Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
Beste mede tweakers,

Na heel veel gegoogle en het lezen van het zoveelste geen signaal bij opstarten topic nu toch zelf maar een topic geopend.

Ik heb een HTPC onder mijn tv bestaande uit de volgende apparatuur:
Tv-> Philips 42PFL8404
Mobo-> Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Graka-> Ati 6450 1gb silent
CPU-> Intel pentium E6300
overige hardware is denk niet van belang.

Nu heeft het moederbord een GF 9400 chipset met HDMI en dat werkte altijd best wel goed behalve het 23,976fps probleem (zie bijvoorbeeld deze post). Dus had ik voor een paar tientjes een 6450 gekocht welke dat probleem niet heeft. En inderdaat het werkt een stuk beter, films lopen smooth.

Maar nu heb ik al een tijdje een ander probleem. Als mijn pc en de tv aan staan en ik zet de tv uit voor een tijdje maar ik laat de pc draaien (omdat hij wat aan het opnemen is bijv.) en ik zet na een paar uur de tv weer aan is er geen signaal. Ook als de pc zelf "wakker" is geworden omdat er bijv. een opname moet starten en ik zet dan meer dan een half uur nadat hij gestart is de tv weer aan blijft hij zwart. als ik dan het systeem in slaapstand zet en er weer uit haal doet hij het gewoon weer (bij opnieuw opstarten natuurlijk ook). Met de interne videokaart op het mobo heb ik deze problemen niet. Ook als ik de tv uitschakel en binnen ca. 30min weer in werkt het gewoon wel.

Het signaal blijft wel wanneer ik iets afspeel. Stel ik zet een film aan op repeat en ik zet de tv uit en na een paar uur weer aan dan heb ik direct signaal.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of er ergens iets in te stellen valt. misschien is er ergens in de drivers iets met 30 min maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:00
Welk OS hebben we het over? Power/Energy opties al doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Ja OS is wel handig, het gaat hier om Windows 7 ultimate.

De power energy opties in catalyst control center? Daar heb ik naar gezocht maar kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

In windows configuratie scherm even naar 'power options' of energiebeheer' en daar je energieplan aanpassen:

Voor Engels: Zet deze op 'High Performance' en druk daarnaast op 'Change plan settings' -

- Computer to sleep -> never
- Turn off display -> Never

Eventueel kan je daaronder op 'advanced power settings' klikken, waarna je per onderdeel (HDD, USB, PCI-e, enz enz) kan aangeven wanneer die in standby modus komen. Neem deze lijst gerust eens door, misschien kom je daar tot de oplossing van je probleem mocht bovenstaande niet helpen.

Succes.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Tv via hdmi aangesloten? Grote kans dat je tv niet opnieuw door de pc word gedetecteerd. Dit is ook een probleem die bij een aantal upc mediaboxen voorkwam. Heeft met de handshake te maken.
Je kan proberen om je tv firmware te updaten als je dat nog niet geprobeerd hebt.
Dan kan je kijken of er in de catalyst drivers nog iets aan te passen is betreffende dit probleem.

- Computer to sleep -> never
- Turn off display -> Never
Dit is inderdaad ook een goeie tip, er zijn computers die niet goed uit sleep mode komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Bedankt voor de tips. Bij energie beheer monitor uitschakelen uitzetten is wel een oplossing maar niet de echte. Maar dan is het probleem waarschijnlijk wel opgelost maar nog niet weg.
Het werkt namelijk allemaal wel met de On board video kaart. Waarschijnlijk zal de handshake tussen de ati en Philips niet zo goed samen gaan als met de nvidea en de tv.

Slaapstand uitschakelen heeft trouwens geen nut want als ik nu geen beeld heb en de pc staat aan en in zet hem in standby en haal em er weer uit dan werkt alles gewoon.

Ps. Firmware van TV is de nieuwste en zie net wel dat de driver inmiddels 7 maanden oud is (en zolang is het probleem er ook al, morgen even updaten).

[ Voor 12% gewijzigd door boppos op 22-12-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Vanmorgen even gekeken en het stond al zo dat het beeldscherm nooit uitgeschakeld mag worden (heb ik blijkbaar al geprobeerd).

Van morgen ook de nieuwste amd catalyst driver erop gezet. Even afwachten dus of dit helpt.
Pagina: 1