Hallo!
Ik wil binnen een paar maanden mijn eigen PC gaan bouwen voor de eerste keer, ik hoef alleen nog maar wat door te sparen. Ik heb al wel een samenstelling gemaakt die in mijn budget valt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Battlefield 3, Team Fortress 2, Minecraft), development (Android studio, PHPStorm). Ik zou graag meerdere zware programma's open hebben kunnen staan, dus bijvoorbeeld Android Studio, PHPStorm en Minecraft, alle drie zware Java programma's, vandaar mijn keuze voor 16GB geheugen (daarnaast natuurlijk ook nog Chrome). De games wil ik toch wel op 60fps kunnen spelen op High.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000 - 1100, liever iets goedkoper dan iets duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk goede videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk videokaart maakt me niet zo uit, ik zou wel graag het liefst een Intel Core hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te lawaaiig omdat ik ook Skype en daarbij anderen geen overlast wil geven van mijn ruis
.
Ga je overklokken?
Nee.
Nog tips?
Ik wil binnen een paar maanden mijn eigen PC gaan bouwen voor de eerste keer, ik hoef alleen nog maar wat door te sparen. Ik heb al wel een samenstelling gemaakt die in mijn budget valt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Battlefield 3, Team Fortress 2, Minecraft), development (Android studio, PHPStorm). Ik zou graag meerdere zware programma's open hebben kunnen staan, dus bijvoorbeeld Android Studio, PHPStorm en Minecraft, alle drie zware Java programma's, vandaar mijn keuze voor 16GB geheugen (daarnaast natuurlijk ook nog Chrome). De games wil ik toch wel op 60fps kunnen spelen op High.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000 - 1100, liever iets goedkoper dan iets duurder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een redelijk goede videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk videokaart maakt me niet zo uit, ik zou wel graag het liefst een Intel Core hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te lawaaiig omdat ik ook Skype en daarbij anderen geen overlast wil geven van mijn ruis
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 258,50 | € 258,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,- | € 125,- |
| 1 | MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC | € 207,- | € 207,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,65 | € 36,65 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 105,55 | € 105,55 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 57,20 | € 57,20 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |