Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een tijdje de R9 290 en ben echt op zoek naar een stillere betere cooling. Nu zag ik dat Gigabyte en Sapphire met nieuwe coolers komen. (Zie plaatje hieronder) Zullen deze ook los te koop zijn of wat raden jullie aan?
Wil uiteindelijk crossfire draaien en de kaart kan max 3 slots in beslag nemen.

Afbeeldingslocatie: http://media.sapphiretech.com//images/prods/2091/11227-00_R9_290_TRI-X_4GBGDDR5_DP_HDMI_2DVI_PCIE_C03_635225388917010557_600_600.JPG

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
de aftermarket koelers van fabrikanten komen niet los te koop. Je zal je hoop moeten vestigen op fabrikanten als arctic e.d. die goed werkende en passende koelers voor reference modellen gaan maken.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het mogelijk is om deze kaart dan nog in SLI te draaien maar als je een Closed waterloop hebt liggen of koopt is dit http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Kraken+G10
Een verdomd goeie koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gelid heeft de Icy, die is vrij goedkoop, maar mist PWM, je zal dus een losse fancontroller moeten gebruiken. Voordeel van de Icy is dat ie vrij klein is.

Arctic Cooling heeft de Accellero III die op een R9 290 past, deze is wat duurder en veel groter, maar is volgens mij de beste luchtkoeler die je kan kopen. Heeft volgens mij wel pwm.

Dan heb je ook nog van arctic cooling de Accelero Hybrid: een compleet closed-loop systeem met een fan. Deze is natuurlijk een stuk compacter, maar ook wat duurder.

NZXT heeft de Kraken G10, zelfde idee als de Hybrid, maar dan niet compleet met een CLWC, je zal dus nog eentje bij moeten kopen.

Goedkoopste oplossing is de Icy + een fancontroller.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 19:43
VasZaitsev schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:52:
Gelid heeft de Icy, die is vrij goedkoop, maar mist PWM, je zal dus een losse fancontroller moeten gebruiken. Voordeel van de Icy is dat ie vrij klein is.

Arctic Cooling heeft de Accellero III die op een R9 290 past, deze is wat duurder en veel groter, maar is volgens mij de beste luchtkoeler die je kan kopen. Heeft volgens mij wel pwm.

Dan heb je ook nog van arctic cooling de Accelero Hybrid: een compleet closed-loop systeem met een fan. Deze is natuurlijk een stuk compacter, maar ook wat duurder.

NZXT heeft de Kraken G10, zelfde idee als de Hybrid, maar dan niet compleet met een CLWC, je zal dus nog eentje bij moeten kopen.

Thanks, ik ben al up-to-date van de G10. Maar die is denk te groot.
De hybrid. Zal ik dan nog Crossfire kunnen?

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-08 15:41
Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:47:
Ik weet niet of het mogelijk is om deze kaart dan nog in SLI te draaien maar als je een Closed waterloop hebt liggen of koopt is dit http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Kraken+G10
en de vram's dan? die krijgen wel minder koeling denk ik?

Dan heb ik ook nog een vraag als de ts dat niet erg vind?

De ek waterblock voor deze kaart word alleen aangeboden voor de X versie, ik neem aan dat die ook voor de non x compatible is?

[ Voor 51% gewijzigd door HengelNL op 22-12-2013 18:44 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 20:54

Ron

VasZaitsev schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:52:

Arctic accellero Extreme heeft inderdaar PWM, ook word er een molex->pwm kabeltje meegeleverd

(heb er zelf twee op mijn 6850'jes zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 16:06

John Doos

ClaudZaque

Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:47:
Dit gaat 100% onmogelijk worden, aangezien SLI een Nvidia techniek is.
Je hebt echter wel een goede kans dat deze kaart in Crossfire gaat draaien :+ .

Leuk feitje, de top van de R9s (Misschien wel alle?) draaien Crossfire zonder dat daar een bridge voor nodig is :) .

Tevens kun je proberen je kaart te verkopen voor mensen die genoegen nemen met een reference model ivm het toch plaatsen van een waterkoel blok waarbij het niet uitmaakt.

En straks een kaart kopen met custom aftermarket koeler, welke hopelijk aangekondigd worden deze week op de CES.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Een Accelero Hybrid past in CF als je 2 slots tussenruimte hebt. Heb er zelf een op m'n R9 290X zitten en het past op m'n P8Z77-V Pro in principe NET in CF.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Pagina: 1