Domeinnaam met of zonder W

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
Hallo tweakers,

Na lang rondzwerven op het internet heb ik dan toch maar een account gemaakt op deze fantastische website. Ik zit namelijk met een brandende vraag. Ik wil namelijk een blog beginnen op het internet. Alleen zit ik met een probleem. Ik heb gelezen dat je domeinnaam goed en duidelijk een weergave moet zijn van je website. Nou had ik een leuk idee voor een domeinnaam alleen weet ik niet of ik het nou met of zonder een W zal doen. De domeinnaam die ik voor ogen heb is jouwwiskundehulp.nl. Je ziet het misschien al er staan twee W's achter elkaar. Ik vind dit persoonlijk niet mooi en wil graag jouwiskundehulp.nl registreren. Is dit erg met oog op de SEO of maakt het niet heel veel uit? En als ik het zonder W doe, moet ik het dan op mijn website ook zonder W doen of daar juist met W? Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op deze vragen. :P

Groetekes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:02
Je zou ze beiden kunnen laten registreren waarbij je de één naar de andere laat refereren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Junia op 21-12-2013 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

voor seo maakt 't niet uit maar 't is taalkundig nogal kut natuurlijk.

jouw iskunde hulp?
jou wiskunde hulp?

Allebei bout.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ligt eraan of je blog over iskunde of wiskunde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dus eigenlijk is je vraag: "Moet ik belachelijk beroerd Nederlands gebruiken, omdat ik 2x een 'w' achter elkaar stom vind?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nu ben ik niet zo'n ster in Nederlands, maar ik zie niet in wat er beter zou zijn aan 'jouwiskundehulp'. Dat is toch geen correct Nederlands? Persoonlijk zou ik echt de voorkeur geven aan jouwwiskundehulp. Waarom denk je trouwens dat één van de twee negatief uit kan pakken mbt de SEO?

Misschien trouwens handig om jouwvoorbeeld-domein te gebruiken in je startpost voordat één of andere handige Harry je domein jat?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Registreer ze allebei. Twee domeinnamen op 1 pakket kan prima bij de meeste providers.
Stuur de foute door naar de goeie met een 301 en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12
Als je mensen verwijst naar jouwwiskundehulp.nl en ze tikken jouwiskundehulp.nl in, dan moeten ze eerst maar naar jouwtaalhulp.nl gaan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het algemene advies inderdaad moet zijn dat je ze beiden registreert en dan de foute (met 1 w) naar de goede redirect, en wel met een 301 (voor de seo).

Maar als je dat niet mooi vind, kun je misschien beter een ander domein kiezen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-10 22:45
wiskundehulp.nl geen goed idee anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sschalkwijk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 19:49
pickboy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 04:22:
wiskundehulp.nl geen goed idee anders?
Is al bezet.. Maar iets als "dewiskundehulp.nl" is gewoon nog vrij.. In het geval van een storende url zou ik gewoon nog even verder kijken naar wat voor andere opties je nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik zou geen van beide domeinnamen vastleggen. Even opzoek gaan naar iets wat zowel goed klinkt als ook nog eens makkelijk te typen is.

Iets als wiskundehulp.nl zou veel beter zijn. Jouw of jou voegt voor seo echt geen hol toe. Dat zou alleen kunnen helpen als je al een gevestigde naam bent.

Waarom niet wiskundesteun.nl?

[ Voor 5% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 21-12-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

johnkeates schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:44:
Registreer ze allebei. Twee domeinnamen op 1 pakket kan prima bij de meeste providers.
ditte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Domeinnaam is zonder W ;)

Maar idd, beiden registreren. Een slimmerik zal snappen dat het 2 W's moeten zijn. De rest (grootste deel) helaas niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03
Maar het is juist voor "niet slimmerikken", anders hadden ze de wiskunde hulp niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Freezerator schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:43:
Maar het is juist voor "niet slimmerikken", anders hadden ze de wiskunde hulp niet nodig ;)
Dat moet slimmeriken zijn, de dubbele k is een veelgemaakte spelvout.

Ja, dit is een taalnazi post, maar vind dat in een topic over spelling wel kunnen.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26
Tja...Rookworst zonder R is ook worst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:18
Is hulpmetwiskunde.nl geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathanvh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
Ben ik weer. Ten eerste uiteraard heb ik niet de juiste domeinnaam meegegeven. Ik wil een andere domeinnaam, maar daar is het hetzelfde probleem. Ik zit er dan inderdaad over na te denken om ze allebei te nemen met een redirect erin. Maar moet ik dan als hoofd domein degene met de dubbele W nemen? Aangezien dat qua spelling de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ik op zoek zou zijn naar hulp met wiskunde en ik zie zo'n schrijffout in je url, al dan niet zo bedoeld, dan neem ik meteen aan dat de hulp met wiskunde ook niet van hoog niveau zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:22
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:50:
Tja...Rookworst zonder R is ook worst ;)
+1 interwebz

Maar registreer ze gewoon allebei.. Kost geen drol, en op die manier krijg je ook meer hits, als mensen toch de andere URL gebruiken.

Als je een beetje goede hosting hebt, of zelf de hosting doet (bijv. op een VPS) kan je meer dan 1 domeinnaam, en soms zelfs een onbeperkt aantal domeinen linken naar dezelfde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
johnkeates schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:44:
Agreed.
Nathanvh95 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:54:
Ben ik weer. Ten eerste uiteraard heb ik niet de juiste domeinnaam meegegeven. Ik wil een andere domeinnaam, maar daar is het hetzelfde probleem. Ik zit er dan inderdaad over na te denken om ze allebei te nemen met een redirect erin. Maar moet ik dan als hoofd domein degene met de dubbele W nemen? Aangezien dat qua spelling de juiste is.
Uiteraard. de zonder-w is alleen voor mensen die typo's maken. Door de redirect zullen ze ook de goede variant bookmarken e.d.
Fly-guy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 12:13:
Als ik op zoek zou zijn naar hulp met wiskunde en ik zie zo'n schrijffout in je url, al dan niet zo bedoeld, dan neem ik meteen aan dat de hulp met wiskunde ook niet van hoog niveau zal zijn.
Als je ze beide registreert met een redirect is dat geen probleem omdat de foute dan niet geïndexeerd wordt door zoekmachines. Uiteraard zelf altijd de correcte spelling communiceren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10 20:42
ik zou sowieso beide registreren. Een referral is zo gemaakt en mocht jouW site echt een doorslaand succes worden dan heb je in ieder geval niet dat mensen door een typo bij de concurrent terecht komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:45
gerbie71 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:39:
ik zou sowieso beide registreren. Een referral is zo gemaakt en mocht jouW site echt een doorslaand succes worden dan heb je in ieder geval niet dat mensen door een typo bij de concurrent terecht komen ;)
Eens. Voor de kosten (nihil) gewoon beiden registreren en de correcte gebruiken.
Ik denk dat het verkeer meevalt, je ziet dat men steeds vaker via Google binnenkomt. Zelfs naar google.nl gaat men via Google ;)
Pagina: 1