IPS / AH-IPS scherm voor Grafische doeleinden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418304

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel opzoek naar een een nieuwe monitor voor CGI/Grafische doeleinden omdat mijn huidige beeldscherm behoorlijk outdated is en ik toe ben aan een upgrade.

Persoonlijk weet ik niet zo veel over monitors en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een monitor die geschikt is voor mijn doeleinden.

Ik gebruik voornamelijk 3D CAD programma's waaronder Maya/3DSmax/Zbrush/Photoshop en ben dus opzoek naar een monitor met accurate kleurweergave , goede contrast ratio en overal goede kwaliteit voor een leuke prijs.

Prijs: € 200,- / €400 +- max.

Ik heb een aantal schermen gevonden en zou graag jullie meningen daarover horen:

Dell Ultrasharp U2713HM €463,90,- ( Max bedrag, vind het persoonlijk erg duur, AH-IPS )
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

Dell Ultrasharp U2412M €237,88,- ( 24 inch , 1 inch groter als U2312HM , veel duurder)
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Dell Ultrasharp U2312HM €178,90,- ( 23 inch, 1 inch kleiner als U2412M , voor zover ik weer zelfde prestaties )
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

LG IPS 277l-bn €245,- ( 27 inch, groot voor 1920x1080?, bouw kwaliteit is minder, pixel bleed. )
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

BenQ GW2760HS €239,95,- ( A-MVA ipv IPS, geen idee of dit een groot verschil is , 27 inch. )
pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart

Mijn huidige scherm is 22 inch, vandaar dat de 27inch schermen hierboven mij best groot lijken. Werkt dat prettig ? of is 27 inch overkill met een 1920x1080 resolutie ?

Indien jullie suggesties hebben voor een andere monitor hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Dell U2412HM is een 16:10 scherm, dus wat hoger dan een normale Full-HD.

Die AMVA's van Benq zijn ook leuk, maar moet je voor het mooie eerst kalibreren, omdat ze uit de doos niet echt geweldige kleuren hebben.Eenmaal gekalibreerd zijn doen ze niet echt onder voor de IPS schermen. Grootste voordeel van AMVA vergelen met IPS is het veel betere contrast. Een nadeel van AMVA is de mindere kijkhoeken, al zijn ze nog goed genoeg.

Dus: IPS Dell schermen: Uit de doos goede kleuren, maar matig contrast [1000:1 ongeveer]
Benq: AMVA schermen: uit de doos minder goede kleuren dan een Dell, maar veel beter contrast [4000:1 ongeveer]

Zelf vind ik 27" te groot voor fullHD, tenzij je op een redelijke afstand van je scherm zit. Ik heb liever een 22" of een 24" in fullhd.

Wat helemaal leuk is: 2 of 3 schermen gebruiken. pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is het kleinere en nieuwere broertje van de 27", met jouw budget kun je 3 van die dingen neerzetten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418304

Topicstarter
Bedankt voor de reply,

Een 3 display setup-up zou zeker tof zijn, maar helaas heb ik daar geen ruimte voor op mn bureau :P.

Ik zit momenteel ook vrij dicht op m'n scherm. dus 24inch is waarschijnlijk beter. Mijn huidige 22inch 1650x1050 iiyama LCD scherm ga ik gebruiken als 2e scherm.

Is er ook een zelfde soort BenQ van 24 inch ipv 21,5 of 27?
heb momenteel geen calibrator, dus als ik bijv deze i1 display pro aanschaf kost dat me ook +- €180,- extra.
pricewatch: X-Rite i1Display Pro

Dus wat zou een betere oplossing zijn, een Dell IPS scherm met goede kleuren out of the box met wat minder contrast ( is 1000:1 zo slecht? )
Of een BenQ AMVA + calibrator?

en zijn de Dell Ultrasharp U2412M en U2312HM het zelfde? is die ene extra inch €59,- waard? of is het scherm zelf ook beter ?

Zijn er nog andere merken die goede IPS schermen hebben, of moet ik echt kijken bij Dell en BenQ?

**** Opgelost*****
Ik heb toch maar de Dell Ultrasharp U2412M besteld, leuke prijs, goede specs. goede reviews. Bedankt voor de hulp :D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 418304 op 21-12-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krahk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 00:31
Mocht je nog een calibrator zoeken die wat goedkoper is kan je nog naar de spyder kijken, weet alleen niet of die op mac draait.

Edit: Ik ben wel benieuwd hoe je ervaring is met je nieuwe beeldscherm. Hoe ver zit je er vanaf en wat vind je van de beeldkwaliteit? Ik overweeg ook iets dergelijks nml.

[ Voor 53% gewijzigd door Krahk op 07-04-2014 17:51 ]