Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 21:58
Beste tweakers,

Ik ben webdev/software ontwikkelaar en draai al een tijdje een eigen server, heb een eigen websiteje enzo.
Op mijn website loop ik tegen het ding aan dat Firebug aantoont dat sommige requests de status aborted krijgen.
Ik kan niet helemaal de vinger erop leggen waar dit dan aan ligt. Als voorbeeld kan je even kijken met firebug op mijn site josnienhuis.nl.
De CSS file wordt hierbij 3x opgehaald, waarvan er 2 door mij te verklaren zijn en 1 aborted wordt (1 van de website zelf, 1 van een iframe die dezelfde css laad - niet erg netjes maar wel makkelijk ;) ).

Uiteraard al gegoogled maar daar kom ik niet echt verder mee. Ik zag bv een probleem met het hergebruiken van AJAX XMLHTTPRequest object (hergebruik voordat de vorige request klaar is). Dit doe ik niet en als ik ajax gebruik dan doe ik dat met JQuery en dat lijkt me effectief dit probleem te omzeilen (JQuery maakt naar ik aanneem steeds een nieuw object aan).
Overigens heeft dit verder totaal geen impact op de site (wellicht wel op performance vlak, maar niet functioneel). En CSS is een voorbeeld maar dit gebeurd ook met plaatjes, waarbij er dan maar 1 request van is die aborted is maar het plaatje toch zichtbaar...
De website draait op mijn eigen frameworkje maar ik vermoed of verwacht niet echt dat het daar fout gaat (maar is ook niet uitgesloten uiteraard, ben ook niet perfect, anders had ik het al opgelost :p)

Kunnen jullie misschien mij is een duw de goede kant uitgeven? Wat zijn mogelijke oorzaken van dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 19% gewijzigd door jozuf op 22-12-2013 13:45 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmm als ik de request er met de hand inpleur
en firebug zegt wel abortes
HTTP/1.1 404 Not Found
Date: Sun, 22 Dec 2013 12:58:36 GMT
Server: Apache
Content-Length: 247
Keep-Alive: timeout=5, max=100
Connection: Keep-Alive
Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>404 Not Found</title>
</head><body>
<h1>Not Found</h1
>
<p>The requested URL /js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif was not found on this server.</p>
</body></html>

Connection to host lost.
dit gaat anders ook niet netjes

http://www.josnienhuis.nl/js gaat naar http://www.josnienhuis.nl/js/ en visa versa

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 22-12-2013 14:08 ]

Iperf

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 21:58
hmm... thx voor het meedenken!

Ik denk dat het ergens fout gaat met mijn rewriting dan. Alles (behalve directe requests op files en dirs, als het goed is dan...) word omgeleid naar index.php via .htaccess. Ik zou daar wel iets fout doen denk ik... ff rustig over nadenken.

---UPDATE---

Dat plaatje was een stomme fout en had te maken met de verhuizing/samenvoegen van 2 sites wat nu deze site is geworden. De CSS blijft raar doen en daar lijkt een andere oorzaak voor te zijn. En idd er is een soort loop op die /js... Dit komt iig niet door het framework (daar kom je dan nooit aan). Zal te maken hebben met apache ergens, ik heb helaas geen shell toegang tot deze server. Kan wel een ticket indienen.

Dit is overigens de htaccess;

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.+)/$ /$1 [R=301,L]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.josnienhuis.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://josnienhuis.nl/$1 [R=301,L]

# Exlude existing files
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
# Exclude existing directories
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^.*$ index.php [L]

[ Voor 78% gewijzigd door jozuf op 22-12-2013 14:58 ]