Beste Tweakers,
Ik zit met een "probleem".
Ongeveer 3 weken terug heb ik de volgende HTPC in elkaar gezet,
Nadat ik alles gemonteerd had en windows erop had gezet kwam ik het volgende probleem tegen,
Elke keer als ik een film of programma starte was er een hoge constante piep te horen.
Ik heb in het toppic van opslag gepost van het probleem omdat ik dacht dat dit de HD was die dit geluid produceerde. Zo gezegd heb ik deze dan ook terug gestuurd naar de verkoper.
Echter tot mijn grote verbazing nadat ik van het weekeind de pc weer aanzette om een film te gaan kijken begon diezelfde hoge constante piep weer!!!
Ik heb toen ook de PC uit elkaar gehaald om erachter te komen waar deze vandaan kwam dit heb ik gedaan door alle onderdelen 1 voor 1 te testen.
Mijn conclusie is dat EN mijn voeding EN mijn cpu/cpu cooler dit geluid veroorzaakt.
Ik heb de voeding dan ook gewisseld met 1 die er lag en inderdaad de piep was weg.
Maar nu heb ik dus een reutelend geluid ervoor in de plaats gekregen dit doet EN de voeding EN de cpu/cooler......................
Mijn vraag nu dan ook, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is er 1 van de onderdelen kaduuk?
Zijn er meerdere componenten kapot of hoort dit gedrag zo?
Alvast bedankt voor jullie expertise!
Ik zit met een "probleem".
Ongeveer 3 weken terug heb ik de volgende HTPC in elkaar gezet,
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-6600K Boxed | € 85,- | € 85,- |
1 | Gigabyte F2A88XM-D3H | € 56,70 | € 56,70 |
1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 71,90 | € 71,90 |
1 | Silverstone Milo ML04 | € 67,- | € 67,- |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 30,99 | € 30,99 |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 28,62 | € 28,62 |
1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 69,70 | € 69,70 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,80 | € 32,80 |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 522,76 |
Nadat ik alles gemonteerd had en windows erop had gezet kwam ik het volgende probleem tegen,
Elke keer als ik een film of programma starte was er een hoge constante piep te horen.
Ik heb in het toppic van opslag gepost van het probleem omdat ik dacht dat dit de HD was die dit geluid produceerde. Zo gezegd heb ik deze dan ook terug gestuurd naar de verkoper.
Echter tot mijn grote verbazing nadat ik van het weekeind de pc weer aanzette om een film te gaan kijken begon diezelfde hoge constante piep weer!!!
Ik heb toen ook de PC uit elkaar gehaald om erachter te komen waar deze vandaan kwam dit heb ik gedaan door alle onderdelen 1 voor 1 te testen.
Mijn conclusie is dat EN mijn voeding EN mijn cpu/cpu cooler dit geluid veroorzaakt.
Ik heb de voeding dan ook gewisseld met 1 die er lag en inderdaad de piep was weg.
Maar nu heb ik dus een reutelend geluid ervoor in de plaats gekregen dit doet EN de voeding EN de cpu/cooler......................
Mijn vraag nu dan ook, weet iemand waar dit aan kan liggen?
Is er 1 van de onderdelen kaduuk?
Zijn er meerdere componenten kapot of hoort dit gedrag zo?
Alvast bedankt voor jullie expertise!