PFsense in dmz plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Ik wil achter een bestaande modemrouter een pfsense firewall plaatsen. Ik zou het liefst alleen poorten open willen zetten in de pfsense en niet nog een keer in de router. Is het verstandig om hem dan in de dmz zone van de modemrouter te plaatsen zodat de modemrouter een soort van bridge wordt? Op google kan ik niet veel vinden over een firewall in de dmz zone plaatsen ja of nee.

Modemrouter: Sitecom wireless modemrouter 54g

Huidige situatie:

internet -> modemrouter -> lan

Gewenste situatie

internet -> modemrouter -> pfsense -> lan

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jahoor, dat is een prima geaccepteerde oplossing. Wel goed je pfSense firewall instellen!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• 112fan
Ik moet maar een paar poorten openzetten en ga antivirus enzo er ook opdraaien dus zal wel goed komen denk ik.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vooral je logging in eerste instantie flink aan zetten. Op die manier kan je een vrij redelijk beeld krijgen van wat er allemaal gebeurt. Daarna kan je daar passende maatregelen voor nemen en vervolgens je logging minimaliseren.

Je zal best een hoop portscans etc. zien. Vanuit diverse andere landen rond de globe draaien er altijd wel ergens automatisch portscans die alle IP ranges scannen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• 112fan
Oké, bedankt ik laat nog weten of het gelukt is. 8)