Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Breadcrumb

Pagina: 1
Acties:

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
In de topiclisting van een forum verwijst de breadcrumb naar de forumcategorie (in het TRD forum wordt je doorgelinkt naar Tweakers Feedback). Ik merk dat ik het veel vaker niet naar deze categorie-view wil maar naar de forum hoofdpagina. Het zou voor mij veel natuurlijker zijn als de breadcrumb naar de forum-hoofdpagina zou linken. Ben ik de enige die dit zo ervaart?

Bla bla bla...

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 15:20
Hmm, ik zou zelf dus juist weer niet telkens terug willen naar die lange lijst. Ik heb liever een lijstje met de forumcategorieën binnen een bepaald segment. Overigens kun je wel naar de forum index via de quicklinks (waar we nog steeds een goede naam voor moeten hebben, btw :+).

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er zijn niet veel fora die ik volg die binnen dezelfde categorie vallen. Ik moet daarom altijd via de forum-index navigeren. Natuurlijk leiden er meer wegen naar rome, een andere makkelijke tweekliksmethode is via het menu. Ik merk alleen bij mezelf dat ik het liefst de breadcrumb gebruik, ook al kost het een extra keer laden, gewoon omdat het zo'n intuïtieve methode is. Ik ben benieuwd wat het algemene sentiment onder de bètatesters is.

(Verder is quicklinks toch een prima naam? Gewoon doorvoeren naar de dropdown op de forum-index/forum-wijd en klaar is kees :+)

[ Voor 13% gewijzigd door Elfjes op 24-12-2013 11:35 ]

Bla bla bla...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik gebruik ze geen van beiden maar het overzicht van list_category vind ik beperkter dan de forum index. Juist voor mensen die forumbreed browsen is het makkelijk om meteen naar de index te kunnen, maar als dat al vanuit een andere link kan lijkt het me inderdaad handiger om de breadcrumb iets anders te laten doen. Doe je dat niet dan heb je eigenlijk ruimte verspild aan een extra linkje. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:58
Misha schreef op maandag 23 december 2013 @ 08:26:
Hmm, ik zou zelf dus juist weer niet telkens terug willen naar die lange lijst. Ik heb liever een lijstje met de forumcategorieën binnen een bepaald segment. Overigens kun je wel naar de forum index via de quicklinks (waar we nog steeds een goede naam voor moeten hebben, btw :+).
Het is eigenlijk een van de weinige dingen die ik mis om eerlijk te zijn. Volg vaak maar een of twee fora per categorie. Volgens mij is er wel ruimte voor een home en een omhoog linkje naast elkaar toch? Of anders altijd naar de index verwijzen en zo'n anchor tag gebruiken om de goede categorie te focussen.