Verouderd systeem

Pagina: 1
Acties:

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-02 21:33
Hallo allemaal,

Ik heb mijn computer nu een paar jaar en merk toch wel dat hij aardig traag begint te worden en niet alles meer zo soepel kan draaien als voorheen. Om de een of andere reden kan ik spellen die voorheen goed gedraaid werden nu niet te draaien zijn zonder hevige lagg. Ik heb ook geen topsysteem, dat hoeft van mij ook zeker niet, maar ik vind het toch fijn als alles weer iets soepeler gaat. Met name bij games als minecraft etc.

Dus nu mijn vraag, heeft het nog nut om iets te gaan vernieuwen zodat alles iets soepeler gaat of niet? En wat kan ik dan het beste gaan vernieuwen? Ik heb maar een klein budget, het liefst zou ik niet meer uitgeven dan een paar tientjes.

Hier mijn systeem (het zegt mij allemaal zelf niet zo erg veel). Heb alles rechtstreeks geplakt uit speccy, ik hoop dat jullie er zo iets mee kunnen.

Processor: AMD Phenom II X4 955
RAM: 4,00 GB Dual-Kanaal DDR3
Moederbord: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-870A-UD3 (Socket M2)
Grafisch: SyncMaster (1680x1050@59Hz)
ATI Radeon HD 4600 Series (Gigabyte)
Harde schijf: 932GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)

Ik zat zelf te denken om het werkgeheugen uit te breiden naar 6GB. Maar welke moet ik dan precies hebben? Er zijn zo veel verschillen :? . Voorkeuren voor een bepaald merk of zo heb ik niet.

Alvast bedankt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

die cpu is opzich nog redelijk. Geen topper maar ook geen zware bottleneck.

4GB geheugen is wel te weinig, ik zou gewoon nog eens 4GB erbij nemen.

Je videokaart is ook erg oud en traag. Een updateje daarin kan ook gene kwaad.

People as things, that’s where it starts.

• MEasterEgg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-02 13:55
Aangezien dezelfde programma's nu traag werken dank ik eerder aan een SSD kost echter wel iets meer dan paar tientjes.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:56
Heb je je windows? al eens opnieuw geinstalleerd?
Heb je gekeken in process explorer wat er allemaal mee opstart?
Zelfs bij een SSD maar teveel programma's open of teveel connecties met internet krijg je lag.
misschien eerst je installatie stroomlijnen?
Graag wat meer info hierover.

gewaarwordingshorizon

• Niekserr
MEasterEgg schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:06:
Aangezien dezelfde programma's nu traag werken dank ik eerder aan een SSD kost echter wel iets meer dan paar tientjes.
Heeft dat ook nog te maken met gameprestaties? Of is dat meer voor het opstarten?

Voor mij is het het een of het ander, Ram-geheugen icm videokaart of SSD, beiden kost me iets te veel.
Hoe veel zou ik ongeveer kwijt zijn aan RAM-geheugen icm een nette videokaart? Hoeft natuurlijk niet perfect te zijn, gamen op hoogste graphics hoeft van mij ook weer niet per se.

• Niekserr
beascob schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:17:
Heb je je windows? al eens opnieuw geinstalleerd?
Heb je gekeken in process explorer wat er allemaal mee opstart?
Zelfs bij een SSD maar teveel programma's open of teveel connecties met internet krijg je lag.
misschien eerst je installatie stroomlijnen?
Graag wat meer info hierover.
Windows is al eens opnieuw geïnstalleerd, alleen ben ik daar geen held mee en kom ik er zelf niet uit :-( . Gebruik overigens windows 7 ultimate, 64 bit. Poosje geleden hele PC ook eens stofvrij gemaakt.

Process explorer heb ik nog nooit van gehoord, zal er eens naar gaan kijken.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:56
4GB RAM is nog voldoende.
Wil je advies bij process explorer dan legt Menno dat wel aardig uit als begin.

gewaarwordingshorizon

• Niekserr
Bedankt, heb ik zeker wat aan!

Dus beste is;
- nieuwe videokaart
- windows opnieuw installeren
- zorgen dat er niet te veel met windows mee opstart
- eventueel nog extra RAM-geheugen

Eerst kijk ik dus even naar een nieuwe videokaart. Is het per se nodig om een nieuwe te kopen of is een 2e hands ook even goed? Dit om kosten te drukken, en dat ik misschien een betere 2e hands kan kopen dan een iets mindere nieuwe. Zou ik met zo'n 100/150 euro iets kunnen? Of moet ik echt meer investeren?
En welke adviseren jullie?

Sorry voor mijn vele vragen, ben geen expert op dit gebied en probeer hier vooral veel van op te steken voor de volgende keer.

• ReinierB99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor 100/150 euro kan je een mooie kaart kopen, zelfs nieuw maar tweedehands kan ook.

Wellicht de 7790 of de 7850, dan kun je minecraft wel aan op hoge kwaliteit!

Steam: Th3C00LGuy

• Niekserr
Heb de Club3D radion HD 7870 gekocht!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-02 14:50
Dat is wel een prima kaartje voor gamen op 1680x1050. Welke voeding heb je trouwens? Graag merk en type, dat kun je gewoon zien op het labeltje wat op de voeding zit. Het is wel belangrijk om een goede te hebben, een slechte voeding of een die het niet trekt kan de PC slopen. Een goede nieuwe voeding kost je ongeveer €50.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Niekserr
Heb even gekeken maar kan het zo niet zien. Of moet ik daar de kast voor openhalen?
Neem aan dat ik wel voldoende heb, heb het wel even laten goedkeuren door degene die mn pc in elkaar heeft gezet.
Pagina: 1