Macbook Pro garantie kwestie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimato
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2019
Ik kreeg zojuist een whatsapp van een vriend van me dat afgelopen week zijn HDD van zijn Macbook Pro is gecrashed en hij hiermee terug naar de Mediamarkt is gegaan (omdat hij deze daar had aangeschaft). Hier kreeg hij te horen dat op zijn laptop maar 1 jaar garantie zat en op de accessoires maar een half jaar garantie.

Zijn laptop is anderhalf jaar oud en het lijkt me toch sterk dat de garantie maar 1 jaar bedraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje zoekt op internet e.d. dat had je kunnen weten dat het 1ste jaar de garantie bij Apple is te claimen, en het tweede jaar Mediamarkt hiervoor verantwoordelijk is. Dus ja, twee jaar garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
ze proberen het....
ga anders gewoon langs een andere apple store, zij kunnen je wel helpen 1 pot nat.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 23:48
Als je op deze website kijkt: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Zie je dat de wettelijk vastgelegde garantie in heel Europa minimaal 2 jaar is, in Nederland kan dit zelfs nog langer zijn. Om deze garantie te krijgen dien je hiervoor bij je verkoper te zijn, in dit geval de mediamarkt.

Wat mijn ervaring bij de mediamarkt is dat je altijd het beste kan vragen naar de leidinggevende, dit zijn de mensen die daar echt beslissingen kunnen maken over zulke zaken. Omdat die meestal geen zin hebben in gezeur heb je daar al genoeg aan het benoemen van deze wet, want die kennen ze daar donders goed.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Remko.me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:31:
ze proberen het....
ga anders gewoon langs een andere apple store, zij kunnen je wel helpen 1 pot nat.
Natuurlijk moet je niet naar een Apple Store gaan.
Hij heeft dat ding gekocht bij de MediaMarkt en heeft ook recht op zijn garantie bij diezelfde MediaMarkt.
Dat ze je proberen weg te sturen met het bericht dat je maar één jaar garantie hebt slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:18
Dit betreft een non-conformiteit, dit is iets waar de mediamarkt dagelijks mee te maken heeft.
Blijf gewoon vast houden, e.v.t. van te voren nog schriftelijk aangeven dat dit niet hoort te gebeuren binnen 2 jaar.
Als ze je daar dom aankijken vraag om een leidinggevende, die weten echt wel dat ze dit voor jou moeten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Wootism schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:53:
[...]

Natuurlijk moet je niet naar een Apple Store gaan.
Hij heeft dat ding gekocht bij de MediaMarkt en heeft ook recht op zijn garantie bij diezelfde MediaMarkt.
Dat ze je proberen weg te sturen met het bericht dat je maar één jaar garantie hebt slaat natuurlijk nergens op.
Ik bedoelde niet de Apple Store maar bijvoorbeeld MyCom of Dixons of iCentre of Amac

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:01

3DDude

I void warranty's

BlackMonkey schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:52:
Als je op deze website kijkt: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa
Zie je dat de wettelijk vastgelegde garantie in heel Europa minimaal 2 jaar is, in Nederland kan dit zelfs nog langer zijn. Om deze garantie te krijgen dien je hiervoor bij je verkoper te zijn, in dit geval de mediamarkt.

Wat mijn ervaring bij de mediamarkt is dat je altijd het beste kan vragen naar de leidinggevende, dit zijn de mensen die daar echt beslissingen kunnen maken over zulke zaken. Omdat die meestal geen zin hebben in gezeur heb je daar al genoeg aan het benoemen van deze wet, want die kennen ze daar donders goed.

Veel succes!
correct, dus gewoon terug gaan, leidinggevende vragen. en deze wet noemen en u is klaar.
Zeg er ook even bij dat je rechtsbijstand hebt en indien nodig deze best wilt inschakelen.. je betaald dr toch voor zeg je dan (ook al heb je t niet).

Moet je kijken hoe snel ze lopen.. >:)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
3DDude schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:22:
[...]

correct, dus gewoon terug gaan, leidinggevende vragen. en deze wet noemen en u is klaar.
En welke wet is dat precies? ;)
Er is geen wet die 2 jaar garantie voorschrijft in Nederland.

Ik zou ook niet beginnen met deze insteek, over het algemeen wil een verkoper je helpen, daar staat hij immers voor in de winkel. Dergelijke insteek zou ik dan ook als last resort gebruiken en wellicht niet op advies van zolderkamerjuristen.

Neem contact op het de klantenservice van MediaMarkt, ik gok er zomaar op dat die wel wat voor je kunnen betekenen.
Ze geven immers zelf ook 24 maanden garantie aan.

[ Voor 19% gewijzigd door thaan op 21-12-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:51
Remko.me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:56:
[...]

Ik bedoelde niet de Apple Store maar bijvoorbeeld MyCom of Dixons of iCentre of Amac
Die winkels gaan je al helemaal niet helpen. Zou raar zijn als je iets gekocht hebt bij een winkel en bij een andere winkel garantie gaat claimen. Ik denk dat ze je uitlachen bij een van die winkels als je er aan komt zetten met een macbook die je gekocht hebt bij de Media Markt en bij een winkel van de Bas Group (MyCom, Dixons en iCentre) garantie, dus gratis reparatie wil claimen.
Dat is toch wel een van de slechtste adviezen die je kan geven.
Hij heeft gewoon garantie bij de Media Markt dus hun moeten het maar oplossen.

[ Voor 35% gewijzigd door kimiferrari op 22-12-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

thaan schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:39:
[...]

En welke wet is dat precies? ;)
Er is geen wet die 2 jaar garantie voorschrijft in Nederland.

Ik zou ook niet beginnen met deze insteek, over het algemeen wil een verkoper je helpen, daar staat hij immers voor in de winkel. Dergelijke insteek zou ik dan ook als last resort gebruiken en wellicht niet op advies van zolderkamerjuristen.

Neem contact op het de klantenservice van MediaMarkt, ik gok er zomaar op dat die wel wat voor je kunnen betekenen.
Ze geven immers zelf ook 24 maanden garantie aan.
De Europese wetgeving geeft aan dat er op consumentenartikelen minimaal 2 jaar garantie hoort te zitten. Lidstaten mogen hiervan afwijken, maar alleen als dit ten gunste van de consument is. Hier in Nederland heb je dus garantie zo lang als de verwachte levensduur, met een minimum van 2 jaar.
Ik zit op mn telefoon dus een bron erbij regelen is ff lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mark-k schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:02:
De Europese wetgeving geeft aan dat er op consumentenartikelen minimaal 2 jaar garantie hoort te zitten. Lidstaten mogen hiervan afwijken, maar alleen als dit ten gunste van de consument is. Hier in Nederland heb je dus garantie zo lang als de verwachte levensduur, met een minimum van 2 jaar.
Ik zit op mn telefoon dus een bron erbij regelen is ff lastig.
Startpunt van bronnenzoeken is een FAQ van dit subforum. Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie ==> Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Wat bedoel je hier precies mee? Daar vind ik een stukje dat gewoon overeenkomt met wat ik zeg:
ix. Hoe lang moet de garantie duren?
De Nederlandse wetgever heeft voor een flexibele invulling gekozen, in plaats van de termijn van twee jaar uit de richtlijn over te nemen. Een richtlijn-conforme uitleg leidt ertoe dat de garantie minimaal twee jaar moet duren, maar ook net zo lang als past bij de reële verwachting van de levensduur van het gekochte. Let wel op dat niet elk defect onder de wettelijke garantie valt:het gaat om de vraag of het gekochte voldoet aan de verwachtingen van de koper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
Of gaf je eventjes voor mij een bron die het bevestigd? In dat geval bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat laatste ;) Al worden er helaas ook daar geen specifieke bronnen (specifieke artikelen / jurisprudentie) genoemd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Nederlandse wetboek kent een zg. "conformiteitsvereiste", hierin staat dat u er van uit mag gaan een deugdelijk product te hebben gekocht.

Afhankelijk van het type product (onderzoeken door bijv TNO of consumentenbond), mag u een bepaalde levensduur verwachten. Zolang het product binnen dit termijn defect gaat, heeft u recht op garantie.

Bron: burgerwetboek artikel 7:17

Mijn interpretatie:
Dit kan voor een koelkast dus zomaar 8 jaar zijn en voor je in-ear hoofdtelefoon maar 1 jaar. In jouw vriend zijn geval, mag je er van uitgaan dat een harde schijf uit een MacBook (lees: A-merk) minstens 5 jaar mee gaat.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Wildfire

Joy to the world!

Remko.me schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:56:

[...]

Sorry, maar ik werk zelf bij MyCom en met een elders gekochte MacBook kun je bij ons enkel terecht voor betaalde reparaties. Non-conformiteit is iets wat onder de verkopende winkel valt. Bij de Dixons, iCentre en andere winkels kun je dus ook niet terecht voor non-conformiteitsgevallen die niet bij die winkels zijn aangeschaft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:57
Wildfire schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:54:
[...]
Bij de Dixons, iCentre en andere winkels kun je dus ook niet terecht voor non-conformiteitsgevallen die niet bij die winkels zijn aangeschaft.
Hmm..dat is vreemd. Toen de harde schijf van mijn op Ebay gekochte Macbook Air het begaf, heb ik deze ingeleverd bij de iCentre in Alkmaar en deze is toen kosteloos onder de garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
mag je er van uitgaan dat een harde schijf uit een MacBook (lees: A-merk) minstens 5 jaar mee gaat.
Maar ook dat is slechts jouw interpretatie van het wetsartikel over conformiteit. Ga de discussie maar eens aan... 5 jaar? Media Markt zegt misschien 3 jaar. Wat ga je dan doen na 4 jaar?

De enige die echt kan oordelen over wat redelijk is is een rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Wildfire

Joy to the world!

Jolly_Jumper schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:21:

[...]

Hmm..dat is vreemd. Toen de harde schijf van mijn op Ebay gekochte Macbook Air het begaf, heb ik deze ingeleverd bij de iCentre in Alkmaar en deze is toen kosteloos onder de garantie vervangen.
Dan heb je geluk gehad. En wellicht hadden ze bij de iCentre nog een ander beleid toen ze destijds niet onder de BAS Groep vielen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kurkentrekker schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:31:
[...]

Maar ook dat is slechts jouw interpretatie van het wetsartikel over conformiteit. Ga de discussie maar eens aan... 5 jaar? Media Markt zegt misschien 3 jaar. Wat ga je dan doen na 4 jaar?

De enige die echt kan oordelen over wat redelijk is is een rechter...
Gelukkig is <18 maanden *ruimschoots* binnen de redelijk te verwachten levensduur van een HDD/laptop, daar hoef je geen rechter voor te zijn, en de MediaMarkt weet dat ook wel. Gewoon iets meer 'durven' bij de servicedesk, dus eventueel leidinggevende vragen etc.

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:20

• Kurkentrekker
  • Niet online
BèR schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:38:
[...]

Gelukkig is <18 maanden *ruimschoots* binnen de redelijk te verwachten levensduur van een HDD/laptop, daar hoef je geen rechter voor te zijn, en de MediaMarkt weet dat ook wel. Gewoon iets meer 'durven' bij de servicedesk, dus eventueel leidinggevende vragen etc.
Uiteraard, maar omdat Hokkie aangaf dat zijn interpretatie van het wetsartikel was dat Apple een A-merk is en de harddisk dus 5 jaar mee moet gaan, vond ik dat dat nog wel een discussiepuntje kan opleveren.

Overigens, Apple schroeft gerust een Toshiba SSD in een laptop, iets wat Acer ook wel eens doet. En ga dan maar eens uitleggen dat de toshiba schrijf in de Apple 5 jaar mee moet kunnen omdat het een A-merk is, en die in de Acer maar 2 jaar omdat het een B-merk is. (en nee, ik vind Acer niet echt een B-merk, voordat we over die definitie vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:03
Kurkentrekker schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:06:

Overigens, Apple schroeft gerust een Toshiba SSD in een laptop, iets wat Acer ook wel eens doet. En ga dan maar eens uitleggen dat de toshiba schrijf in de Apple 5 jaar mee moet kunnen omdat het een A-merk is, en die in de Acer maar 2 jaar omdat het een B-merk is. (en nee, ik vind Acer niet echt een B-merk, voordat we over die definitie vallen).
Uuh, het gaat om het geheel. Hier gaat het om dus om een laptop waarvan een onderdeel kapot is. Dat die onderdeel zowel in laptops van Apple zitten als in die van Acer, maakt voor de consument niets uit qua levensduur. De laptop functioneert niet meer en daarop ga je garantie claimen. De gemiddelde consument weet echt niet wat voor hardeschijf/ssd of wat dan ook in de laptop zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Uiteraard, maar omdat Hokkie aangaf dat zijn interpretatie van het wetsartikel was dat Apple een A-merk is en de harddisk dus 5 jaar mee moet gaan, vond ik dat dat nog wel een discussiepuntje kan opleveren.
Jij snapt het! Wat wil je bediscussiëren?
Ik geloof dat jij daar als consument helemaal geen boodschap aan hebt waar merken hun onderdelen vandaan halen! Is dus totaal niet relevant op de uitkomst! Wat is trouwens jouw definitie van een "A-Merk"?

Wat is jouw mening dan in dit verhaal? En uiteraard even met bronmelding en ontopic te blijven?! 8)

@TS:

Inmiddels al wat nieuws?

[ Voor 52% gewijzigd door Hokkie op 29-12-2013 20:37 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hokkie schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:24:
[...]

Jij snapt het! Wat wil je bediscussiëren?
Dat een A-merk electronicaproduct niet zeker 5 jaar mee hoeft te gaan. Ik denk dat drie heel redelijk is, maar dat er na dat derde jaar best iets mis kan gaan. Geen gefrituurde CPU, maar de 'slijtageonderdelen', zoals een HDD, scharnieren, batterij, dat geef ik geen 5 jaar.
[...]

Ik geloof dat jij daar als consument helemaal geen boodschap aan hebt waar merken hun onderdelen vandaan halen! Is dus totaal niet relevant op de uitkomst! Wat is trouwens jouw definitie van een "A-Merk"?
De definitie van een A-merk is op te zoeken. In het geval van de TS: Apple is een A-merk. Dat de consument geen boodschap heeft aan waar de onderdelen vandaan komen snap ik, maar bepaalde slijtageonderdelen die slijten in een A-merk nu eenmaal net zo hard als in een B-merk. Als ik een Mercedes koop met Michelin banden eronder, gaan deze net zo lang mee als onder een Dacia met Michelin banden. Waarom kijken we daar niet raar van op, maar van de HDD in een laptop wel?
[...]
Wat is jouw mening dan in dit verhaal? En uiteraard even met bronmelding en ontopic te blijven?! 8)
Het is mijn mening dat een MacBook die na 1,5 jaar de geest geeft, een niet-conform product is en de koper de verkoper in de gelegenheid moet stellen dit op te lossen. Hier mogen geen kosten aan verbonden zijn. Dat stond wat mij betreft ook buiten kijf, ik vroeg me alleen af waar men het op baseert dat de HDD in een a-merk laptop langer mee moet gaan dan in een B-merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Kurkentrekker schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:55:
Dat een A-merk electronicaproduct niet zeker 5 jaar mee hoeft te gaan. Ik denk dat drie heel redelijk is, maar dat er na dat derde jaar best iets mis kan gaan. Geen gefrituurde CPU, maar de 'slijtageonderdelen', zoals een HDD, scharnieren, batterij, dat geef ik geen 5 jaar.
Daar heb je een punt, maar dat is middels onderzoeken/jurisprudentie aan te wijzen en hiermee is dan je gelijk te halen. Al is dat erg lastig om als consument aan te tonen, laat staan de energie, tijd en geld die je er moet insteken. Bijna alle consumenten pakken hun verlies in deze. 5 jaar worden economisch goederen afgeschreven, bij bedrijven, maar ook bij verzekeringsmaatschappijen. Deze 5 jaar pakte ik als voorbeeld in mijn opmerking.

"Het bepalen van de probleemloze levensduur (soms ook wel de economische levensduur genoemd) is een lastige kwestie, omdat dit afhangt van merk, type, prijs en nog veel meer factoren. Soms meldt de fabrikant zelf hoe lang een product meegaat. Ook kan wel eens geput worden uit onderzoek van bijvoorbeeld TNO of de Consumentenbond.

De probleemloze levensduur is niet hetzelfde als de technische levensduur. Een product kan best twintig jaar meegaan, maar als gemiddeld na een jaar of tien het een ander gerepareerd moet worden, dan is de probleemloze levensduur tien jaar en de technische twintig. Een A-merk koelkast bijvoorbeeld gaat zo’n tien jaar mee. Dat is dan de probleemloze levensduur. Gaat deze na vijf jaar stuk, dan heeft de consument recht op gratis reparatie of vervanging. Een defect na twaalf jaar valt echter buiten de wettelijke garantie. De consument is dan afhankelijk van de coulance van winkelier of fabrikant." (bron: ICTrecht.nl)
Als ik een Mercedes koop met Michelin banden eronder, gaan deze net zo lang mee als onder een Dacia met Michelin banden. Waarom kijken we daar niet raar van op, maar van de HDD in een laptop wel?
Jouw metafoor wil ik beter in vergelijking zetten, als dit akkoord is. Een Mercedes met honkytonky banden afleveren? Heb je dan wel rechten? Ik denk van wel!

Redelijkerwijs mag je er namelijk vanuit gaan dat je bij een dergelijke investering een fatsoenlijk product koopt, waarbij de fabrikant meer research doet en geld beschikbaar stelt om de onderdelen om elkaar af te stemmen.
Het is mijn mening dat een MacBook die na 1,5 jaar de geest geeft, een niet-conform product is en de koper de verkoper in de gelegenheid moet stellen dit op te lossen. Hier mogen geen kosten aan verbonden zijn. Dat stond wat mij betreft ook buiten kijf, ik vroeg me alleen af waar men het op baseert dat de HDD in een a-merk laptop langer mee moet gaan dan in een B-merk.
Je hebt gelijk, maar hierin vergeet je wellicht dat de gemiddelde consument dat niet weet. En hierin wekt de fabrikant (van een a-merk) andere verwachtingen. Daar draait deze wetgeving dan ook om. Nederland heeft voor de conformiteitsvereiste gekozen. Dat is geen handige keuze (mening). Het moet de consument meer bescherming geven, maar door de complexiteit, moeilijk na te leven...

===

Kortom een lastig verhaal, maar niet onmogelijk! Ik ben benieuwd of de TS (zijn vriend) het er bij laat of even doorzet. De gemiddelde verkoper weet in ieder geval niet veel over de rechten cq. plichten van de koper/verkoper, maar ook leidinggevende zijn helaas niet vaak goed op de hoogte. Daar heb je als consument wel mee te maken en "last" van...

[ Voor 25% gewijzigd door Hokkie op 30-12-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hokkie schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:55:
De probleemloze levensduur is niet hetzelfde als de technische levensduur. Een product kan best twintig jaar meegaan, maar als gemiddeld na een jaar of tien het een ander gerepareerd moet worden, dan is de probleemloze levensduur tien jaar en de technische twintig. Een A-merk koelkast bijvoorbeeld gaat zo’n tien jaar mee. Dat is dan de probleemloze levensduur. Gaat deze na vijf jaar stuk, dan heeft de consument recht op gratis reparatie of vervanging. Een defect na twaalf jaar valt echter buiten de wettelijke garantie. De consument is dan afhankelijk van de coulance van winkelier of fabrikant." (bron: ICTrecht.nl)
De sales-afdeling zal minder de neiging hebben een onderschatting te maken dan de service-afdeling. Voortaan dus voor de aanschaf het per mail vragen (of bij een fysieke winkel op papier), en de mail bewaren. Als genoeg Tweakers dat doen, dan komt er een mooie database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:55:
[...]

Kortom een lastig verhaal, maar niet onmogelijk! Ik ben benieuwd of de TS (zijn vriend) het er bij laat of even doorzet. De gemiddelde verkoper weet in ieder geval niet veel over de rechten cq. plichten van de koper/verkoper, maar ook leidinggevende zijn helaas niet vaak goed op de hoogte. Daar heb je als consument wel mee te maken en "last" van...
Ik vrees helaas dat we het niet meer gaan horen, TS heeft niet meer gereageerd in dit topic en uit zijn profiel blijkt ook niet echt dat hij heel actief is. Daarnaast vraag ik me ook af wat we nu eigenlijk weten. TS geeft aan via een whatsappje gehoord te hebben dat de HDD van een vriend van hem gecrashed is. We weten natuurlijk niet of dat betekent dat deze helemaal gefrituurd is, of dat hij per ongeluk een paar files heeft verwijderd en het ding nu niet meer opstart. Als alle mensen die zeggen dat hun 'computer gecrashed is' een defecte harde schijf zouden hebben, zou het triest gesteld zijn met de schijvenindustie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimato
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2019
Sorry voor de superlate reactie maar ik had zeer zeer weinig tijd om te reageren.

Hoe is het afgelopen:
Hij is terug naar de winkel gegaan waar hij nogmaals het probleem voorlegde bij een medewerker van de Mediamarkt en die nam gelijk zijn probleem in behandeling zonder ook maar over garantie ect. te praten.

Zijn hardeschijf is inmiddels vervangen en hij heeft hem weer terug!
Pagina: 1