Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

20V 6.00A Adapter ter vervanging van een 19V 6.32A Adapter

Pagina: 1
Acties:

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo iedereen,

Omdat mijn oude adapter 19V 6.32A van mijn laptop het begeven heeft, heb ik een nieuwe adapter kunnen vinden die past, maar deze adapter geeft 20V 6.00A. Beide geven dus 120 Watt vermogen. Mij lijkt dat de laptop 120 Watt wil hebben en omdat de adapter 20V levert er een stroom van 6.00 A gaat lopen en het dus geen kwaad kan. Éen Volt verschil is dan niet zo erg.

Is dit een juiste beredenering? Alvast bedankt voor het antwoord!

P.S. mijn laptop is een MSI GX660-249NL. Mijn oude adapter is van Delta Electronics, Inc. en mijn nieuwe adapter van Li Shin International Enterprise Corp.
P.S.2 ik heb gezocht door het forum, maar niet alle antwoorden lopen gelijk.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Het kan fout gaan, maar de kans is zeer klein. Testen maar zou ik zeggen ;-)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Zal prima werken, hogere getallen betekent in principe alleen maar dat de voeding geschikt is om nog ietsje meer power te leveren, maar minder kan ook. Dergelijke cijfers zijn geen harde cijfers, maar moet je zien als het maximum. De adapter zal gewoon leveren waar de laptop om vraagt, dat wordt geregeld. Dat kan je net zo zien als met een voeding voor een pc... een 1000watt voeding staat ook niet continue dat vermogen weg te slurpen, het levert waar om gevraagd wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 21-12-2013 21:13 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

MicGlou schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:12:
Zal prima werken, hogere getallen betekent in principe alleen maar dat de voeding geschikt is om nog ietsje meer power te leveren, maar minder kan ook. Dergelijke cijfers zijn geen harde cijfers, maar moet je zien als het maximum. De adapter zal gewoon leveren waar de laptop om vraagt, dat wordt geregeld. Dat kan je net zo zien als met een voeding voor een pc... een 1000watt voeding staat ook niet continue dat vermogen weg te slurpen, het levert waar om gevraagd wordt.
Dat klopt niet helemaal. Een te hoog voltage kan wel degelijk dingen slopen!

Maar het verschil is hier zo klein, dat ik niet echt verwacht dat er iets kapot gaat. Ik raad je wel een om een nieuwe adapter te kopen die voor je laptop gemaakt is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• josvschijndel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Bedankt voor de reacties!

Het mooie is: Ik had een 19V 6.32A besteld op internet, krijg ik de 20V 6.00A thuisgestuurd.

Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, maar als iedereen hier nou had gezegd dat het geen probleem is, dan zeur ik ook maar om niks. Ik kan misschien MSI nog bellen om te vragen wat hun standpunt hierin is. Anders wordt het gewoon omwisselen.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik heb het niet uitgezocht voor de desbetreffende laptop, maar ik weet dat bijvoorbeeld HP adapters heeft waarbij het maximale vermogen verschilt. En de laptop komt dit te weten door het voltage van de adapter. Daar zijn twee versies van (zo uit mijn hoofd 2V verschil). Bij heftig gebruik krijg je dan ook de melding op de kleinere dat de prestaties tegen kunnen vallen omdat de laptop niet alles uit de kast mag halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dadona op 22-12-2013 13:45 ]

De CSL/OT kroeg !

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als de adapter een hoger wattage heeft dan de oude maakt dit niet uit (het aangesloten apparaat zal niet meer Watt gaan gebruiken dan deze nodig heeft), een hoger voltage kan daarentegen wel problemen geven. Hoewel ik dit niet verwacht bij slechts 1 Volt verschil.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1