Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een desktop zonder randapparatuur die in de basis erg snel is. Hiermee bedoel ik processor, Mobo, SSD en geheugen. Die eventueel in de toekomst kan worden geüpdate met bv. Extra werkgeheugen, hdd’s of een tweede (HD)monitor. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
HD video bewerken; Uitpakken HD films; mogelijkheid om software pakketten te gebruiken zoals matlab, labview, Visual basic. Ook moet de desktop geschikt zijn om mee te gamen dit is ondergeschikt aan de voorgaande activiteiten.
Ik gebruik vaak meerdere programma’s tegelijkertijd en het systeem moet goed werkbaar blijven tijdens zware taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1750,- exclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Nee er zijn geen componenten buiten de randapparatuur die ik meeneem voor een nieuwe desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Toelichting componenten:
Processor:
Ik heb een voorkeur voor de volgende processor Intel Core i7 4930K of sneller
Moederbord:
Minimaal:
6X sata 3 aansluitingen
Mogelijkheid Raid 1 en 5
HDD:
Ik wil minimaal 3 TB aan harde schijf ruimte.
Verder moet de data veilig staan. Als één HHD defect is dan moet de data niet verloren zijn. In eerste instantie wil ik Raid 1 gebruiken. Maar wel de mogelijkheid om in de toekomst Raid 5 te gaan gebruiken.
Minimaal 250GB SSD als opstart schijf.
Voeding:
Ik zoek een stabiele, stille voeding met een overcapaciteit voor eventueel extra HDD’s.
Ik wil alle componenten in één shop bestellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik heb geen bepaalde voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)[/b]
Snelheid en stabiliteit zijn de belangrijkste eisen. Ik vind het belangrijk dat de componenten goed gekoeld zijn. Het geluidsniveau komt op de vierde plaats.
Energie verbruik vind ik ondergeschikt aan de prestatie/stabiliteit van de computer maar onnodig energie verbruik is zonde.
Ga je overklokken?
Nee
Ik ben op zoek naar een desktop zonder randapparatuur die in de basis erg snel is. Hiermee bedoel ik processor, Mobo, SSD en geheugen. Die eventueel in de toekomst kan worden geüpdate met bv. Extra werkgeheugen, hdd’s of een tweede (HD)monitor. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
HD video bewerken; Uitpakken HD films; mogelijkheid om software pakketten te gebruiken zoals matlab, labview, Visual basic. Ook moet de desktop geschikt zijn om mee te gamen dit is ondergeschikt aan de voorgaande activiteiten.
Ik gebruik vaak meerdere programma’s tegelijkertijd en het systeem moet goed werkbaar blijven tijdens zware taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1750,- exclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
Nee er zijn geen componenten buiten de randapparatuur die ik meeneem voor een nieuwe desktop
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4930K Boxed | € 498,50 | € 498,50 |
| 1 | ASRock Intel X79 X79 Extreme6 | € 185,51 | € 185,51 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 660 FTW Signature 2 3GB | € 204,01 | € 204,01 |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 94,85 | € 189,70 |
| 1 | Antec Performance One P280 | € 106,35 | € 106,35 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | G.Skill F3-2400C10D-16GTX | € 150,80 | € 150,80 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Corsair CX600M | € 59,99 | € 59,99 |
| 1 | Corsair Neutron GTX CSSD-N240GBGTXB-BK 240GB | € 194,70 | € 194,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.691,09 | |
Toelichting componenten:
Processor:
Ik heb een voorkeur voor de volgende processor Intel Core i7 4930K of sneller
Moederbord:
Minimaal:
6X sata 3 aansluitingen
Mogelijkheid Raid 1 en 5
HDD:
Ik wil minimaal 3 TB aan harde schijf ruimte.
Verder moet de data veilig staan. Als één HHD defect is dan moet de data niet verloren zijn. In eerste instantie wil ik Raid 1 gebruiken. Maar wel de mogelijkheid om in de toekomst Raid 5 te gaan gebruiken.
Minimaal 250GB SSD als opstart schijf.
Voeding:
Ik zoek een stabiele, stille voeding met een overcapaciteit voor eventueel extra HDD’s.
Ik wil alle componenten in één shop bestellen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik heb geen bepaalde voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)[/b]
Snelheid en stabiliteit zijn de belangrijkste eisen. Ik vind het belangrijk dat de componenten goed gekoeld zijn. Het geluidsniveau komt op de vierde plaats.
Energie verbruik vind ik ondergeschikt aan de prestatie/stabiliteit van de computer maar onnodig energie verbruik is zonde.
Ga je overklokken?
Nee