Toon posts:

B85M-E and dual-x r9 270x pc wont start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Mijn eerst post hier.

Ik kreeg net vandaag mijn nieuwe pc binnen. Ik kocht de setup van de best buy guide van november basis game system, maar wel met een ssd erbij.
Alles is aangesloten en werkt, maar vanaf het moment dat ik de grafische kaart erin steek weigert de pc nog op te starten. Er gebeurt gewoon niets als ik op de powerknop duw. Ongetwijfeld iets wat ik over het hoofd zie, maar goed ik word er momenteel wel onnozel van.
Dus enig idee wat ik misdoe of welke instelling ik misschien moet verander laat het me weten.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:15
Om maar bij de simpele vraag te beginnen: heb je de 2x6pins PCIe power connectors aangesloten op de GPU?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Moi_in_actie schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:25:
Om maar bij de simpele vraag te beginnen: heb je de 2x6pins PCIe power connectors aangesloten op de GPU?
Dan zou 'ie wel iets moeten doen.

Weet je heel zeker dat hij helemaal niets doet? Zit er ook niet een heel klein beetje beweging in de fans voor een halve seconde?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Jup ik heb de 2*6 aangesloten.

En ja geen enkele reactie niets

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

En wat nu als je de pc opstart zonder videokaart en het scherm op het moederbord aansluit? Als het het basissysteem van november is zou je 'm ook zonder videokaart werkend kunnen krijgen. Als de PC dan wel werkt, gok ik dat je videokaart DOA is, of dat er toch iets mis is met je voeding.

Eventueel je voeding nameten met een multimeter. Uit de PCI-E stekkertjes hoort 12V te komen (meten tussen een van de gele en een van de zwarte aders)

edit: ik lees zonet je ts nogmaals, en je blijkt de pc al aan de praat gekregen te hebben zonder videokaart... Dan lijkt me de videokaart DOA. Eventueel checken met een andere videokaart in hetzelfde slot.

*en anders misschien een ander slot in je moederbord proberen?

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 21-12-2013 18:47 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.
Heb beide slots al geprobeerd zelfde resultaat.

Heb geen multimeter nog enig idee hoe dit te testen.

En ja de pc is al aan de praat . Ik schrijf dit namelijk met deze pc.

Is er een manier om te weten of de grafische kaart defect is?

• M2M

M2M

medicijnman

Het kunnen op dit moment drie dingen zijn.
- videokaart defect
- voeding defect (geen power op PCI-E connectors of te weinig spanning bij belasting)
- PCI-E slot op je moederbord defect

Die laatste is vrij onwaarschijnlijk aangezien je het andere slot al geprobeerd hebt. Een defecte voeding is meestal zo dramatisch dat je hele pc niet meer start. Je videokaart gaat namelijk pas echt "aan" als de drivers in windows geladen worden (en er belasting op de kaart komt)

Dus de grootste kanshebber is de videokaart zelf.

Check 'm eens in een andere pc als je die mogelijkheid hebt, of een andere videokaart in de huidige. In ieder geval zou je met dit verhaal ook richting webshop kunnen gaan en een RMA aanvragen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
heb hier nog een oude sapphire hd 4850 zal deze eens proberen.

Zal me wel even kosten dus tot straks

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de oude sapphire start hij wel op die gebruikt wel maar 1 zo een pci 6pin

• M2M

M2M

medicijnman

hoeveel stekkertjes je videokaart gebruikt zou niet veel uit moeten maken. In principe zou uit alle stekkertjes netjes 12V moeten komen.

Korte vraag, zou je je nieuwe videokaart in je oude systeem kunnen drukken en kijken of je tot de bios kunt komen?

-_-

Verwijderd

Topicstarter
kan ik proberen. was ik eigenlijk aan het doen. En ik denk dat ik misschien de stekkers ondersteboven stak dus eerst dat eens proberen. Hoewel ik dit niet weet hoe ik dat dan deed.

Ik heb op mijn ander pc wel 2*6 maar dat is wel op de zelfde leiding is dat een probleem?

Ga nog wat uittesten. Verder antwoorden zullen voorlopig via gsm moeten gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tot mij scha en schande moet ik toegeven dat ik waarschijnlijk de stroom aansluiting op de grafische kaart omgekeerd stak. Hoewel ik niet weet hoe ik dit gedaan heb.

In ieder geval na 6 uur prutsen en van alles controleren en met jullie hulp werkt het nu toch.

Het was te denken dat het zo een domme fout moest zijn.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:15
Gelukkig was het zoiets eenvoudigs als een verkeerd ingestoken stekker, het had veel erger kunnen zijn (defecte hardware etc.). Nou, veel game plezier dan maar :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt

• M2M

M2M

medicijnman

Eigenlijk zouden de PCI-E power stekkertjes niet omgekeerd moeten passen, zonder te forceren.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 21-12-2013 19:44 ]

-_-

Pagina: 1