Volgend jaar februari ga ik Hogere Hotelschool doen in Amsterdam. Het is meteen intern, dus ik woon er ook gelijk. Ik ben van plan een laptop te gaan kopen die er mooi uitziet en goed toekomstbestendig is.
De komende 4 jaar wil ik geen nieuwe laptop kopen. Belangrijk detail
Het liefst wil ik een laptop die er strak, mooi, stevig en toch een beetje zakelijk eruit ziet, ik ben een persoon die kan genieten van het design van een product. Als ik de laptop zie wil ik graag het ‘wauw’ gevoel hebben en dat heb ik toch al wel snel met goed doordachte producten.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma’s wil je gebruiken)?
Voornamelijk notities maken, opdrachten maken, presentaties geven en internetten.
In mijn vrije tijd veel muziek luisteren, films kijken en zo nu en dan een spelletje spelen als Civ5.
Wat mag je laptop gaan kosten?
+/- 1000,- euro
Ik ben nog druk bezig met sparen en wil maximaal eind januari de laptop aanschaffen.
Het zou prettig zijn als ik de laptop kan kopen met studentenkorting , dus als er nog tips of sites zijn waarbij je veel uit je studentenkorting kan halen hoor ik het graag!
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
In het tweede jaar van mijn opleiding ga ik stage doen in het buitenland.
Ik zal de komende 4 jaar veel gaan reizen binnen en buiten Nederland.
Accuduur, stevigheid en grootte zijn belangrijk. Het liefst een 13 inch scherm en accu waarmee je toch wel een dagje mee door kan zonder op te laden (8 a 12 uur). De laptop moet 4 jaar mee kunnen, hopelijk zegt dat genoeg over bouwkwaliteit.
Gewicht staat niet bovenaan mijn lijstje omdat het waarschijnlijk een ultrabook wordt en die zijn over het algemeen licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
4 jaar lang heb ik een Dell Studio 1555 gehad. Goeie investering qua hardware, maar helaas slechte ervaring met de behuizing en service van dell. Het liefst geen Dell meer, tenzij iemand echt sterke argumenten heeft en de perfecte laptop gevonden heeft van Dell.
- Asus, Samsung, Acer, Sony en Apple laptops heb ik vooral naar gekeken.
- Het liefst een ultrabook. Ultrabooks ogen tegenwoordig erg mooi, zakelijk en zijn vaak goed gebouwd.
- Niet essentieel, maar een eventuele optie is een goede reparatie service
Opties die ik zelf voor ogen heb
- pricewatch: Apple MacBook Air 2013 13,3" 4GB 128GB (NL toetsenbord)
- pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart
- pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321M2E Zwart
- pricewatch: Microsoft Surface Pro 2 64GB Zwart
- pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4003H
Allemaal een mooi design en goede specs om toekomstbestendig te zijn.
Ik kom er maar niet uit welke ik moet kiezen en waarschijnlijk heb ik nu nog niet eens alle opties bekeken.
Graag de vraag aan jullie wat een aanrader is, waar ik vooral op moet letten en of iemand anders ervaring heeft met deze laptops of soort gelijke situatie.
Bij voorbaat dank
De komende 4 jaar wil ik geen nieuwe laptop kopen. Belangrijk detail
Het liefst wil ik een laptop die er strak, mooi, stevig en toch een beetje zakelijk eruit ziet, ik ben een persoon die kan genieten van het design van een product. Als ik de laptop zie wil ik graag het ‘wauw’ gevoel hebben en dat heb ik toch al wel snel met goed doordachte producten.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma’s wil je gebruiken)?
Voornamelijk notities maken, opdrachten maken, presentaties geven en internetten.
In mijn vrije tijd veel muziek luisteren, films kijken en zo nu en dan een spelletje spelen als Civ5.
Wat mag je laptop gaan kosten?
+/- 1000,- euro
Ik ben nog druk bezig met sparen en wil maximaal eind januari de laptop aanschaffen.
Het zou prettig zijn als ik de laptop kan kopen met studentenkorting , dus als er nog tips of sites zijn waarbij je veel uit je studentenkorting kan halen hoor ik het graag!
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
In het tweede jaar van mijn opleiding ga ik stage doen in het buitenland.
Ik zal de komende 4 jaar veel gaan reizen binnen en buiten Nederland.
Accuduur, stevigheid en grootte zijn belangrijk. Het liefst een 13 inch scherm en accu waarmee je toch wel een dagje mee door kan zonder op te laden (8 a 12 uur). De laptop moet 4 jaar mee kunnen, hopelijk zegt dat genoeg over bouwkwaliteit.
Gewicht staat niet bovenaan mijn lijstje omdat het waarschijnlijk een ultrabook wordt en die zijn over het algemeen licht.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
4 jaar lang heb ik een Dell Studio 1555 gehad. Goeie investering qua hardware, maar helaas slechte ervaring met de behuizing en service van dell. Het liefst geen Dell meer, tenzij iemand echt sterke argumenten heeft en de perfecte laptop gevonden heeft van Dell.
- Asus, Samsung, Acer, Sony en Apple laptops heb ik vooral naar gekeken.
- Het liefst een ultrabook. Ultrabooks ogen tegenwoordig erg mooi, zakelijk en zijn vaak goed gebouwd.
- Niet essentieel, maar een eventuele optie is een goede reparatie service
Opties die ik zelf voor ogen heb
- pricewatch: Apple MacBook Air 2013 13,3" 4GB 128GB (NL toetsenbord)
- pricewatch: Samsung ATIV Book NP905S3G-K01NL Zwart
- pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321M2E Zwart
- pricewatch: Microsoft Surface Pro 2 64GB Zwart
- pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4003H
Allemaal een mooi design en goede specs om toekomstbestendig te zijn.
Ik kom er maar niet uit welke ik moet kiezen en waarschijnlijk heb ik nu nog niet eens alle opties bekeken.
Graag de vraag aan jullie wat een aanrader is, waar ik vooral op moet letten en of iemand anders ervaring heeft met deze laptops of soort gelijke situatie.
Bij voorbaat dank
[ Voor 4% gewijzigd door justmax812 op 28-12-2013 22:21 ]