Toon posts:

Lichte krasjes op iPad Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds donderdag ben ik in bezit van een iPad Air.
Nu was ik gisteren even met een doekje (zo'n lens-doekje) wat vingers aan het wegvegen op het scherm en het viel me op dat er toen best wel wat kleine krasjes op het scherm zaten.

Dat terwijl ik echt super zuinig op mijn spullen ben en ik de iPad ook netjes in een Smart Case geplaatst heb.

Daarnaast zorg ik er ook altijd voor dat mijn handen schoon zijn als ik met een touchscreen moet werken.

De krasjes zijn echt erg minimaal. Onder normale omstandigheden zie je ze eigenlijk niet en als het scherm aanstaad al helemaal niet.

Je ziet ze alleen als er vanuit een bepaalde hoek veel licht op valt.

Hebben jullie dat ook met de iPads? Ik heb er expres geen screen-protector op geplakt omdat het beeld wat donkerder wordt en minder aanrakingsgevoel wordt. Daarnaast is het scherm dermate groot dat het volgens mij nooit lukt om deze er helemaal mooi egaal op te krijgen i.v.m. stofjes en de grootte van het oppervlak.

Nu heb ik ook niet echt het idee dat het scherm van de iPad Air van glas is. Klopt dit?

Is er een mogelijkheid om iets tegen die kleine krasjes te doen? Of er gewoon mee leren leven? Het stoort verder niet bij het werken op de iPad.

Op mijn PS Vita heb ik in het verleden ook een screenprocector geplaatst en die heeft nu ook wat krasjes.

Aan de ene kant is het een gebruiksvoorwerp en voorkom je dit toch niet, aan de andere kant stoort het me wel :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik heb nog nooit last gehad van kleine krasjes op mijn ipads, wellicht is er iets niet goed met je doekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Er zit dunner glas op de air als de oudere ipads.IK heb zelf ook een air,maar dit is me nog niet opgevallen.Maak je het doekje wel iets vochtig trouwens,dan krijg je de vlekken makkelijker weg natuurlijk en minder kans op krassen.Alhoewel dat met dat glas niet mogelijk zou moeten zijn.Zaten die krassen er al niet vanaf het begin?

Ik zal die van mij ook eens checken op krasjes,ik laat we weten of ik het ook op die van mij zie.

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 22-12-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet het echt alleen onder fel licht hoor. Onder normale omstandigheden zie je het eigenlijk amper tot niet. Misschien ben ik wel een pietje precies. De krassen zaten er volgens mij niet in het begin op. Al moet ik zeggen dat ik daar niet op gecontroleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:19
Zowel ipad 2 als 4 nooit last van gehad. Ben nou niet heel zuinig op het scherm. Maak het niet vaak schoon, maar als ik het doe wel met een brillendoekje welke ik vochtig maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik maakte laatste het scherm schoon en zag het ook. Je moet het scherm uitzetten en schuin onder het licht houden, en dan zie je het (krasjes die allemaal cirkels vormen).

Ik denk dat ik dit zelf gedaan heb met het schoonmaken toen ik dit met een microvezeldoekje deed. Beetje te hard gedrukt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, het scherm moet wel uitstaan. Vandaag toch maar even een screenprotector besteld. Is waarschijnlijk onzin maar geeft me toch een meer gerust gevoel.
Ik dacht eigenlijk dat het scherm erg krasbestendig was.

In de Apple Store zeiden ze ook dat een screenprotector niet nodig was en daarom verkochten ze deze ook niet. Met je vingers en nagels was geen probleem maar als ik dit al krijg terwijl ik er zuinig mee omga zet ik hier toch mijn vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Bij de oudere ipads is dat zeker niet nodig,die zijn zeer krabestendig.

Ik heb die van mij onder een halogeen lamp gehouden,maar ik kan geen krasjes ontdekken.

[ Voor 42% gewijzigd door freaky35 op 23-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:46
Ik heb een iPad Air maar heb er totaal geen krasjes op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb er hier een Smart Cover opzitten, maar kan geen krasjes ontdekken, en ik kan wel een zeikerd zijn als het om dat soort dingen gaat.
De metalen rand rond het scherm heeft bij mij al wel genoeg krasjes, maar dat is ook omdat de Smart Cover deze niet helemaal afdekt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:48

TommieW

Numa numa.

Het zou best kunnen dat er een minuscuul zandcorreltje o.i.d. tussen het doekje en het scherm zat.
Omdat ik daar altijd bang voor ben, maar ik het scherm van m'n mobieltje en tablet (vrijwel) nooit schoon. Ik heb liever een scherm vol vette vingers, dan ik krassen heb van het poetsen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Van een smerig scherm kan het scherm ook makkelijker beschadigen,zandkorreltjes of ander scherm spul blijft erop liggen en je wrijft er overheen met je vinger en hoppa.

Gewoon met een lichtvochtig doekje schoonmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een screenprotector erop geplakt van Muvit. Was even voorbereiding maar de screenprotector zit er onwijs mooi op. Geen enkel luchtbelletje. 1 miniscuul stofje zit eronder maar thats it.

Ik heb de badkamer truc gebruikt. Hete douche aanzetten zodat er damp ontstaat in de badkamer. Dit zorgt er voor dat er minder stof door de lucht zweeft (gaat naar beneden ofzo), handen wassen, met een doekje je scherm schoon maken, screenprotector erop, luchtbellen uitvegen en de bovenlaag eraf.

Ik had nog zo'n spuitbusje perslucht dus daarmee heb ik de laatste stofdeeltjes van het scherm gespoten nadat ik geveegd had met een doekje.

Het scherm is nog superhelder en je ziet eigenlijk niet dat er een protector op zit (op de randjes na dan).

Geeft me toch weer een gerust gevoel :-)

Maar desondanks heb ik het idee dat het scherm van de iPad Air minder kan hebben dan die van de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laatste stofje kun je waarschijnlijk makkelijk verwijderen met een plakbandje.

Ik woon in Thailand en laat mijn screenprotectors ter plekke in de winkel bevestigen (die gasten doen het meerdere keren per dag). Truuk is: vetvrij met een doekje, stofvrij met plakband. Alleen dan krijg je de screenprotector er strak op.

Gebruik wel plakband die geen lijmresten achterlaat, anders blijf je in de weer.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 08:19 ]

Verwijderd

Denk je niet dat als jij het idee hebt dat het Ipad Air scherm minder kan hebben, en je er bij jouw zuinigheid al krasjes ontstaan, er bij andere mensen, die minder zuinig zijn het scherm al helemaal onder de krassen had moeten zitten? En je dit dan dus ook overal als No.1 klacht had moeten horen?
In 3 van je 4 berichten geef je de kwaliteit van het scherm al min of meer de schuld terwijl het doekje ook gewoon vies kan zijn geweest.

Laat hierbij in het midden of het scherm tegen een vuil doekje moet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Best gek, misschien was het doekje vochtig en moet het nog een beetje uitdrogen? Anders was het door het doekje.

Op mijn iPhone 5s had ik iets anders. Ik zag wat stof en poetste dat weg, nu heb ik een heel klein wit vlekje op de bezel. Als ik dit doe op mijn iPad 4de generatie is er geen probleem.

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:33
Heb ook een air (ruilen?) met smart cover. Zojuist het scherm even gepoetst en onder een felle halogeenlamp gehouden: geen enkel krasje, echt helemaal niets! Hetzelfde gedaan met onze iPad 2 van een paar jaar oud: nagenoeg krasvrij (een paar hele lichte krasjes die je alleen direct onder een halogeenlamp ziet als het scherm uit staat). Die 2 is overal mee naar toe geweest en intensief gebruikt: Ik zeg: goed spul! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik heb zelf ook een ipad air, inderdaad ook een aantal kleine minescule krasjes, heb er een smar cover omheenzitten, en ook nog is een sleeve voor als ik ermee op stap ga, wat ik altijd doe is gewoon met je adem vochtig maken dan met een microvezel doekje vegen super schoon ! ik denk zelf dat je echt die héle kleine krassjes gewoon moet vergeten, dat is zowat niet te voorkomen volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-09 18:30
ik heb ook de air met smartcover ik heb gekeken maar ik kan geen krasjes vinden, het nadeel aan de smartcover vind ik wel dat niet alle 3,5 mm jack kabels passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de Air. Ik merk bij m'n iPhone 4S dat dat scherm eigenlijk vol zit met minuscule krasjes - geen enkele is storend. Bij m'n iPhone 3G had ik dat nauwelijks, maar duurde het nooit heel lang voordat er een jaap van een kras op zat (is meerdere malen gehad, ik heb meerdere iPhone 3G's gehad). Met beide iPhones ga ik net zo (on)zuinig om.
Kennelijk is er iets met het glas gedaan met als gevolg dat kleine krasjes wat sneller ontstaan, maar de grote beschadigingen juist weer minder snel.
Tip: Niet je iPad Air onder bepaald licht inspecteren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 16-01-2014 12:04 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
en anders een screenprotector gebruiken...

...

Pagina: 1