Hallo, Ik heb een oud moederbord, een echt oud moederbord, namelijk een DFI CA61. Hieraan gekoppeld zit een Pentium III welke op 800 mhz loopt. Hij liep tot vorige week, maar ineens bleef het scherm op standby staan als ik de pc opstartte.
Wat ik gedaan heb is:
- testen met andere AGP videokaart
- testen met andere PCI videokaart
- testen met andere monitor en andere monitorkabel
Vervolgens heb ik zo'n PCI analyzer erin gestopt. Deze geeft error code 0D aan, wat wil zeggen:
- Detect CPU Clock
- Read CMOS location 14h to find out type of video in use
- Detect and initialize video adapter.
14h is volgens mij: Program chipset default values into chipset. Chipset default values are MODBINable by OEM customers
Nu heb ik nog de Clear CMOS procedure gevolgd
allemaal zonder succes.
Nu heb ik een vervangend moederbord, en kan mijn huidige moederbord nog mijn muur versieren, maar voor ik dit moederbord definitief naar de wall of shame verwijs, is deze error simpel te fixen of is dat een tijdrovende (of zelfs onmogelijke) klus?
Wat ik gedaan heb is:
- testen met andere AGP videokaart
- testen met andere PCI videokaart
- testen met andere monitor en andere monitorkabel
Vervolgens heb ik zo'n PCI analyzer erin gestopt. Deze geeft error code 0D aan, wat wil zeggen:
- Detect CPU Clock
- Read CMOS location 14h to find out type of video in use
- Detect and initialize video adapter.
14h is volgens mij: Program chipset default values into chipset. Chipset default values are MODBINable by OEM customers
Nu heb ik nog de Clear CMOS procedure gevolgd
allemaal zonder succes.
Nu heb ik een vervangend moederbord, en kan mijn huidige moederbord nog mijn muur versieren, maar voor ik dit moederbord definitief naar de wall of shame verwijs, is deze error simpel te fixen of is dat een tijdrovende (of zelfs onmogelijke) klus?
[img]error.jpg[/img]