Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dit soort caching is een basisfunctie van ieder modern OS. Welk OS gebruik je eigenlijk, misschien valt er nog wat te tweaken. Vertel ook even wat over je hardware. Hoe groot je is HD, welk filesysteem gebruik je, hoeveel RAM heb je en hoeveel daarvan wordt gebruikt voor caching?
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Zoiets hoef je helemaal niet nodig te hebben in de moderne tijd. Welk OS en hoeveelheid RAM heb je?
Houd er ook rekening mee dat programma's kunnen kiezen om de cache functie helemaal niet te gebruiken, of veel minder. Sommige torrent clients lijken ook veel meer disk I/O te genereren dan anderen, terwijl met gemak het bestand in geheugen zou kunnen worden geladen en daaruit alles laten serveren. Wat je iTunes lijkt te doen, is bij elke actie de buffer flushen naar disk. Afhankelijk van de hoeveelheid apps die je gaat updaten kan het ook delta's aan het berekenen zijn om te updaten.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Het systeem is redelijk recent en staat in mijn sig.
De andere specs: Windows 7 Ultimate, de drive in kwestie is een 3TB Ultrastar in NTFS die een halve TB leeg heeft en niet overmatig gefragmenteerd is.
Het ratelen heeft daar ook niet veel mee te maken want het is zo snel dat het bijna een zoemtoon lijkt.
Het is echt een iTunes ding want enkel daarbij gebeurt het.
Ik heb er niks aan getweaked dus alle vanille.
Hij flushed idd alles direct zonder eerst een net voorraadje aan te leggen.
Delta's berekenen, doet hij dat? Hij DL'd altijd de hele nieuwe file en nooit delta's.
De andere specs: Windows 7 Ultimate, de drive in kwestie is een 3TB Ultrastar in NTFS die een halve TB leeg heeft en niet overmatig gefragmenteerd is.
Het ratelen heeft daar ook niet veel mee te maken want het is zo snel dat het bijna een zoemtoon lijkt.
Het is echt een iTunes ding want enkel daarbij gebeurt het.
Ik heb er niks aan getweaked dus alle vanille.
Hij flushed idd alles direct zonder eerst een net voorraadje aan te leggen.
Delta's berekenen, doet hij dat? Hij DL'd altijd de hele nieuwe file en nooit delta's.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.