Toon posts:

HDD uit WDLive Duo in PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een WD Live Duo (2x 2TB in RAID1).
Deze is vol.

Nu dacht ik, ik koop 2 nieuwe HDD's (2x 4TB) en stop die erin.

Dan hang ik 1 van de 2TB disks aan een SATA poort in mijn pc en pomp de data over.
Maar.... mijn PC (win 8.1) ziet de HDD wel (incl. partities), maar staat mij niet toe er een drive letter er aan te koppelen.

En dan verkoop ik die 2x 2TB weer.
Kan ook wel zo'n hele nieuw kastje kopen, maar dit is een stuk goedkoper.
2x 4TB HDD = pricewatch: WD Green WD40EZRX, 4TB (€300)
1x 8TB Live Duo = pricewatch: WD My Book Live Duo 8TB (€480)

Maar ja... dan moet ik wel bij die data kunnen.
Heb helaas niet zoveel ruimte elders om dit even tijdelijk op te slaan.

Heeft iemand tips?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 14:57 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een WD Live? Zo'n NAS? Die draait Linux, heeft waarschijnlijk een ext4 of xfs filesysteem. Verder zit er software raid op, om het moeilijker te maken.
Je kunt de schijven lezen met een Linux Live CD of -USB stick, het schijnt ook met UFS explorer te kunnen.

Ik denk trouwens niet dat je zomaar die 4TB schijven in die NAS kunt prikken. Waarschijnlijk boot hij van harddisk, en zul je dus ook het OS over moeten zetten. Mogelijk kun je met CloneZilla of iets dergelijks het OS en de data in een keer overzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mijzelf op 21-12-2013 15:03 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het is een RAID-1 volume, dus even simpel aan je pc hangen werkt niet.

Wat wel werkt is eerst een image maken met ghost, en die later terugzetten op je nieuwe harddisks.
Je moet die image wel ergens kwijt kunnnen natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 21-12-2013 15:07 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Mijzelf schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:03:
Een WD Live? Zo'n NAS? Die draait Linux, heeft waarschijnlijk een ext4 of xfs filesysteem. Verder zit er software raid op, om het moeilijker te maken.
Je kunt de schijven lezen met een Linux Live CD of -USB stick, het schijnt ook met UFS explorer te kunnen.

Ik denk trouwens niet dat je zomaar die 4TB schijven in die NAS kunt prikken. Waarschijnlijk boot hij van harddisk, en zul je dus ook het OS over moeten zetten. Mogelijk kun je met CloneZilla of iets dergelijks het OS en de data in een keer overzetten.
Yup zo'n NAS.
Linux heb ik geen kaas van gegeten, ben een microsoftie. ;)

UFS Explorer zal ik eens proberen.

Qat betreft dat OS op de disks, maak je een goed punt. Ik zag inderdaad ook een aantal andere partities op die disk staan. Zal vermoedelijk daarvoor dus zijn.
Wordt wel een lastig verhaal zo. ;)

[quote]Madrox schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:06:
Het is een RAID-1 volume, dus even simpel aan je pc hangen werkt niet.
/quote]

RAID-1 staat de data exact op 2 dezelfde disks.
Al vaker gedaan met schijven in NTFS RAID-1, gewoon eentje eruit getrokken en in een andere pc gehangen om vlot de data over te zetten. Werkt prima.
Bij een andere RAID configuratie werkt het inderdaad niet. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 18:18 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of je koopt een Synology 214 en 2x4TB disken

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Want? Wat is mijn voordeel? Ding wordt geleverd zonder disks. Kosten plaatje zou dan nog duurder zijn dan wanneer ik een WD Live Duo 8TB koop.

Liefste zou ik 10TB cloud opslag hebben. Maar ja... Voor het bedrag dat dat kost, koop ik een hele hoop disks.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:34

TommieW

Numa numa.

Zoals Mijzelf zegt raad ik je aan om de data over te zetten met een programma als CloneZilla.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:20:
Want? Wat is mijn voordeel? Ding wordt geleverd zonder disks. Kosten plaatje zou dan nog duurder zijn dan wanneer ik een WD Live Duo 8TB koop.

Liefste zou ik 10TB cloud opslag hebben. Maar ja... Voor het bedrag dat dat kost, koop ik een hele hoop disks.
De 214 serie begint bij 135 euro. Plus twee disken uit je post kom je dan uit op 435 euro, das goedkoper dan de WD oplossing.

Wat je voordeel is : Een supported configuratie, en een cool Synology OS :)

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1