Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530995

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan mijn laptop te verbeteren om games beter op te draaien en laadtijden te verminderen.

Dit zijn de specificaties:

Asus K53SV
OS: Windows 7 -> Wil upgraden naar 8.1 (heb ergens gelezen dat het beter is qua opstart en prestaties in games)
Intel® Core™ i7 2630QM Processor
Intel® HM65 Express Chipset
8GB DDR3 1333 MHz SDRAM
NVIDIA® GeForce® GT 540M with 2GB DDR3 VRAM
500GB 5400rpm -> Wil upgraden naar een SSD van Samsung EVO 840 256 GB (laadtijden in games reduceren)

Ik geef toe dat mijn kennis over tweaken niet voldoende is. Daarom dat ik de hulp wil inroepen van mensen die er meer van weten.

Naar mijn weten kan er aan de hardware niks meer worden verbeterd worden. Maar heb wel vernomen dat ik intern bij de instellingen van de laptop iets kan aanpassen. Wat weet ik niet.

Dus mijn vragen zijn:
1. Wat zou jij veranderen aan dit laptop om de maximale nut te bahalen voor te gamen?
2. Kan ik meer van mijn RAM toeschrijven voor de video-kaart zodat hij 'versterkt' wordt?
3. Ik heb een videokaart van 2GB VRAM maar het werd mij ook gezegd dat mijn laptop maar een deel van dat geheugen gebruikt. Kan ik daar iets aan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-05 22:13
Beste wat je kunt doen om je laptop te 'tweaken' is door een schone installatie uit te voeren van Windows 8 (op eventueel een SSD). Je game prestaties an sich gaan er niet op vooruit door het installeren van een SSD, wel zul je merken dat de laptop sneller aanvoelt en dat spellen sneller laden.

Wat betreft je videokaart: een Nvidia GT540M is een relatief simpele videokaart. Maximale prestaties kun je eruit halen door ervoor te zorgen dat je drivers netjes up to date zijn.

Je hebt het over 'interne' instellingen van je laptop. Ik vermoed dat jij doelt op de BIOS. Als je geen ervaring hebt met dergelijke systemen, raad ik je zeker aan daar geen instellingen te gaan veranderen. Sowieso is er in de BIOS weinig in te stellen op het gebied van je videokaart. Sommige laptops met een IGP (dus geen losse NVIDIA kaart) kan je inderdaad meer/ minder geheugen laten toewijzen in de BIOS. Jij hebt iets veel sterkers, een dedicated GPU, daarvoor hoef je niet echt iets in te stellen in de BIOS.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 08:06
Lees deze review eens door productreview: Asus K53SV-SX174V review door MarluXiaXl , daar komen dit soort zaken aan de orde en ook prestaties bij verschillende games.
Verder moet je oppassen te zware games op een laptop te willen draaien. Door de bouw is koeling nooit optimaal en je zult niet de eerste zijn die hierdoor de GPU naar de eeuwige digitale jachtvelden helpt door een losgebakken chip. Houd de temperaturen dus goed in de gaten en zorg dat ze ruim onder max blijven!

(PS persoonlijk zou ik nooit een 800euro laptop riskeren voor gamen, het is nml niet de vraag of maar wanneer deze defect gaat.... beter hiervoor een dedicted game-pc te nemen waarbij onderdelen makkelijker te vervangen zijn. Bij een laptop staat een defecte GPU ongeveer gelijk aan total-loss).

[ Voor 30% gewijzigd door tonschong op 22-12-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530995

Topicstarter
@grannymark: Ja inderdaad ik denk dat het beste wat ik op dit moment kan doen is een schone installatie. En heb besloten geen ssd aan te schaffen, want het zou geldverspilling zijn. Het zou beter zijn om eventjes te wachten en een gaming desktop te bouwen. Bedankt.

@tonschong: Ik had niet eens gedacht dat mijn laptop helemaal zou begeven! Jah inderdaad ik ben van het idee afgestapt, beter de laptop te gebruiken voor wat die gemaakt is. En ben begonnen een Pc samen te stellen. Thx.