgens mij moet je gewoon 1280 x 720 aan kunnen bieden aan die plasma, hij moet en zal het intern uitsmeren naar zijn eigen 1024 resolutie.

jij zegt niet helemaal schermvullend....

is hier niet iets anders aan de hand, dat je driver in win 8 bijvoorbeeld zwarte randen overhoudt aan alle kanten van het beeld? Vaak kan je dat instellen. Overscan volgens mij.
Maar ook je TV zou dit wel eens kunnen doen. Maar ik zou het in de driver zoeken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1