Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Hallo

ik heb 2 vraagjes:
Voor alle duidelijkheid: dit is een EGYPTISCHE htc one

1) ik zit bij mobile vikings als abo en alles werkt perfect van 3G en netwerken
Nu vroeg ik me af hoe ik 4G kan gaan gebruiken? Ik zit zeker in een 4G zone (gent zuid)
maar ik krijg geen 4G optie.
Als ik het android menu ga naar preferred network mode kan ik enkel kiezen uit WCDMA only, GSM only, GSM/WCDMA auto. Maar geen LTE optie. Ik stuurde al een mail naar Mobile Vikings en die zeiden me dat daar ergens LTE optie moest aanvinken (die er dus niet is)

Wat verder gezocht en er is blijkbaar iets van *#*#4636#*#* code en dan kan je in een settingsmenu je dingen als WCDMA, CDMA, GSM, LTE, Evdo en combinaties van vorige aanduiden. Welke moet ik aanduiden in BELGIE om 4G te hebben?

2) Tether blijkt ook niet te werken (zowel bluetooth, usb als hotspot)
De verbinding op zich lijkt wel te werken, maar zodra ik mijn pc verbonden heb is mijn data connectie van mijn telefoon weg. Zodra ik ze weer stop met verbinden is ie er weer direct terug...
Met een aparte app: FOXFI werkt usb tether wel (maar deze is betalend als je wat MB's gebruikt en hotspot werkt niet)

Iemand ideetjes? :)
Alvast bedankt!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

Zorian

What the fox?

LTE == 4G, probeer die maar eens.

Ik vermoed dat dit komt omdat het een Egyptisch toestel is, daar kan mogelijk andere firmware op staan dan wanneer je hem in eigen land had gekocht. In die andere firmware kunnen zaken als 4G en tethering geblokkeerd wezen, bijvoorbeeld omdat het niet beschikbaar of toegestaan is in het land van verkoop.

De snelste oplossing die ik ervoor kan bedenken is het rooten van het toestel en er een Europese firmware op flashen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 22-12-2013 15:35 ]

• dieter87
Er zijn zoveel opties, moet ik rebooten na iedere? of werkt dit direct?
Normaal moet elke telefoon die daar verkocht wordt ook werken in europa als ik zo de spec sheet van htc zie
EDIT: Alles overlopen van optie, geen LTE in netwerk modus..
En wat is LTE RAM dump, moet dit aan of uit staan?

http://www.htc.com/www/smartphones/htc-one/#/

4G - LTE:

Europe/ Middle East/ Africa: 800/1800/2600 MHz
Asia: 1800/2600 MHz
T-Mobile (US)/ AT&T/ Canada/ Latin America: 700 MHz and AWS band
Sprint: 1900 MHz

[ Voor 13% gewijzigd door dieter87 op 22-12-2013 21:13 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:12

Zorian

What the fox?

Dan ben ik toch bang dat het op firmware-niveau geblokkeerd/uitgeschakeld is.
Wat je kan proberen is een alternatieve firmware (ROM) erop flashen.

• dieter87
en via ADB Shell? Er stond oorspronkelijk enkel Engelse taal op, heb ik kunnen veranderen naar NL via adb shell