Systeemlucht waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025
Ik zat te denken aan een manier om de airflow in mijn kast te koelen. Het beste leek me actieve waterkoeling.

Ik was van plan een lang stuk van dat dunne met de hand buigbare koperbuis te halen en dat in een soort van slinger op de bodem van mijn kast te maken. Dan een klein vijver pompje erop ene helf van het pomje in een bak met ijs water. (water met ijsklontjes) en de andere in een lege bak en dan af en toe even bijvullen :9~

Zou het werken??

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

JE lucht gaan koelen met water?????

Als je de lucht langzaam genoeg langs je buis laat stromen wel. De lucht heeft namelijk tijd nodig om af te koelen.

Maar ik denk niet dat het gaat lukken, hoe warm is je lucht (20 graden) en je water???

Nope

• Interstice
Hmm oja. Het idee was omdat je nu zeker in de zomer een hoger systeemtemp hebt 29 graden en daarme dus ook warmere lucht langs je processor stroomt, je processor warmer word. En ik dacht dat als ik nou is de temp in mijn hele kast omlaag breng dan daalt de processor temp ook weer. Ik heb trouwens geen intake fan.

Verwijderd

Mhh..
misschien als je de watertemp terug kunt brengen tot 5 a 10 graden, en het dan door een radiator pompt die op de plek van de intake fan zit. En daar dan weer een fan op die de kast in blaast.

Per slot van rekening is de lucht uit je voeding als de boel flink staat te stressen ook aardig warm.

:Y)

Verwijderd

vaag beetje omslachtig lijkt me.....

Verwijderd

andersom werkt vast beter

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 13:52
Waarom zou je in godsnaam je luchtstroom in je kast willen koelen??

Gooi die waterkoeling setup dan meteen op je proc. |:(

There is no magic.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Zou het werken??
ehh nee :P

:+ Het is dan nuttiger om die pijpen rond je nek te wikkelen en dan goed blazen in de intake kant van je kast :+

• Interstice
Waarom zou je in godsnaam je luchtstroom in je kast willen koelen??

Het idee was gewoon om ipv van Lauwe lucht gekoelde lucht de kast in te blazen. Ik denk namelijk dat je dan een overall betere koeling heb van je systeem. Je koelt dan namelijk niet alleen door blazen. Maar door met koele lucht te blazen.

BTW. Ik heb geen geld voor waterkoeling. En dat geeft me weer teveel gedoen moet een beetje compact blijven.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24

Epsilon

als je het op die manier wil doen ben je ook veel geld kwijt aan iets onzinnigs
zet je comp dat in de koelkast of koelbox.
dan hoef je niet perse de lucht te koelen

kortom: leuk bedacht maar een niet effectief id
Pagina: 1