Ik zoek een nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

• rememberme
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-08-2024
Beste forum,

Mijn videokaart begint de laatste tijd ''raar'' te doen en ik ben van plan om hem te vervangen met een betere videokaart. De huidige moederbord die ik nu heb is een ''ASUS P5Q PRO'' met een ATI RADEON HD 4870 OC Edition van Club 3D videokaart. Ik zou graag een nieuwe videokaart willen aanschaffen die past op dit (verouderde) moederbord. Aangezien ik niet veel verstand heb van computers weet ik niet welke videokaarten ik kan aanschaffen en die passen op mijn moederbord. Ik heb eens rondgekeken en mijn oog is gevallen op de 7870. Is dit een goede keus? Past hij op mijn moederbord? Kan ik een betere videokaart krijgen voor hetzelfde (of minder) geld? Mijn budget is 100-200 Euro. Ik zou het heel erg fijn vinden als jullie mij kunnen helpen met mijn keuze.
Bij voorbaat dank.

Kevin

p.s.

overige specs: 4gb Ram, Intel Duo Core E8400, 700 Watt Voeding.

[ Voor 10% gewijzigd door rememberme op 22-12-2013 14:37 ]

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-02 11:54

Plato112

Da is toch nie normaal!

Die videokaart zal prima op je moederbord passen, maar ik denk dat je processor ervoor zal zorgen dat je de videokaart niet goed kunt benutten omdat je processor te traag is.
Ook is de 7870 een oudere serie, maar ik weet niet of de nieuwe serie al een beter alternatief biedt. Maar je zou iig ook eens kunnen kijken naar de 270X of een Nvidia alternatief.

Speed limits are like herpes.

• rememberme
Dankjewel voor je reactie Plato112, Ik wil het toch proberen met de 7870. Ik ben nu aan het kijken op alternate en ik zie dat er verschillende varianten zijn van de 7870. Is er ene die er boven uitsteekt qua prestaties of zijn ze allemaal ong. gelijk? Ik zie ook dat enkele twee fans hebben in plaats van een. Is deze beter dan die met 1 fan?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 10:31

Thomg

Aww yiss

Ik zou zelf deze aanraden,
pricewatch: MSI R7870-2GD5T/OC

• rememberme
Dankjewel Thomg,

Als ik het goed bekijk dan zou ik deze bij Azerty moeten bestellen omdat hij daar het goedkoopst is. Moet eens even kijken of hij in mijn behuizing past, mijn behuizing is namelijk niet de grootste.

Hmmm, ik heb eens even gemeten en blijkbaar is hij even groot als de 4870 HD Club 3D OC edition die ik nu heb.

[ Voor 20% gewijzigd door rememberme op 22-12-2013 21:29 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum 1:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ahum 2:
CAA beleid
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Je komt hier met een voorstel, maar onderbouwt die zo goed als niet (letterlijk honderden videokaarten die op jouw moederbord zullen werken, waarom kom je specifiek hiermee? Geef je totaal niet aan...). Dus gaat dit topic dicht - na verplaatsing naar Componenten Aankoopadvies (waar vragen als dit sowieso thuishoren).

Move VB -> CAA en dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.