• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Hoi,

Ik heb een VAIO met twee uitgangen, VGA en HDMI. Die kun je niet tegelijkertijd gebruiken helaas, dus wil ik de twee schermen die ik heb, aansluiten via HDMI, en dan gewoon switchen. Ik heb al wat switches gezien, maar die zijn eigenlijk allemaal voor output bestemd (volgens mij). Meerdere apparaten, op 1 HDMI aansluiting op een tv. Lijkt me dat het gewoon hetzelfde werkt, aangezien je van kanaal switched, maar zeker weten doe ik het niet.

Iemand ervaring hiermee?

Of een oplossing om twee schermen gelijktijdig aan te sluiten via HDMI en dan beiden te gebruiken is nog meer welkom, maar volgens mij is dat niet mogelijk.

Dank!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

weet je dat zeker ? vaak kan het wel namelijk (beide poorten gebruiken), heb je wat meer gegevens dan alleen vaio. die je net zo goed "pc" kan noemen
en wat je hebt geprobeert

je zoek ook geen switch, maar een splitter
https://www.google.nl/sea...la:en-US:official&spell=1

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 22-12-2013 15:09 ]

Iperf

• Dimiz
Ok, ik zal je wat details geven:
Laptop:
Sony VAIO VPCEA3C5E (HD5650)
Fysiek niet mogelijk, aangezien de VGA en HDMI te dicht tegen elkaar aanzitten, toch gefixed door een VGA kabel te laten sneuvelen, en kan dan wel beide schermen (Philips 32PFL7803D/10 + Samsung Syncmaster T200) gebruiken, echter is dan mijn laptop scherm uit. Ik kan meer één van de twee extra schermen uitbreiden. Wil natuurlijk het liefst alle drie.

Ja ik bedoel een splitter, maar nee, voor zover gaat dat nu niet werken. Zal dus neerkomen op een switch. Ik weet hoe Google werkt, bedankt. HDMI Splitter typ je zo <, en niet Spliiter zoals je dat eerder typte ;).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
En een Matrox Dualhead? Daar al naar gekeken?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat is vaak het geval dat wanneer je twee externe schermen aansluit op een laptop dat dan het scherm van de laptop wordt uitgeschakeld, niets vreemds aan. Wat betreft het splitten van één HDMI signiaal naar twee schermen zou misschien kunnen, maar dan zie je op beide schermen hetzelfde.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dimiz
Ik noem dan ook nergens dat ik het vreemd vind, of wil splitten, dat pas als laatste geval, ik wil kunnen switchen. Dan kan ik zonder telkens die kabels te wisselen simpel van scherm veranderen.

Philips TV-------------------------------\
                                               > HDMI Switch > VAIO HDMI
Samsung PC Scherm--------------/

[ Voor 85% gewijzigd door Dimiz op 22-12-2013 16:55 ]

Pagina: 1