Toon posts:

Kan een Nvidia 780 op een PCIE 2.0 Moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Zou graag een nieuwe videokaart willen hebben kopen (GTX 780) _/-\o_ kwam ik er achter dat ik een PCIE 2.0 aansluiting heb op mijn moederbord.
Past een PCIE 3.0 kaart op mijn moederboard het probleem is namelijk dat AMD geen 3.0 moederborden heeft.
Zoals ik leest op forums lukt het wel en is het snelheid verschil nihil heb een 1000w voeding dat is het probleem niet maar past het software matig?
Bij de MY COM zeiden ze dat het niet ging ging passen dus vandaar deze vraag hier hoop dat jullie me kunnen helpen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gr
Peter

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Waarschijnlijk legde je het verkeerd uit aan Mycom, maar ja.
Dat kan gewoon.

Dat het een x16 lane is lijkt me wel handig.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 21-12-2013 21:40 ]

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Pcie 3.0 is Backwards compatibel, dus ja het kan ;) mycom.. Er werken vaak mensen met minder verstand van hardware, of ze hebben geprobeerd om een pcie3.0 mobo aan je te verkopen door simpel weg te zeggen dat kaarten met pcie3.0 niet op 2.0 passen, wat natuurlijk bullshit is. Maar laten we van het goede uitgaan en denken dat de medewerker bij mycom niet genoeg hardware kennis heeft :-)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40

Bever!

3

Werkt zonder problemen, en zonder snelheidsverlies

Verwijderd

Jep dat kan inderdaad , mijn bordje is namelijk pci-e 3.0 "ready" staat op de doos
en ik heb een 780 draaien [sinds gisteren] en gaat prima

deze kaart is echt een aanrader !

Succes
Pagina: 1