Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Een simpele vraag, waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden. Ik ben op zoek naar een router, en zit te denken aan de WD My Net N600. Klein nadeel is dat deze een Lan poortmaximum heeft van 100mbit/s. Volgens mij is dit alleen bedraad en maakt het voor het draadloze deel niets uit. Klopt dit? Of zijn deze routers ook draadloos trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

300n haalt zelden de 100mbit, ik heb het nog niet gezien op een enkeling op het forum na

Dus 100mbit mag geen belemmering zijn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
De aangegeven snelheid is voor je LAN poorten en dus bedraad. (De W van Wireless mist.... [WLAN])

Verder zou ik de genoemde router niet aanraden. WD moet harde schijven maken, geen routers ;)
Pak voor een klein beetje meer geld een Gigabit-router (d.w.z. 1000 Mbps / 1 Gbps LAN poorten)

Een populair model, op Tweakers, is de WR1043ND van TP-Link.

De exacte draadloze snelheid die je gaat halen is van erg veel factoren afhankelijk en dus lastig te voorspellen. Het maakt ook uit met wat voor devices je verbinding gaat maken natuurlijk.

@Achilles: Wel opletten, je wordt traag! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Miyamoto op 21-12-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Met behoud van het bovenstaande zou je natuurlijk nog steeds een andere model voor de zelfde prijs kunnen keizen, die mogelijk nog betere ontvangst heeft. Bijv: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

too late }:O

Dat ik dezelfde router noem als rooooooot betekent natuurlijk niet dat t gelijk de beste keus is, maar wel een betere.

[ Voor 21% gewijzigd door Achilles op 21-12-2013 22:46 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Sakkerloot dat is snel! Is de wd zo slecht dan? Op hardwareinfo komt de wd mynet er toch redelijk uit. Kan de tp link ook switchen/gecombineerd 2,5/5 ghz uitzenden? Ivm babyfoon is dat namelijk wel echt nodig. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jongen is ff lezen zo moeilijk

Als je je bepaalde wensen daar invult kom je vanzelf uit bij een leuke router

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pascoa341 schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:36:
Sakkerloot dat is snel! Is de wd zo slecht dan? Op hardwareinfo komt de wd mynet er toch redelijk uit. Kan de tp link ook switchen/gecombineerd 2,5/5 ghz uitzenden? Ivm babyfoon is dat namelijk wel echt nodig. Dank!
Nope, de 1043 zend maar op 1 band tegelijk uit.

deze wel.
productreview: TP-Link TL-WDR4300 review door 3DDude

maar dat is simpel op pricewatch in te vullen me wat criteria.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

pascoa341 schreef op zondag 22 december 2013 @ 10:36:
Sakkerloot dat is snel! Is de wd zo slecht dan? Op hardwareinfo komt de wd mynet er toch redelijk uit.
Dat zegt dus meer over hw.info dan iets anders. Zij testen WiFi met onrealistische omstandigheden (geen obstakels, geen interferentie etc) waardoor zelfs beroerde apparaten goed scoren. Kijk anders eens op www.smallnetbuilder.com. Gemiddelde scores daar zijn 66% lager dan bij hw.info. Veel realistischer.
Kan de tp link ook switchen/gecombineerd 2,5/5 ghz uitzenden? Ivm babyfoon is dat namelijk wel echt nodig. Dank!
Dat heet "simultaneous dualband". Dat kan dat model niet, maar bijv de TP-Link WDR3600 wel. Beetje oud, maar oerdegelijk en presteert aan alle kanten beter dan de MyNet N600. Ik zie trouwens dat de nieuwere WDR4300 (met drie radio's en antennes, verder identiek aan de WDR3600) EUR 1 goedkoper is. Kost EUR 20 meer dan de MyNet N600, maar eerlijk is eerlijk, vanaf 2010 zou ik geen enkel apparaat in mijn netwerk dulden dat geen GbE aankan.
fish schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:33:
300n haalt zelden de 100mbit, ik heb het nog niet gezien op een enkeling op het forum na

Dus 100mbit mag geen belemmering zijn
Valt mee IMHO. Juist als je 5GHz gaat gebruiken, wat TS ook gaat doen, zal een goede client al snel ruim boven de 100Mbps komen. Waarom je ziet dat mensen eronder blijven steken is dat veel goedkope laptops 1x2:1 NICs gebruiken, dus een radio met twee antennes. Voor een tientje tweedehands of iets meer nieuw kun je dat vervangen door een 2x2:2 NIC, dus eentje met twee radio's die dus ook over de twee antennes twee physical streams aankan. Daarmee verdubbel je daadwerkelijk (bijna) je overdracht waardoor je al snel boven de 100Mbps uitkomt.

Voor een telefoon of tablet maakt het weinig uit, maar als je ziet dat mensen tegenwoordig vaak op het onhebbelijke idee komen om ook HTPC's en mediaservers draadloos aan te sluiten, dan wil je echt iedere laatste Mbps om de boel nog enigszins functioneel te houden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@dion, jij bent een van die enkelingen ;)

Maar heb je een advies voor me want dan wil ik (mits redelijk geprijst) wel eens proberen om het onderste uit de kan te halen

als router heb ik een wdr 4300 http://nl.tp-link.com/pro...ls/?model=TL-WDR4300#spec

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is een 3x3:3 router die 802.11n dualband doet, dus je wilt zoveel mogelijk radio's hebben. Als je met een laptop bezig bent, ben je gebonden aan het aantal antennes wat erin zit - meestal 2 stuks.

Heb je 3 antennes? Luxe. Beste prestaties allicht met Intel 6300.
Heb je er 2? Lastiger, ik heb nog geen goede vergelijking tussen de 6300 en de 7260 gezien met maar 2 antennes aangelsoten op de 6300. De 7260 heeft als voordeel dat het ook alvast (pre-)802.11ac heeft, maar daar ga je met die router niets aan hebben. 6300 heb ik 3 jaar terug voor EUR 15 op de kop getikt, zal nu nog goedkoper te vinden zijn. 7260 heb je voor EUR 25 nieuw.

Let wel dat je bij laptops altijd van de kwaliteit van antennes afhankelijk bent. Die zijn bijv bij een MacBookPro uitstekend, maar bij pakweg een Dell Latitude E6420 rampzalig.

Voor een vaste PC moet je gewoon met Ethernet werken (maar dat hoef ik jou niet te vertellen ;) ), wil je toch WiFi maxen, dan zijn die monster-adapters van Asus met externe antennes de way to go. Ik weet bijv dat Excentis in Gent (die o.a. WiFi-apparatuur certificeren) gebruik maakt van Asus PCE-AC66 kaarten met custom firmware. Ik zou nu voor zoiets de PCE-AC68 aanraden. Maar als het alleen maar uit nieuwsgierigheid is, zou ik het weggegooid geld vinden :z

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 22-12-2013 15:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja ik heb een d620

met eigenlijk wel 5 antennes
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Dell-Latitude-D620-OEM-WLAN-WWAN-Wifi-Wireless-Antenna-DC330007M0L-DC330007L0L-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/YAoAAOxyBC1R-UXi/$T2eC16NHJH4FHchSh)8WBR-U(iZMvQ~~60_57.JPG

De standaard kaart is abg dus ook 5ghz

1 wwan antenne (800Mhz neem ik ff aan)
1 bluetooth 2,4Ghz
3 wifi antennes

Iperf

Pagina: 1