Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies Hogere Hotelschool

Pagina: 1
Acties:

• justmax812
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04 23:06
Volgend jaar februari ga ik Hogere Hotelschool doen in Amsterdam. Het is meteen intern, dus ik woon er ook gelijk. Ik ben van plan een laptop te gaan kopen die er mooi uitziet en goed toekomstbestendig is.
De komende 4 jaar wil ik geen nieuwe laptop kopen. Belangrijk detail :)

Het liefst wil ik een laptop die er strak, mooi, stevig en toch een beetje zakelijk eruit ziet, ik ben een persoon die kan genieten van het design van een product. Als ik de laptop zie wil ik graag het ‘wauw’ gevoel hebben en dat heb ik toch al wel snel met goed doordachte producten.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma’s wil je gebruiken)?
Voornamelijk notities maken, opdrachten maken, presentaties geven en internetten.
In mijn vrije tijd veel muziek luisteren, films kijken en zo nu en dan een spelletje spelen als Civ5.

Wat mag je laptop gaan kosten?
+/- 1000,- euro
Ik ben nog druk bezig met sparen en wil maximaal eind januari de laptop aanschaffen.
Het zou prettig zijn als ik de laptop kan kopen met studentenkorting , dus als er nog tips of sites zijn waarbij je veel uit je studentenkorting kan halen hoor ik het graag!

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
In het tweede jaar van mijn opleiding ga ik stage doen in het buitenland.
Ik zal de komende 4 jaar veel gaan reizen binnen en buiten Nederland.

Accuduur, stevigheid en grootte zijn belangrijk. Het liefst een 13 inch scherm en accu waarmee je toch wel een dagje mee door kan zonder op te laden (8 a 12 uur). De laptop moet 4 jaar mee kunnen, hopelijk zegt dat genoeg over bouwkwaliteit.
Gewicht staat niet bovenaan mijn lijstje omdat het waarschijnlijk een ultrabook wordt en die zijn over het algemeen licht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
4 jaar lang heb ik een Dell Studio 1555 gehad. Goeie investering qua hardware, maar helaas slechte ervaring met de behuizing en service van dell. Het liefst geen Dell meer, tenzij iemand echt sterke argumenten heeft en de perfecte laptop gevonden heeft van Dell.

- Asus, Samsung, Acer, Sony en Apple laptops heb ik vooral naar gekeken.
- Het liefst een ultrabook. Ultrabooks ogen tegenwoordig erg mooi, zakelijk en zijn vaak goed gebouwd.
- Niet essentieel, maar een eventuele optie is een goede reparatie service

Opties die ik zelf voor ogen heb

- pricewatch: Apple MacBook Air 2013 13,3" 4GB 128GB (NL toetsenbord)
- pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart
- pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321M2E Zwart
- pricewatch: Microsoft Surface Pro 2 64GB Zwart
- pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4003H

Allemaal een mooi design en goede specs om toekomstbestendig te zijn.
Ik kom er maar niet uit welke ik moet kiezen en waarschijnlijk heb ik nu nog niet eens alle opties bekeken.
Graag de vraag aan jullie wat een aanrader is, waar ik vooral op moet letten en of iemand anders ervaring heeft met deze laptops of soort gelijke situatie.

Bij voorbaat dank :)

[ Voor 4% gewijzigd door justmax812 op 28-12-2013 22:21 ]

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Een totaal andere optie is véél goedkoper gaan en een 2dehands/refurbisched hp Elitebook kopen op ebay. Die dingen zijn echt ubersterk (magnesium/aluminum sandwich constructie) en dat is wel handig als je dag in dag uit een een ding overal neergooit. Tevens zitten er op die Elitebooks veel meer mogenlijkheden om te tweaken dan in een normale ultrabook waar alles gelijmt zit (niet geheel waar maar illustratief). Vooral om de prijs/kwalitijd verhouding een tactische zet. Heb zelf een 2570p voor 300 euro hierheen gehaald op die manier (inclusief verzenden en inportkosten) , mischien wat minder mooi maar wel veel goedkoper.

http://www.ebay.com/sch/L...om=R40&_nkw=9470m&_sop=15
bijvoorbeeld de ultrabook van de elitebook serie

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou gaan voor de Apple of Sony, vanwege de materiaal keuze en bouwkwaliteit die duurzamer zijn dan de andere drie concurrenten.

| live and give like no one else |

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dell en Microsoft hebben NBD. Dat is essentieel als je systeem je enige systeem is. Bij Dell kun je ook drie of vier jaar NBD nemen. Ik zou Dell zeker niet links laten liggen (en HP en Lenovo ook niet links laten liggen).

Asus heeft alleen NBD op een select aantal modellen. Asus vind ik persoonlijk het beste merk voor consumenten, maar het ontbreken van NBD maakt Asus in dit geval ongeschikt. Acer is (nog steeds) het allerslechtste merk. Zelfs als je geld toe krijgt moet je Acer links laten liggen.

Apple heeft helaas geen NBD, maar je kunt wel tegen betaling NBD laten uitvoeren door derde partijen.

[ Voor 93% gewijzigd door Trommelrem op 22-12-2013 01:41 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:57

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik heb zelf de Sony Vaio Pro, alleen met de i3 CPU. Mooi ultrabookje hoor, alleen het schijnt dat de i5 en i7 wat koelingsproblemen hebben. En je kan de ethernet port missen. Deze zit er namelijk niet op.

En voor de Apple geldt, wat gebruiken ze op de hogere hotelschool? Is dat allemaal MS of kan je ook OS X gebruiken?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:07

two

BTO samenstellen? Zoiets als dit dan?

pricewatch: BTO X•BOOK 13CL58 QUAD IPS

Signature

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Voor jouw eisen zou ik persoonlijk kijken bij een business model (let wel op dat je er dan één hebt met goede GPU, dit is vaak een pijnpunt). Dan zou ik zo zeggen:
Dell Latitude
Lenovo Thinkpad
HP Elitebook

De Latitude lijn heeft een (14" weliswaar) ultrabook maar die GPU is wat te zwak voor CiV denk ik (HD 4000). Van de andere twee weet ik het zo zeker niet maar gezien je je laptop lang wilt gebruiken zou ik toch ook een niet-ultrabook overwegen. De drie modellen die ik hier boven genoemd heb zijn makkelijker te onderhouden moest er onverhoopt iets mis gaan en als je (casual) wilt gaan gamen dan is de betere warmteafvoer ook interessant denk ik. En als je vaker de hele dag door wilt werken zou ik zeker denken aan een model met vervangbare batterij, eventueel zelfs 9 cell batterij. Batterijen van laptops zijn nog steeds een pijn punt qua levensduur.

Ik lees dat je liever geen Dell meer hebt maar naar mijn persoonlijke ervaring is de service op de zaken modelen van een héél ander kaliber (laptop 6 maanden uit garantie en nog kosteloos vervangen door een gloed nieuw exemplaar bv.). Daarnaast heeft Dell veel kortingsacties en is er ook een studentenkorting.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Persoonlijk zou ik kijken naar een Thinkpad of een Elitebook.

Apple hardware heb ik persoonlijk niet bijzondere ervaringen mee... afgelopen jaar een ipad gekocht die na 3-4 maanden al begon te crashen en vervangen moest worden. M'n iphone die minder dan een jaar oud is heeft nog maar 60% van z'n accucapaciteit en m'n Macbook Pro heeft ook wat stabiliteitsproblemen en het scherm heeft ghosting... Daarnaast begon de oplader na 6 maanden spontaan te roken.

Nu kan het natuurlijk dat ik extreme pech heb maar 3 van de 3 apparaten defect geeft mij geen goed gevoel ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Op het moment dat je echt 4 jaar met een laptop wilt kunnen is eerste punt van overleeft de behuizing dat. Op zich zijn macbooks best goed qua behuizing, sony ook wel, al kan het eigenlijk met alle merken verschillen.

Afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken is de macbook air wel of niet een goed idee.

Ik denk dat ik zelf voor de sony zou gaan, ook als ik naar de concurrentie zou kijken is eigenlijk alleen de macbook air vergelijkbaar, maar is dat onder windows gewoon niet te doen.

Ik heb zelf nu een sony SB13 die nu bijna 3 jaar oud is, wel wat dikker en met een fullpower processor dan de sony pro. Behuizing heeft het wel prima gehouden en ziet er nu nog steeds prima uit, het is wel minder dat je met een ultrabook minder flexibiliteit hebt qua laptop maar dat is iets waar je niet zo snel om heen kunt.

Wat ik wel zou bekijken is misschien toch een iets grotere laptop nemen die wat andere voordelen heeft, je hoeft niet zo ver weg en je kunt op de hogeschool op redelijk wat plekken jezelf op zetten. Ik zou zeggen pak een 15 inch ultrabook die nog redelijk licht zijn maar wel een fijn groot scherm hebben.

ativ book 9 misschien een idee via studentenwebsite ? http://www.campusshop.nl/...9-lite-touch/details.aspx
(update: is toch niet zo snel als de intel ultrabooks.

op de sony website krijg je volgens mij ook nog studentenkorting.

[ Voor 3% gewijzigd door Nutral op 22-12-2013 02:08 ]

• justmax812
itsalwaysme schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:41:
En voor de Apple geldt, wat gebruiken ze op de hogere hotelschool? Is dat allemaal MS of kan je ook OS X gebruiken?
Daar hebben ze gelukkig rekening mee gehouden, dus zowel windows als OSX wordt ondersteund.
Sony VAIO vind ik ook een erg mooi model, staat toch wel bovenaan mijn lijstje.
Vnze schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:47:
Ik lees dat je liever geen Dell meer hebt maar naar mijn persoonlijke ervaring is de service op de zaken modelen van een héél ander kaliber (laptop 6 maanden uit garantie en nog kosteloos vervangen door een gloed nieuw exemplaar bv.). Daarnaast heeft Dell veel kortingsacties en is er ook een studentenkorting.
Ik sta natuurlijk altijd open voor suggesties en zal dit toch nog even nader bekijken. De GPU maakt mij eigenlijk niet heel veel uit, de CPU vind ik erg belangrijk.
Ervaring mee?
Wolfboy schreef op zondag 22 december 2013 @ 02:05:
Persoonlijk zou ik kijken naar een Thinkpad of een Elitebook.

Apple hardware heb ik persoonlijk niet bijzondere ervaringen mee... afgelopen jaar een ipad gekocht die na 3-4 maanden al begon te crashen en vervangen moest worden. M'n iphone die minder dan een jaar oud is heeft nog maar 60% van z'n accucapaciteit en m'n Macbook Pro heeft ook wat stabiliteitsproblemen en het scherm heeft ghosting... Daarnaast begon de oplader na 6 maanden spontaan te roken.

Nu kan het natuurlijk dat ik extreme pech heb maar 3 van de 3 apparaten defect geeft mij geen goed gevoel ;)
Erg jammer inderdaad, dit soort situaties wil ik graag voorkomen door een laptop te kopen die betrouwbaar is!
Nutral schreef op zondag 22 december 2013 @ 02:06:
Op het moment dat je echt 4 jaar met een laptop wilt kunnen is eerste punt van overleeft de behuizing dat. Op zich zijn macbooks best goed qua behuizing, sony ook wel, al kan het eigenlijk met alle merken verschillen.

ativ book 9 misschien een idee via studentenwebsite ? http://www.campusshop.nl/...9-lite-touch/details.aspx
(update: is toch niet zo snel als de intel ultrabooks.

op de sony website krijg je volgens mij ook nog studentenkorting.
Alle nieuwe producten die ik koop ben ik ENORM zuinig op. De eerste maanden mag echt niemand er aan zitten of uberhaupt naar kijken. Dat merk je toch wel met duurzaamheid.
Ik heb ook gekeken naar de Ativ book met alleen de quad core zonder GPU, alleen ben erg bang dat de CPU over een jaar verouderd is.

En ik ben geen groot fan van 15" ondanks dat ze wel licht kunnen zijn, aangezien ik vaak in pak vergaderingen/presentaties/meetings zal doen wil ik natuurlijk niet met een dienblad binnen komen.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Mijn vriendin heeft hoger hotelschool gedaan, is nu regio manager bij bastion.
Die heeft haar studie periode vol gemaakt met een 10.1 inch atom netbookje..

Kwa hardware heb je bijna niks nodig, hoewel een 1080p scherm wel lekker is wegens de extra workspace

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• justmax812
aron225 schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:01:
Mijn vriendin heeft hoger hotelschool gedaan, is nu regio manager bij bastion.
Die heeft haar studie periode vol gemaakt met een 10.1 inch atom netbookje..

Kwa hardware heb je bijna niks nodig, hoewel een 1080p scherm wel lekker is wegens de extra workspace
Heeft ze goed gedaan dan :). Om eerlijk te zijn heb ik ook gekeken naar pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs .

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 15:03
Macbook Air of HP Elitebook.

Niet verder kijken, die dingen zijn zo degelijk als maar zijn kan.

(Eventueel voor een extra 200 euro heb je de MacBook Pro Retina. Als je budget het toelaat zeker doen!)

• justmax812
Nog bedankt iedereen voor hun tips en verhalen.
Ik heb het besluit genomen om toch een Macbook te nemen. Het wordt een Air of Pro.
De reden hiervan is omdat ik vertrouwen heb in de qualiteit van de behuizing en de hardware.
Natuurlijk ga ik nog een mooie hoes en of smartshell kopen.
Pagina: 1