Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop met/geschikt voor Windows 7 advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb een nieuwe werklaptop nodig, minimaal i5 processor en 15". Ik wil hier persé Windows 7 Premium op hebben. Volgens de jongens bij MyCom die volgens mij wel kennis van zake hebben zijn de meeste laptops die met Win 8 worden geleverd niet geschikt voor Win 7, zou iets met een niet te omzeilen block in de hardware te maken hebben maar de exacte details weet ik niet meer. Volgens hun zouden sommige Acer (Asus?) laptops deze Win 7 block niet hebben of ik moet een Linux apparaat kopen (Samsung?)

Mensen hier die bruikbare tips hebben met betrekking tot welke laptop ik het beste kan nemen of eventueel waar nog Win 7 laptops te krijgen zijn?

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:33
Voor zover ik weet (en zeg het als ik het fout heb) kan op elke laptop windows 7. Dus op een laptop waar Windows 8 op staat, of een mac (met bootcamp, maar niet handig als je alleen windows gebruikt).

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Die jongens van mycom lopen denk ik onzin te verkondigen. Voor zover ik weet kan je prima Windows 7 op een laptop draaien waarop windows 8 draait.

Allicht moet je mogelijkerwijs UEFI uitzetten, maar dat lijkt mij niet zo'n issue :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:13
als je gewoon een key heb voor win 7 kan je dat gewoon er op zetten
hdd gewoon een wipe geven

alleen waar je misschien mee gaat zitten zijn driver downloads bij de laptop fabriekanten zelf
maar dat kan je ook gewoon bij intel/amd/nvidia/realtek of wat dan ook los binnen halen

heb nog nooit gehoord dat er een block is als jij met win 7 fijner vind moet je gewoon daar op gaan draaien
voor dat je dat gaat doen maak wel gewoon een backup en zorg dat je wel een key voor win8 heb moch het zo zijn dat je alles weer terug moet zetten

[ Voor 5% gewijzigd door NLMarcel194 op 20-12-2013 21:29 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Misschien dat een touchscreen niet werkt zoals in W8, maar volgens mij zijn de drivers voor W7 en W8 nagenoeg gelijk. Een aantal fabrikanten zetten tegenwoordig de Windows key in de bios, zo kan je installeren zonder code in te moeten voeren.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Wat mij eens is opgevallen is dat ik de UEFI bios om moest zetten naar een ander formaat (is een optie waar je kunt kiezen uit "Legacy" of "UEFI") en dan pas kon je Windows 7 installeren. Maar volgens mij kan dat op elke UEFI laptop, dus dat zal wel goed zitten.
Pagina: 1