• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:42

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wou net geheugen vervangen die ik terug had van RMA en had tijdelijk een goedkope RAM module erin.

Bij het verwijderen van de betreffende geheugenmodule bleef de andere kant haken en kwam er met geen mogelijkheid uit. Er zit maar 1 lipje aan een kant van het geheugenslot(is een ITX mobo).

Nu had ik wat kracht gezet en kwam het hele slot omhoog. Uiteindelijk kon ik wel de module verwijderen. Ik heb toen het geheugenslot teruggeduwd in de pinnetjes. Hij zit weer vast. Ik heb de nieuwe modules(2 x 4GB) erin geplaatst. Er zitten maar 2 slots op het moederbord.

Alles werkt nu wel gewoon goed. Hij herkent 8GB en allebei de modules.

Mijn vraag is dan of dit problemen kan leveren in de toekomst?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 11:56
Als je het slot weer aangedrukt heb over de pinnetjes en daarbij zijn ze allemaal heel gebleven lijkt me niet dat je er last mee zal gaan krijgen.

Hallo

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Als alles nu werkt naar behoren voorzie ik geen problemen. Wel een beetje voorzichtig aandoen hoor.. ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Ah dank voor de snelle antwoorden.

Ja normaal doe ik ook heel rustig. En met het lipje gaat die ook in een keer los. Maar deze bleef echter haken. Maar ik schrok al dat nu 1 slot onbruikbaar werd. Gelukkig is alles intact gebleven en kon ik het geheugenslot er terug in klikken. Hij zit ook gewoon net zo vast als het andere slot. Dus ik denk dat ik heel veel geluk heb.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 22:48
lijkt mij dat dit wel problemen geeft. Normaal gesproken zit dit gesoldeerd en die verbinding is nu los geweest en zal zeker niet meer zo goed zijn als voorheen. Als je slot nu nog werkt heb je geluk maar gezien de werking van computer geheugen is een slechte verbinding naar mijn idee garantie voor problemen.

Ik lees misschien niet goed, als alleen het kunststof slot los is geweest en niet de soldeerverbindingen is het minder problematisch. D.w.z. in dat geval geluk gehad en wanneer ht nu werkt zal het ook wel blijven werken.

[ Voor 36% gewijzigd door BartNL op 21-12-2013 14:20 . Reden: lezen ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Het gaat volgens mij niet m de soldeer maar alleen het plastic?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
@ BartNL

Correct het is alleen het kunstof gedeelte dat los is gekomen. De pinnetjes zijn recht en intact gebleven. Daarom kon ik het weer met gemak terugklikken. En zit het weer net zo vast als het andere slot.

Heb btw even net met Prime95(volledige 8 GB laten stressen) en Memtest(2 uurtjes) even snel getest.

Geen fouten of BSOD's.

[ Voor 23% gewijzigd door H.Boss op 21-12-2013 14:37 ]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Prima, niets meer aan doen..

Pagina: 1