Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Sonos Playbar mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een uitdaging. Mijn stereo-set is kapot gegaan en voordat ik een nieuw aanschaf ben ik eigenlijk voornemens om de "oude" stereo-set te vervangen door zoiets als de Sonos Playbar (of een andere optie zoals de Bose Soundtouch 30 of de B&W Air7).

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/hi89t2xch/hardware_setup_woonkamer.jpg
print screen windows xp

Mijn computer hangt aan de Philips LED TV via HDMI en aan een Samsung LCD monitor via DVI. Aan het netwerk hangt een Synology NAS. Op de NAS staan alle films en muziek. Via mijn computer kijk ik de films op de TV (en geluid ook via de TV speaker). Via de monitor speel ik spellen op de pc, of doe ik de administratie. Bij spellen via de computer op de monitor gaat het geluid via een 2.1 logitech speaker setje.

Waar ik naar op zoek ben is het volgende:

1. de muziek van de NAS via een app op mijn ipad afspelen op de externe speaker
2. het geluid van de films via een externe speaker afspelen
3. het geluid van de spellen via dezelfde externe speaker afspelen

Is er iemand die weet of dit kan met één van de volgende drie systemen (of een andere):

1. Sonos Playbar
2. Bose SoundTouch 30
3. Bowers & Wilkins Air7

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je alles vie je TV laat lopen kun je de optische uitgang gebruiken voor de playbar. Anders worden het meerdere kastjes

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc loopt via de HDMI naar de tv, dus voor films zal dat wel lukken, maar als ik een spel speel (of 1 van mijn kinderen) op de pc staat de tv überhaupt niet aan (of maakt dat niets uit voor een optische ingang/uitgang)?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je niet speelt op de TV kun je beter een 2.x setje naast de monitor plaatsen, geluid van opzij is raar.

Voor de optische uitgang moet de TV aan staan, maar je zou er een optische switch tussen kunnen plaatsen om te kiezen tussen TV en PC.

Verwijderd

Topicstarter
Da's duidelijk. Voor die optische switch is het waarschijnlijk wel nodig dat mijn grafische kaart een optische uitgang heeft neem ik aan?

Ik gebruik zelf overigens met gamen een headset, maar als mijn kinderen gamen hoor ik wel graag wat er gaande is, maar zij vinden het niet raar als het geluid van opzie komt (althans, nog niet)

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je geluidskaart/moederbord. Zit er soms minder duidelijk op gedeeld met de analoge uitgang maar zoek in de specs op spdif of optical out.

Pagina: 1